ד”ר היתאם נמארנה זכה בפרס דניאלי

יועץ ריאות במרפאת כללית בכרמיאל נבחר כמצטיין על ידי המטופלים * מבצע חיסון ל-20 אלף מרותקים


 

רופא לנשימה עם נשמה

ד”ר היתאם נמארנה, יועץ ריאות במרפאה הגדולה של כללית בכרמיאל ורופא משפחה עצמאי בכללית במרפאה בעראבה, הינו בין הרופאים היחידים בארץ שזכו לכבוד הגדול כזוכה פרס דניאלי, המוענק לרופאים יוצאי דופן ביחסם האישי ובמסירותם למטופלים, כפי שבחרו המטופלים.

 

כפרניק 88798000-scaled ד"ר היתאם נמארנה זכה בפרס דניאלי
ד”ר היתאם נמארנה, זוכה פרס דניאלי

 

 

פרס דניאל מוענק אחת לשנה בימים כתיקונם, בטקס שנערך בבנייני האומה, לזכרה של דניאלי זוננפלד ז”ל שחלמה ללמוד רפואה וחלומה נקטע עת נהרגה בתאונת דרכים קטלנית בשובה מהתנדבות בבית חולים. יחודו של הפרס בכך שהוא מוענק לפי המלצות המגיעות ממטופלים.

ד”ר נמארנה התמחה ברפואה פנימית בבית החולים בנצרת ובהמשך התמחה גם במחלות ריאה בבית חולים רמב”ם. בקרוב יצא להשתלמות בתחום אסטמה קשה בגרמניה.

כפי עולה מההמלצות, הוא מצטיין לא רק בשיפור הנשימה של המטופלים שלו אלא רגיש מאד גם לנשמתם, לדוגמה: “הוא רגיש לסבל החולה, מסייע לכלל בני המשפחה וזמין בכל רגע”.

ד”ר נמארנה: “בסך הכול אני נוהג כפי שברור לי שצריך לעשות רופא – להיות מקצוען, מסור ואכפתי. הפרס העיקרי בעבורי הוא חיוך תודה של מטופל שהקלתי עליו”.

ד”ר לילך צולר, המנהלת הרפואית במחוז בירכה את ד”ר נמראנה: “ד”ר היתאם נמראנה, הינו רופא מקצועי ומסור מאד למטופלים. אנחנו בכללית רואים ביחס האנושי ובהענקת תחושה למטופל שהוא בידיים טובות מרכיב משמעותי באיכות הטיפול ויודעים שקשר טוב בין המטפל למטופל חיוני בתהליך האבחון והטיפול. אין ספק שד”ר נמראנה מגלם בהתנהלותו ערכים חשובים אלה כפי שמעידים מטופלי כללית שהמליצו עליו”.

 

**



 

**

 

כ-20 אלף חולים המרותקים לביתם או למיטתם מטופלים על ידי צוותי כללית ברחבי מחוז חיפה וגליל מערבי, בהם כחמש-מאות איש במסגרת היחידה להמשך טיפול ומעקב. בכל מבצעי החיסון האחרים, כגון שפעת, מגיעים אחיות ואחי כללית במרפאות אל בתי המטופלים ודואגים לחסנם.

 

כפרניק 88759326-scaled ד"ר היתאם נמארנה זכה בפרס דניאלי
אמבולנסים ממתינים ליד מתחם חיסוני קורונה של הכללית

 

אלא שאת חיסון הקורונה אסור לטלטל ולכן אין אפשרות להגיע אל החולים בביתם. כמענה לבעיה זו ולאחר שלא נמצא פתרון לוגיסטי אשר מאפשר הבאת החיסון אל הבתים, יזמה כללית מבצע מקיף, הכולל אמבולנסים להבאת החולים המרותקים לביתם אל מוקד החיסונים הקרוב ביותר. שם, בהתאם לצורך, מובא החולה באלונקה אל אתר החיסונים, או לחילופין, יוצאת האחות עם המזרק ומחסנת בתוך האמבולנס.

 

כפרניק 887686-scaled ד"ר היתאם נמארנה זכה בפרס דניאלי
האחות ריהאם מחסנת נגד קורונה

 

 

כפרניק 887566987-scaled ד"ר היתאם נמארנה זכה בפרס דניאלי
האחות סחר נאטור מחסנת מטופלת המונשמת באמבולנס

 

מדובר בחולים שמרביתם קשישים, במצב בריאותי מורכב ביותר, כולל 94 מונשמים. הם נמצאים בסיכון גבוה לפתח מחלה קשה אם ידבקו, גם אם סכנת ההדבקות עצמה נמוכה יחסית, כי הם שוהים בביתם ועל כן אינם חשופים לאחרים וכן כבר בתחילת מבצע החיסונים דאגה כללית לחסן את המטפלים שלהם, כולל עובדים זרים מכל קבוצת גיל, כדי להגן על המטופלים.

 



 

רונן נודלמן – מנהל כללית במחוז חיפה וגליל מערבי: כללית מפעילה רק ברחבי מחוז חיפה וגליל מערבי 39 אתרי חיסון המפוזרים בכל רחבי המחוז הגדול, בדגש על הנגשת החיסונים לישובים מרוחקים. יתרון זה של פריסה נרחבת מאפשר לנו  להשלים את מבצע החיסונים למרותקים בתוך זמן קצר, גם למי שמתגורר בישוב קטן ומרוחק. אכן, עד כה חוסנו כבר למעלה מ-75 אחוז ממרותקי הבית ובימים הקרובים יושלם מבצע החיסון החשוב הזה, בו בחרה כללית להשקיע משאבים ייחודיים. אנו עושים הכל כדי למקסם את הכיסוי החיסוני של כל קבוצות הגיל. מחד, חיסון הקבוצות בסיכון, כולל החולים המרותקים, שבהן הגענו לאחוזי חיסון גבוהים מאד ומן הקצה השני בני 16 ואילך וצעירים – שבקרבם ההיענות נמוכה יותר ואנו מחפשים דרכים יצירתיות כדי לעודד אותם להתחסן.

 

כפרניק 88786089000-scaled ד"ר היתאם נמארנה זכה בפרס דניאלי

 

תגובות המתחסנים נרגשות, כפי שאמרה אחת המתחסנות שזקוקה לסיוע במחולל חמצן: “ההסעה הזו באמבולנס שיזמה כללית לחיסונים נתנה לי אויר לנשימה תרתי משמע.  עד עכשיו לא רק שהייתי מרותקת בביתי, הייתי גם מנותקת בביתי. עכשיו יוכלו הנכדים לבוא ולבקר אותי וכולנו נהייה קצת יותר רגועים מהחשש להדבקה. סוף סוף יהיה למה לצפות ולגוון את החיים”.

 

צילומים: כללית שירותי בריאות

 

 




השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן