שולמית זיו: תחושת אימה במעלית במרכז המסחרי בחום קשה, ללא תאורה ואוורור * תושבים: המעלית נתקעת לעתים * שרית לוי, מנהלת המרכז: זו התקלה השניה בלבד ונטפל בעניין
בשבוע שעבר, בעת החמסין הכבד, נתקעה שולמית זיו, ביחד עם נכדתה בת השש, במעלית במרכז המסחרי בכפר ורדים.
לדברי זיו, בת 80+, תאורת החירום במעלית לא עבדה, לא היה כל אוורור, והיא חשה שהשילוב של החום הכבד וחוסר האוויר עלול לגרום למותן בתוך המעלית. לדבריה, עצירת המעלית היתה למשך כ-15 דקות ארוכות, כאשר הלכודות נכנסות להיסטריה וצועקות שמישהו בחוץ ישמע ויבוא לחלצן. הם גם ניסו להתקשר מהסלולרי, אולם בשל הקליטה החלשה, הדבר לא התאפשר. גם תאורת החירום לא פעלה, אולם באור של הסלולרי זיהו את לחצן המצוקה והפעילו אותו.
זיו מתארת את הדקות בהן שהו במעלית כ”אימה” וכ”טראומה” שמלווה אותה גם בשעות ובימים לאחר המקרה. לדבריה, כאשר המעלית החלה לפעול (ללא פעולת חילוץ מיוחדת) והגיעה לקומה העליונה, אמר לה השומר כי אכן שמע צעקות, אולם לא ידע מהיכן מגיעות ולכן לא עשה דבר. בברור במועצה, התברר כי התקלה לא היתה כתוצאה מהפסקת חשמל, אלא במעלית עצמה.
לדברי זיו, אין בכוונתה לתבוע את הנהלת המרכז המסחרי, אלא רק לוודא כי המעלית תתוקן לאלתר בכלל, ובפרט בנוגע לתאורת החירום, האוורור ולחצן המצוקה – והיא לא תניח לעניין עד שיטופל.
יעקב ושולמית זיו גם ביקשו לציין ולהזכיר כי מעלית זו משמשת בעיקר קשישים ואנשים עם מוגבלויות, והיא משרתת אוכלוסייה המגיעה למועצה, למרפאה, ליד-2 וכו’.
כבר בשבוע שעבר פנינו לשרית לוי, מנהלת המרכז המסחרי כפר ורדים (הנמצא בבעלותו של רמו בן שושן), לקבלת תגובה ובעיקר לברר: האם בשעת תקלה (אפילו הפסקת חשמל) לא אמור להידלק אור חירום ומאוורר במעלית? כן שאלנו: מי אמור לשמוע את האזעקה שמפעילים כאשר המעלית נתקעת?
לאחר מספר ימי המתנה קיבלנו תשובה שאיננה עונה על השאלות המרכזיות. לצערנו, התשובה שהועברה בוטסאפ, נמחקה ולמרות מספר בקשות לא התקבלה שום תגובה אחרת…
לעומת התגובה המאוחרת והחלקית אלינו, יש לציין כי לוי השיבה לזיו בהתנצלות על האירוע. לדבריה, המעלית נמצאת תחת שירות חברת שינדלר ונבדקת אחת לחודש ע”י איש מקצוע. עוד מציינת לוי, כי הנהלת המרכז המסחרי פנתה לחברת המעליות שהשיבה כי המעלית תקינה, איננה אטומה ויש בה חלון בראש הפיר לזרימת אוויר, המאוורר תקין אך איננו עובד בהפסקות חשמל וזו התקלה השניה בלבד לאורך כל שנות פעילות המעלית.
עוד כותבת לוי, כי בדקו עם השומר ואיש האחזקה, ולטענתם לא שמעו צעקות מכיוון הדלת. כן מציינת כי קיבלה את ההמלצה לחיבור חייגן ביטחון למוקד חברת המעליות, וממתינים להצעת מחיר.
מהמועצה המקומית כפר ורדים נמסר, כי המקרה איננו קשור לשטח שבבעלות המועצה, ולמרות זאת הוציאו מכתב לבעל הנכס שיטפל בנושא.
מכיוון שעניין המעלית התקועה פורסם גם בפייסבוק, מספר תושבים כתבו כי הבעיה ידועה כבר זמן רב. למשל: “זו בעיה של הרבה שנים אחורה ולא עושים כלום”, “אני עברתי חוויה זהה ביום רביעי לפני שבוע” ו”גם בתי נתקעה במעלית הזו בזמנו”.
אחד האנשים המרבה להסתובב במרכז, גם אמר לנו כי בעבר היה ידוע שהמעלית נתקעת לעתים.
בשיחה עם שולמית זיו מספר ימים לאחר המקרה, היא שיבחה את הרצינות בה הנהלת המרכז המסחרי הגיבה לעניין, והביעה תקווה כי הנושא יטופל בהקדם. לדבריה, גם ורד אמר, מנכ”לית המועצה, אמרה כי תוודא שהנושא מטופל.
תגובה אחת
השארת תגובה
מציע שעד שהמעלית תתוקן ויותקנו בה כל אמצעי החירום, יותקן שלט ע”י המועצה והמרכז המסחרי שהמעלית עדיין אינה כשירה לשימוש בטוח.