התקווה של אמל

המורה בבית הספר הרב תחומי עמל אלוג'דאן כסרא-סמיע: התחתנתי עם החינוך.יש לי 27 תלמידים


 

אמל מחרז פלאח, מורה בבית הספר הרב תחומי עמל אלוג’דאן כסרא-סמיע מגיעה כל יום לבית הספר כאילו זה יומה הראשון, ולא נותנת למשבר במוסדות החינוך להוריד לה את המצב רוח.

 

כפרניק 2232679806-scaled התקווה של אמל
אמל מחרז פלאח, מורה בבית הספר הרב תחומי עמל אלוג’דאן כסרא-סמיע

 

כששואלים את אמל מחרז פלאח, בת 39, מהיישוב סמיע, מה עם נישואים, היא עונה בחיוך: “התחתנתי עם החינוך, ויש לי 27 תלמידים.”

אמל, נמצאת במערכת החינוך כ-14 שנה, היא מורה להיסטוריה ומורשת דרוזית, רכזת בגרות שכבת י”ב, רכזת ומחנכת כיתת י”ב בבית הספר הרב תחומי עמל ומאמינה שהכל מתחיל מחינוך.

מאז שלמדה הוראה והיסטוריה באוניברסיטת חיפה, ידעה שחינוך מושך אותה, אבל לא שיערה עד כמה היא תאהב את זה. כיום היא אף לומדת הוראת מחוננים במכללת גורדון כי היא מרגישה שיש תלמידים שהיא לא עונה על הצורך שלהם, ולאחרונה סיימה קורס הכשרת מנהלים. אמל הגיעה לעבוד כמורה בבית הספר דרך נזיר רבאח, מנהל בית הספר שפגש אותה ולא וויתר לה בעניין. בתחילה לימדה בחטיבת הביניים ומשם זה כבר היסטוריה.

בשביל אמל, לעבוד במערכת החינוך זו שליחות, ומדי שנה מקפידה ליזום פרויקט ייחודי. למשל, יצרה כרטיס בגרות פיזי ודיגיטלי, מעין מערכת משוב, אליו כל תלמיד יוכל להיכנס ולראות את הציונים שלו, מה הוא הולך ללמוד ולעשות במשך השנה ועוד. “ידע מתניע רצון ואני רוצה שהתלמידים יהיו שותפים ללמידה”, היא מסבירה.

 



 

 

אמל מעוניינת להוביל את התלמידים למקום הכי טוב שיש, לא מה שהיא רוצה עבורם, אלא מה שהם רוצים. “ראיתי שלהרבה מהתלמידים אין מודעות לעתיד. למשל, כשהייתי שואלת מה הם רוצים להיות בעתיד הם לא ידעו איך לענות על זה, לכן יזמתי ‘יומן אישי’ וביומן הזה יצרתי סוג של שאלות מנחות כמו מי אני ואיפה אני רוצה להיות עוד 10 שנים וכדומה.”

 

כפרניק 22323455764-scaled התקווה של אמל
מרחב לימודי פתוח ברב תחומי עמל אלוג’דאן כסרא-סמיע ביוזמת אמל מחרז פלאח

 

בנוסף, לאמל וצוות בית הספר חשובה גם ההתפתחות האישית ולא רק המקצועית. “אספנו אלפי בקבוקי למחזור, דרכם אספנו כספים, ובעזרת בית הספר שהשלים את שאר הסכום, בנינו מרחב לימודי קסום בו אפשר לשבת ללמוד בכיף ובנחת, עם פופים ואווירה נעימה. ממול, כל תלמיד תלה על קיר פריט של סבא או סבתא שלו – משהו מיוחד שמאפיין אותו ואת העיסוק שלו, כך אנחנו מחברים בין הדור הישן לחדש.”

 

כפרניק 223278909-scaled התקווה של אמל
אמל מחרז פלאח: חיבור בין הדורות

 

כל היוזמות האלו מבחינת אמל, הן דרך להעביר תהליכים חינוכיים, רגשיים ומקצועיים: “אני אוהבת להיות דוגמה אישית, ואני רוצה להשאיר את החותם האישי שלי”.

אמל מאמינה שהמדינה צריכה בוגרים איכותיים ומצטיינים שיתרמו את חלקם לחברה, וזה משהו שיכול לקרות רק דרך החינוך שלא מתחיל רק בבית הספר, אלא גם בבית, בשורשים.

“באירופה ובכל מקום מעמד המורה הוא גבוה והתקווה שכך זה יהיה במדינת ישראל. החינוך הוא חשוב כי מפה יוצאים כל האנשים הכי טובים: בחברה, בפוליטיקה, במדע וברפואה ובכל התחומים. אם המדינה תשקיע בחינוך ובנו המורים – נגיע למקום טוב.”

לפני שלוש שנים ערכה את הספר “הסוד של התקווה” – 100 משפטים בעברית, אנגלית, וערבית אותו הוציאה ב-600 עותקים וחילקה לתלמידים, בוגרים, תנועות נוער והצוות.  “אמל זה תקווה בערבית, ואני לא מוותרת עליה, לא מוותרת על החינוך ולא מוותרת על אף תלמיד”, היא מסכמת.

 




2 תגובות

  1. סלים הגב

    בשביל החברה שלנו את המורה של העוווולם…אין עלייך אמל היקרה….הלוואי יהיו עוד מורים כמוך במערכת אז נאמר שהמערכת נמצאת בקדמה…שאפו ענק על העשייה המפורייה והמתמדת…תבורכי מפי שמיים???

  2. עלי סרחאן הגב

    אכן טמל מורה איכותית, עם מוטיבציה ג והה, נותנת מהלב לתלמידיה.
    מאחל לה הרבה הצלחות בהמשך דרכה

השארת תגובה ל-עלי סרחאן

ביטול

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן