יש חיסונים לכולם


כללית: 1,300 מטופלים במרפאות כפר ורדים חוסנו נגד שפעת * יש חיסונים לכל האוכלוסייה ויש לתאם הגעה

 

כפרניק WhatsApp-Image-2020-12-03-at-16.26.05-scaled יש חיסונים לכולם
אנה ניידיץ בפעולה

 

כללית שירותי בריאות יוזמת פעילויות לעידוד ההתחסנות כנגד שפעת, בעיקר בשל החשש משילוב שפעת עם תחלואת הקורונה. כ-350 אלף מנות הוזמנו למחוז חיפה וגליל מערבי, למעלה ממחציתן כבר בוצעו.

בכפר ורדים חוסנו כבר 1,300 מטופלי כללית והמרפאה יוזמת שיחות הזמנה לקבלת החיסון ותיאום ההגעה. בשלב הראשון חוסנו אוכלוסיות בסיכון ומבוגרים, ואילו עכשיו כל מי שרוצה מוזמן לתאם מועד לקבלת החיסון, שחשיבותו גדולה במיוחד על רקע מגפת הקורונה.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2020-12-03-at-16.25.57-scaled יש חיסונים לכולם

 

מכללית נמסר, כי יש מלאי גדול של חיסונים בזריקה וגם בתרסיס לילדים. דגש רב ניתן לעידוד ההורים להביא את ילדיהם לקבלת חיסון בפלומיסט. ילדים מועדים לסיבוכים קשים מהמחלה וכן מהווים מקור הדבקה משמעותי של הסובבים אותם כמו ההורים והסבים והסבתות. כללית הצטיידה במנות רבות של חיסון הפלומיסט שיתרונו בכך שהוא ניתן באופן ידידותי לילדים, בתרסיס וללא זריקה ואז גם עולה ההיענות לחיסון.

החיסונים בפלומיסט ניתנים החל מגיל שנתיים ומומלצים בעיקר עד גיל 12. הוא מתאים עד גיל 49. מתן חיסון התרסיס מותנה במילוי שאלון רפואי, בעזרתו מוודא הצוות הרפואי שאין התווית נגד לקבלתו.

ד”ר חנן בבילסקי, מנהל המרכז לבריאות הילד של כללית בקריות, מדגיש כי הוכח שחיסון השפעת מפחית בילדים בין 80-90% את התחלואה, חומרתה, הסיבוכים והאשפוזים בעקבותיהם.

רות ברוך, מנהלת הסיעוד בכללית מחוז חיפה וגליל מערבי ומרכזת מבצע החיסונים במחוז: יש חשש גדול, של כל גורמי המקצוע מהשילוב של התפרצות השפעת, שעדיין לא החלה אך כבעבר עלולה להופיע במהלך חודשי החורף, יחד עם מגיפת הקורונה. זאת משום שסימני המחלה דומים וגם בשל הסכנה הגוברת למי שיחשף לשתי המחלות יחדיו. על כן, אנו מחפשים דרכים יצירתיות להגביר את ההיענות לקבלת החיסונים כמו אוטובוס שנע בין ישובים, אירועים חווייתיים במתנ”סים, במרפאות שלנו בימים בהם אין קבלת קהל רגילה והכל תוך הקפדה על התו הסגול. אכן עד כה חוסנו כבר כ-170 אלף מבוטחי כללית במחוז, אך אנו קוראים למי שטרם חוסן להגיע ולהתחסן לאחר תאום תור, למניעת התקהלויות.

 


השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן