שתי לידות בלילה אחד


ערן לפל, תושב כפר ורדים ומתנדב במד”א, יילד שתי נשים: בינוח ובכסרא

 

 

כפרניק WhatsApp-Image-2019-08-27-at-12.23.47 שתי לידות בלילה אחד
ערן לפל ושתי התינוקות שסייע ליילד

 

חובש מד”א ערן לפל (תושב כפר ורדים. בנם של אתי ומשה לפל) יילד לראשונה וכעבור כשעה בפעם השנייה: בלילה בין שבת לראשון, כשלפל (24), חובש מתנדב רכוב על אופנוע מד”א, הוזעק לבית משפחת סעד בכפר יאנוח. שם, יילד את פנאר, שלא הספיקה להגיע ללדת בבית חולים, שכן לידתה התקדמה במהירות. דקות בודדות לאחר שלפל הגיע למקום, התינוקת נולדה כשהיא במצב טוב, ומיד החלה לבכות.

פחות מחצי שעה לאחר מכן, הוזעק לפל בשנית מביתו בכפר ורדים, והפעם לסייע לאישה שכורעת ללדת בביתה בכפר כסרא. ערן לפל “טס” על אופנוע החירום של מגן דוד אדום, והגיע בתוך דקות בודדות למקום. הלידה הספיקה להתקדם והתינוקת החלה לצאת עוד טרם הגעתו למקום. אביה של התינוקת, סלימאן סלח עלי, חניך בקורס חובשי רפואת חירום של מד”א וvחל לסייע לאשתו ללדת יחד עם אימה.

“לא דמיינתי שאצטרך ליישם את הדברים שלמדתי בקורס החובשים של מד”א לפני סיום הקורס, ועוד בלידה של אשתי”, סיפר סלימאן סלח עלי מכסרא. “אין ספק שאלה היו רגעים מלחיצים, אבל קיבלתי ליווי מקצועי ומרגיע מהפראמדיקים במוקד 101 של מד”א. זה יכול לקרות לכל אחד, והוכיח לי כמה ההכשרה הרפואית שאני רוכש חשובה, ויכולה להיות קריטית ברגעים כאלה בחיים”.

לאחר בדיקות רפואיות, וכשהן במצב טוב, פונו שתי התינוקות בניידות טיפול נמרץ של מד”א למרכז הרפואי לגליל בנהריה.

“אני מתנדב במגן דוד אדום מגיל 15. מזה מספר שנים, בהן טיפלתי בחולים ופצועים, ביצעתי החייאות והצלתי חיי אדם. אבל, עד אתמול, טרם יילדתי וסייעתי להביא חיים חדשים לעולם”, סיפר חובש רפואת חירום במד”א ערן לפל.  “הלידה הראשונה שקיבלתי כחובש רכוב על אופנוע במד”א הייתה מרגשת מאוד עבורי, והלידה השנייה שהגיעה כעבור פחות מחצי שעה, הייתה עוצמתית ומשמחת לא פחות. הייחוד בפועלנו כחובשים ופראמדיקים במד”א הוא השילוב של סיוע לאנשים במצוקה, חולים ופצועים, וגם ברגעים משמחים אך מלחיצים, כמו לידה בבית”.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2019-08-27-at-12.23.48 שתי לידות בלילה אחד
ערן לפל על אופנוע מד”א

 

צילומים: מגן דוד אדום

 


תגובה אחת

  1. אריה ברן הגב

    כל הכבוד ערן,
    הרבה כבוד הבאת לכפר והמון עזרה לקהילות הסובבות אותנו.
    לו יהי.

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן