שריפה קשה במעלות


מלבינה נדלר ז”ל נספתה בשריפה ברחוב מעלה חסון במעלות * בעלה מאושפז במצב קשה

 

כפרניק WhatsApp-Image-2020-05-12-at-14.02.42-scaled-e1589284702236 שריפה קשה במעלות

 

 

כפרניק WhatsApp-Image-2020-05-11-at-06.10.46-scaled שריפה קשה במעלות
שריפה קשה במעלות

 

 

אמש (ראשון) סביב חצות התקבלה הודעה במשל”ט צפון על שריפה במעלות-תרשיחא בדירה ברחוב מעלה חסון קומה 2 מתוך 3. למקום הוזנקו ארבעה צוותי כיבוי בפיקוד מפקד המשמרת רב רשף טל פפו. במהלך הסריקות חולצה מלבינה נלדר (80), ללא רוח חיים ובעל אליעזר נדלר (87) חולץ במצב קשה. מהקומה השלישית חולצו אשה בשנות ה-30 לחייה ופעוטה כבת שנתיים שנפגעו משאיפת עשן ומצבם מוגדר קל.

 

 

 

במהלך הלילה הקימה נציבות כבאות והצלה צח”מ (צוות חקירה מיוחד) לחקירת האירוע. לכשתסתיים החקירה נפרסם את מסקנותיה.

 

 

 

כפרניק 96293391_3463197160375435_653581094876086272000000000000 שריפה קשה במעלות
סבינה נדלר ז”ל מוותיקות מעלות

 

 

פאראמדיק מד”א ערן פרידלנדר:

 

 

הפראמדיקים של מד”א שקד אנקונינה וערן פרידלנדר סיפרו כי בהגעתם למקום ראו עשן סמיך יוצא מדירות בבניין מגורים בן 4 קומות, כאשר הכבאים פועלים לחילוץ הדיירים: “האשה הייתה מחוסרת הכרה, עם כוויות, ללא נשימה וללא דופק, ונאלצנו לקבוע את מותה”.

צוות מד”א העניק טיפול לגבר כשהוא בהכרה מלאה וסבל משאיפת עשן משמעותית, ופינו  אותו ועוד שתי נפגעות קל למרכז הרפואי לגליל בנהריה.

 

 

כפרניק WhatsApp-Image-2020-05-11-at-07.33.06-scaled שריפה קשה במעלות

 

מהמרכז הרפואי נמסר הבוקר כי הפצוע אליעזר נדלר, בן 87, סובל משאיפת עשן, עבר טיפול בחדר ההלם, שלאחריו הועבר במצב קשה ויציב, כשהוא מונשם ומורדם, לאשפוז ביחידה לטיפול נמרץ.

שתי נפגעות נוספות מהשריפה, אשה בת 31 ובתה בת השנתיים, אף הן סובלות משאיפת עשן, הובאו במצב קל ושוחררו לאחר קבלת טיפול רפואי.

 

תנחומים למשפחת נדלר

 

צילומי שריפה: כבאות והצלה

**

 

עיריית מעלות-תרשיחא פרסמה היום, כי מכיוון שביתם של בני הזוג נשרף כליל ומאחר ולא נותר מקום לשבת בו שבעה, העניקה העירייה, בתיווך האגף לשירותים חברתיים, מקום בו יוכלו בני המשפחה לשבת שבעה. כן תסייע העירייה בסידורי הלוויה. בישיבת הבוקר שהתקיימה בעירייה, עלה נושא סיוע למשפחה בשיפוץ הדירה ופתרונות דיור עבור אב המשפחה, כשישתחרר מבית החולים.

ראש העיר ארקדי פומרנץ: “למשפחה קרתה טרגדיה גדולה הלילה וכל צוותי הרווחה ושירות הפסיכולוגי בעיריית מעלות תרשיחא התגייסו כדי לסייע להם לעבור את הימים הקשים. שלחנו את תנחומינו למשפחה והודענו להם שנעמוד לצדם בכל דבר שיצטרכו”.

אסתר פרידה אלול, בתה של מלבינה נדלר ז”ל, סיפרה שאמה עלתה לישראל מרומניה כשהייתה נערה. היא ניצולת שואה, שהכירה את בעלה אליעזר בישראל, הם נישאו ומיד התיישבו במעלות, פה חיו את כל חייהם. לזוג נולדו שבעה ילדים ויש להם עשרות נכדים.
“אמא שלי פשוט הייתה טובה “סיפרה אלול, “יש לי רק מילה אחת להגיד על אמא, היה בה טוב מוחלט, פשוט הייתה אישה טובה, וזה נדיר בימינו שיש טוב כזה. הייתה אמא טובה וכל הזמן הייתה רק בשביל הילדים, צנועה וטובה. זה באמת אבדן”.

לדבריה, האם לקתה בשבץ מוחי לפני כשבע שנים והייתה מרותקת למיטה וטיפלה בה מטפלת זרה. “בגלל הקורונה לא ראיתי אותה שלושה חודשים כי פחדתי להדביק את ההורים שלי בגיל שלהם. לא רציתי לקחת סיכונים שידבקו במשהו ולצערי לא נפרדתי ממנה ואני מעדיפה לזכור אותה כמו שהייתה לפני שחלתה. זה עצוב ומזעזע, ממש לא הגיע לה לצאת מהעולם בצורה הזו, הבית נשרף כליל. זה הזוי אני בהלם, כולנו המומים”.

 

אתי נדלר: אני מבקשת להודות לראש העיר ארקדי פומרנץ, לסגנו שמעון בן נעים ולג’רי בן חמו על כך שהתקשרתי לבקש עזרה מראש העיר וישר קיבלתי מענה, בכך שאפשרו לנו את בית הקשיש לשבעה, וגם ונתנו סכום על מנת לעשות קניות לשבעה. זה לא מובן מאליו!

 

 


השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן