תקציב המועצה 2019: 53 מלש”ח


מליאת מ.מ. כפר ורדים אישרה בשבוע שעבר את תקציב המועצה לשנת 2019 בדגש על החינוך

 

נירית אושר

 

כפרניק WhatsApp-Image-2019-02-13-at-03.17.04 תקציב המועצה 2019: 53 מלש"ח
אילן, גנץ, שמואלי ואמר

 

תקציב 2019 אושר רק עכשיו במליאה בשל הבחירות שנערכו למועצה בסוף 2018.

בפתח הדברים ציין ראש המועצה אייל שמואלי בפני המליאה שבתקציב שעומד לאישור חל גידול של כ-2 מיליון שקלים בתחום החינוך. וששירותי החינוך מהווים כ-55% מסך התקציב – כ- 29 מיליון שקלים.

“נחשפתי לתקציבים של יישובים אחרים וזה לא שכיח שלמעלה ממחצית התקציב הוא לתחום החינוך”, אמר שמואלי וציין כי יש גם גידול תקציבי במחלקת שירותים חברתיים (רווחה), במטרה לשפר את השירות לגיל השלישי והרביעי בכפר, כמו גם לייצר תוכניות ייעודיות לנוער ולצעירים. מבחינת סעיף הנהלה וכלליות אין שינוי.
גזבר המועצה אילן עמרם: “סך ההוצאות עומד על כ-53 מיליון שקלים, גידול של כ-2.8 מיליון שקלים מול השנה החולפת. רוב הגידול בשירותים ממלכתיים. עיקר הגידול בתחום החינוך כתוצאה משני התיכונים ששייכים ליישוב. 68% מהתקציב מופנה למחלקת החינוך ולמחלקת שירותים חברתיים. כ- 8.6 מיליון שקלים הולכים לשירותים מקומיים (תברואה, אחזקה, חשמל, גינון, הנדסה ושירותי חירום), וכ-4 מיליון שקלים זה החלק של הנהלה וכלליות. בתחום ההכנסות כ- 50% מגיע ממשרדי החינוך והרווחה והשאר הכנסות עצמאיות בעיקר מארנונה”.

ענת גנץ, מנהלת מחלקת שירותים חברתיים בכפר ורדים, הציגה את השינוי במדיניות המחלקה וסיפרה על תוכנית יתד ועל מעגלי בנים ובנות. תוכניות שאמורות לתמוך בבני נוער שנופלים בין הכיסאות. נוער לפני צבא, שיש בעיות בבית או מתמודדי נפש שאינם מוכרים בבריאות הנפש. זו אוכלוסיה שבדרך כלל לא תפנה ביוזמתה לבקש שירות מהמחלקה ולכן חלק מפעילויות המחלקה היא לאתר את הצעירים הללו.
לגבי הגיל השלישי והרביעי גנץ סיפרה כי יש כוונה ליצור רצף של שירותים שייתן מענה לתושבים האלה. יתחיל מיפוי של בני שמונים ומעלה וזיהוי של הצרכים שלהם. כמו כן, הוקמה ועדה שמטרתה לבחון מענים מתאימים ולשדרג את מועדון גיל הזהב בהתאם.
מתוך הרשימה של בני שישים ומעלה עולה כי הם מהווים עשרים אחוזים מתושבי הכפר.

טוביה ארז אמר כי לדעתו מדובר בתקציב של “העתק הדבק”. תקציב שאין בו חזון לגבי העתיד. למשל בהקצאת כספים לפעילויות לטובת הקשישים בכפר. או נטיעת עצים בכפר. עמרם הסביר שנטיעת עצים בדרך כלל מאושרת בתב”רים ייעודיים ולכן אינה חלק מהתקציב הרגיל.
מנכ”לית המועצה ורד אמר: “הוספנו השנה חצי תקן במחלקת שירותים חברתיים וזו תוספת משמעותית לטובת הגיל השלישי והרביעי”.
חבר המועצה יואב ניצב המשיך את הקו של ארז ואמר כי זה כבר חמש שנים שיש סטגנציה התנהלותית וגם בתקציבים נשארים פחות או יותר אותו דבר. אבל עיקר הבעיה היא בתחושה של התושבים לגבי השירותים שהם מקבלים וזה לא הכל עניין כספי. “אני חושב שאפשר לשפר ומקווה שיתקיימו דיונים מקדימים ויוצגו רעיונות וכיווני עשייה על ידי מנהלי הועדות”, אמר ניצב.

קרן דרוקמן-אדיב הוסיפה כי לתושבים חשוב להרגיש שותפים ובעלי ערך מוסף ושכדאי להשתמש בערך המוסף שהם יכולים לתת ובכך להגדיר את חווית החיבור.
חבר המועצה איתן היימן: “התקציב אינו מטרה אלא אמצעי. ועלינו להגדיר מטרות ויעדים. וזה משהו שלוקח זמן. יש מקום גם לשתף את התושבים, צריך לחשוב איך בדיוק. אני כן מזהה מדיניות מאוד ברורה שלא אנחנו גיבשנו של תחום החינוך והרווחה. מגיעה הרבה הערכה למחלקות המועצה שפועלות במסגרת המדיניות הקיימת. תפקידנו בשנה הקרובה להעמיק יותר ולשנות את מה שניתן לשנות ולשפר את השירות לתושב”.
עופר חלה אמר כי יש להגדיר חזון ומדיניות שיפרצו את הגבולות של מה שניכר מהתקציב הקיים. וכדאי להתחיל כבר בקרוב לגבש מדיניות שתושק, בתקציב של 2020.
עופר כהן ציין כי מדובר בסך הכל בתקציב של תיכון גדול בחיפה. סכומים קטנים ולכן צריכים להיות יצירתיים איפה ניתן לחסוך ועל מה מוציאים כספים כי לא נוכל בעתיד להמשיך לדרוש מהתושבים.
שמואלי סיכם כי היה זמן קצר להכנת התקציב והודה לאילן הגזבר ולורד המנכ”לית ולכל מנהלי המחלקות על עבודתם. הוא הציע לעבוד ביחד ולחשוב כבר ממחר על תקציב 2020. להתחיל לקיים פעילות בועדות השונות, לשתף את הציבור ולהישען על ההון האנושי וההתנדבותי של כפר ורדים.
ניצב הציע שבועדת כספים ישתתפו אנשי מקצוע מהכפר שמבינים בכספים ויוכלו לעבור על התקציב ואולי להשיג השגות.

התקציב אושר בהצבעה פה אחד.

 


תגובה אחת

  1. אריק הגב

    העיקר שכפר ורדים מממן את החינוך של תושבי האיזור שלומדים בכפר ולא משלמים ארנונה.

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן