תושבים שומרים על כפר ורדים


הוחלט לפעול בדרכים משפטיות כנגד היזם ולגייס כספים לטובת הגשת התנגדויות שונות

 

יונתן אורון

 

כפרניק IMG-20190412-WA0000 תושבים שומרים על כפר ורדים
יונתן אורון: יש לפקח על היזמים בכפר ורדים

 

 

בשבועות האחרונים החלה להתגבש קבוצה של תושבים מרחבי הכפר ששמה לה למטרה לשנות את מאזן הכוחות בין התושבים ליזמים. עמדת הקבוצה היא שהיזמים והקבלנים שמתכוונים לבנות בכפר יהיו מודעים לכך שלא ניתן לבנות בכפר ורדים ללא פיקוח הדוק של התושבים והמועצה המייצגת אותם, בעיקר מבחינת הקלות גורפות, היתרים מפלצתיים לשינויי גובה והוספת יחידות דיור מעבר לכל פרופורציה. ברוב היישובים בישראל לתושבים ולחברי העיריות והמועצות כמעט ואין שום יכולת לעקוב, שלא לומר להתנגד, לתכניות בינוי שונות שעלולות לשנות את אופי היישוב באופן קיצוני.

מצב זה בעייתי ביותר וחוטא מאד לתפקיד המועצה, ולכן על התושבים לדרוש שקיפות מוחלטת במהלך התקופה בה היזם/קבלן מגיע למועצה לקבל אישור לקראת התקדמות בוועדות השונות. לא יתכן שרק ראש המועצה ומהנדס המועצה יהיו מיודעים לתכניות ומהנדס המועצה יחתום על תכניות ללא כל דיון בעניין ויידוע חברי המועצה והתושבים.

בהמשך לשתי ישיבות מועצה בהן נכחו  נציגי הקבוצה, הגענו למסקנה כי תושבי כפר ורדים נמצאים תחת מעטה של חוסר ידיעה מה בדיוק התכניות לבנייה ביישוב ואיך הן ישפיעו על אופי היישוב ואיכות החיים של כולנו. למעשה, חברי המועצה עצמם אינם מיודעים לתוכניות וגם לא נדרשים לאשר אותן. אומנם החוק לא נותן לחברי המועצה את הכוח לאשר או לדחות תכניות, אבל הוא בהחלט לא אוסר על המועצה לעכב את התכניות במידה והן לא עומדות בקנה מידה הגיוני וסביר עם אופי היישוב ועם הראייה האסטרטגית של ראש המועצה וחבריה.

שני חברי המועצה מטעם הירוקים, יואב ניצב וטוביה ארז, הם חברי המועצה שדוחפים כרגע את הנושא של הקמת וועדה/תת וועדה שתעסוק בתכניות הבינוי בכפר תוך שיתוף תושבים בעלי ידע וניסיון בוועדה (אדריכלים, מהנדסים, עורכי דין וכדומה) וצוות הפעולה עומד איתם בקשר רציף ותומך בהם.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2019-03-19-at-09.46.59 תושבים שומרים על כפר ורדים
צילום: עינת קרני

 

בסוף השבוע התקיימה ישיבה שנייה של צוות הפעולה לשמירת כפר ורדים והוחלט לפעול כנגד היזם בשטח 707- המגרש מתחת לרחובות מרון וגלבוע שביום אחד נכרתו בו רוב העצים ותושבי כפר ורדים, כולל ראש המועצה היו מופתעים לחלוטין עקב אי ידיעתם על התכנית באותו שטח. הצוות החליט כי יש לפעול בדרכים משפטיות כנגד היזם והחל לגייס כספים לטובת הגשת התנגדויות שונות.

חברי צוות הפעולה מאמינים כי יש רצון בקרב המועצה והעומד בראשה לפעול לטובת הכפר, אך יש צורך ללחוץ כל הזמן ולהזכיר מהם סדרי העדיפויות הנכונים לכפר בראייה לטווח הרחוק: קודם כל טובת התושבים ואיכות חייהם ולאחר מכן טובת היזם ורווחיו.

לפרטים נוספים והירתמות למאבק ניתן להיכנס לקישור הבא:

 אתר שומרים על כפר ורדים

 

בין חברי הצוות נמצאים: אורית כץ, ליאורה נאדלר, דניאל דקל, עינת קרני ויונתן אורון

 

 

 

כפרניק IMG-20190412-WA0001 תושבים שומרים על כפר ורדים


2 תגובות

  1. אמיר הגב

    כל הכבוד

  2. אליהו רגב הגב

    זה המוזוליאום שלו מוזוליאום ללא דלת
    גיבעת הקרחת (ההאורנים) ובית החולים הגריאטרי.שני הפרוייקטים המיפלצתיים שניבנו בשקט בשקט מבלי שהציבור ידע .
    ………

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן