שני מטופלים בחשד ל”קורונה”


המרכז הרפואי לגליל: חזרו מסין ומתאילנד, אושפזו ונשלחו הביתה * ד”ר יעל זיו: נקטנו בכל אמצעי הזהירות

 

גל זייד – דובר המרכז הרפואי לגליל

 

כפרניק WhatsApp-Image-2020-02-10-at-12.28.30-scaled שני מטופלים בחשד ל"קורונה"
מנהלת היחידה למניעת זיהומים במרכז הרפואי, ד”ר יעל זיו

 

בתחילת השבוע הובאו למרכז הרפואי לגליל בנהריה שני מטופלים, שעל פי החשד הראשוני, נדבקו בנגיף הקורונה. במקרה הראשון הובא גבר בן 39, תושב כרמיאל, ביום ראשון בבוקר, ע”י אמבולנס מד”א, מסניף שירותי בריאות כללית בכרמיאל.

החולה סיפר לצוות הרפואי, כי במשך כשבוע סובל משיעול ומחום. כמו כן עדכן כי בתאריך 17.1 חזר מסין, ולכן חשש שנדבק בחיידק הקורונה. לאחר תשאול ובדיקות שעבר עם הגעתו לחדר המיון, נשלל במהרה החשד כי חלה בקורונה, והוא נשלח לביתו.

עוד באותו היום, כעבור שעתיים, הגיע למרכז הרפואי אדם נוסף, תושב נהריה בן 34, שחזר מתאילנד ימים ספורים קודם לכן, והתלונן אף הוא על חום ושיעול. לאחר שעבר בדיקות, ובתיאום עם המנהלת המחוזית של משרד הבריאות, ד”ר מיכל כהן-דר, הוחלט לקחת לו במיון משטח אף-לוע, ומיד לאחר מכן הוא נשלח בתנאי בידוד לביתו, במסגרת הוראות משרד הבריאות. בשעת ערב התקבלו התוצאות, מהן התברר סופית, כי גם הוא לא נדבק בנגיף הקורונה.

מנהלת היחידה למניעת זיהומים במרכז הרפואי, ד”ר יעל זיו: “למרות שעל פניו היה נראה, כי בשני המקרים אין חשד לקורונה, אנו נקטנו בכל אמצעי הזהירות, בתיאום עם משרד הבריאות. במקרה של הגבר מכרמיאל, שהגיע מסין שבועות ספורים לפני כן, היה לו חום קל ביותר, וגם השיעול לא היה חמור. בנוסף, הסימפטומים עליהם סיפר החלו יותר מ-14 ימים לאחר שובו מסין, ולכן היה ברור די מהר, שלא מדובר בסימפטומים של קורונה. במקרה השני הוחלט לשלוח את המטופל לביתו בתנאי בידוד, מטעמי זהירות ועפ”י נהלי משרד הבריאות, עד שיתקבלו תוצאות המשטח שנעשה לו”.

יצוין כי במרכז הרפואי לגליל, המטפל בכ-600 אלף תושבים מהגליל, מוכנים לכל תרחיש אפשרי, תוך עריכת תירגולים של כלל הצוותים למקרים ותרחישים שונים של התמודדות עם חולים החשודים בהידבקות בנגיף הקורונה.

 

עדכון 18/2/20:

בשעות האחרונות נפוצו שמועות כאילו במרכז הרפואי מאושפז עובד זר שנדבק בנגיף הקורונה. הרינו להבהיר בזאת, כי מדובר בשמועות חסרות שחר, וכי במרכז הרפואי לגליל לא התגלה כל מקרה של קורונה. צר לנו על אנשים הנוהגים בחוסר אחריות משווע.
נשמח אם מידע זה יועבר לידיעת הציבור


תגובה אחת

  1. ככה נראה לי נכון הגב

    אזעקת שוא

השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן