תקשורת ושלטי בחירות


 

סיון יחיאלי מבקש מאייל כץ להרגיע, אבל מתכתש עם גרינפלד * הירוקים בעד שלטי בחירות על הבתים

 

בפתח ישיבת מליאת מ.מ. כפר ורדים שנערכה השבוע, התייחס ראש המועצה סיון יחיאלי למאמר דעה שפרסם אייל כץ ב”א-לה כפר” וחלקו אף הובא בפורטל כפרניק.

יחיאלי הגדיר את המאמר, שהביע ביקורת קשה על התנהלות חמשת המתמודדים לראשות המועצה, כהטלת רפש ללא בסיס. הוא הוסיף כי הרעיון שמסע בחירות צריך להיות נגטיבי, עבר מהעולם – ולמרות שרואים ברשויות סביבנו לכלוכים והכפשות, אין לכך מקום בכפר ורדים. “אחרי הבחירות כולנו נישאר לגור ולחיות כאן ביחד”, אמר יחיאלי.

אייל כץ בתגובה:

משמח אותי מאוד שראש המועצה בוחר לפתוח ישיבה בהתייחסות למאמר שכתבתי. לדעתי זה צריך להיות נוהל קבוע, ואני מקווה שראש המועצה שייבחר יאמץ מנהג מבורך זה. במיוחד מוצא חן בעיני שסיון מצא בטקסט דברים שאני איני מצליח לאתר בו גם בקריאה שנייה ושלישית.

**

 

מיד לאחר מכן, המשיך יחיאלי ואמר כי בכל מערכות הבחירות שהיו בכפר ורדים, היתה הסכמה רחבה על הימנעות משלטי חוצות פוליטיים, על הבתים ובשטחים הציבוריים, וזאת מטעמי איכות הסביבה – למעט ביום הבחירות ובתנאי שהשלטים יוכלו להיות מוסרים בקלות בסוף היום. יחיאלי ביקש להביא להצבעה החלטה להמשיך בנוהג זה.

יואב ניצב, יו”ר סיעת “כפר ורדים ירוק”, אמר כי ההחלטה לא צריכה לכלול גם פרסום על בתים פרטיים, והוסיף ב”גילוי נאות”, כי סיעתו כבר החלה להציב שילוט בבתים.

עופר כהן התפלא שדווקא “הירוקים” פועלים בשיטות פרסום לא “ירוקות”.

לאחר שיורם איילון אמר כי אין שום בעיה שלטים קטנים על הבתים, התעורר ויכוח האם ואיך ניתן לקבוע את גודל השלט.

יחיאלי הביא להצבעה את הצעתו המתוקנת שכללה איסור הצבת שלטי בחירות במרחב הציבורי בלבד.

תמכו: סיון יחיאלי, יואב ניצב, יורם איילון, מאיר גרינפלד, ציפי דיקמן ועופר כהן.

נמנעה: דבירה גזית (משום שלא הוגדרו הגדלים של הפרסומים בבתים).

נעדרו: נורית שפירא ואיריס וקנין.

כפרניק 20180826_201536-300x225 תקשורת ושלטי בחירות
יואב ניצב: בעד פרסום שלטי בחירות על הבתים. עופר כהן: זה לא ירוק

לאחר ההצבעה ביקש גרינפלד להזכיר שוב כי על המועצה אסור לעשות שימוש בפרסומיה, כל דבר העלול להתפרש כהתערבות בבחירות. יחיאלי השיב כי מקפידים לנהוג על-פי החוק.

ניצב שאל איך נעשה שימוש באולם במארג לצרכי הבחירות? יחיאלי השיב שניתן להשתמש באולם בתשלום דרך המתנ”ס, על בסיס מקום פנוי ולכל המתמודדים. הוא הזכיר כי אופי הכינוס צריך להיות ברור ולצרכי בחירות.

 

יש לציין כי למרות האווירה הנעימה, יחסית, במליאה – כולל תהליך ההזדהות ובחירתו פה אחד של גרינפלד ליו”ר ועדת הבחירות והתייחסות של ראש המועצה לשאילה על גיוסי כספים (מצ”ב הלינקים) – זמן קצר לאחר מכן החלו חילופי האשמות צורמים בין גרינפלד לכהן ויחיאלי במיילים בתפוצה רחבה, עם הטיות שונות של הפועל ש.ק.ר….

לאחר דבריו של יחיאלי על אייל כץ, כדאי שגם נבחרי הציבור ירגיעו…

 

 


השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן