שמואלי בזום תושבים


לקראת הכרעה על הטבות מס, התמודדות עם הקורונה, סיבים אופטיים, תחבורה, טניס, חינוך ועוד

 

כפרניק WhatsApp-Image-2020-11-06-at-17.08.59-scaled שמואלי בזום תושבים
אייל שמואלי בזום תושבים: בקרוב דיון בכנסת בהטבות המס

 

 

כ-150 מתושבי כפר ורדים התחברו שלשום (חמישי, 5/11/20)  לשיחת זום ועדכונים עם ראש המועצה, אייל שמואלי – וזאת במטרה להגברת השקיפות והקשר עם התושבים, גם בימי הקורונה. בפתח דבריו עדכן ראש המועצה כי בעוד עשרה ימים, יום שני 16/11/20, תדון ועדת הכספים של הכנסת בהארכת הוראת השעה להטבות המס.

שמואלי הזכיר כי נושא זה נמצא על סדר היום הציבורי בכפר ורדים כבר משנת 2015, עת התקבל חוק ההטבות החדש, בעקבות דרישת בג”צ לחקיקה והסדרה אחידה של הנושא. בחוק היו עיוותים רבים, בין היתר כאשר כפר ורדים ירד לאפס הטבות בעקבות היותנו רשות סוציואקונומית 9 ומרחק מהגבול של מעט יותר מ-9 ק”מ. (שמואלי: אולי יש הרוצים שנרד בסולם הסוציואקונומי ונהיה זכאים להטבות…)

בשל עיוותים אלו ואחרים, נקבעה הוראת שעה מיוחדת למשך שנתיים להמשך ההטבות, במטרה למצוא פתרון קבע לעשרות ישובים שנפגעו מהחוק החדש. חוסר היציבות הפוליטית ושלוש מערכות בחירות לכנסת מנעו מחד פתרון קבוע לסוגיה, ומאידך האריכו אוטומטית את הוראת השעה בשל פיזור הכנסת – כאשר למרות המאמצים הרבים הסתיימו ההטבות במחצית יוני 2020.

שמואלי ציין כי חברת כנסת הילה שי-וזאן (כחול לבן) מובילה את הנושא בוועדת הכספים, וכי ישנה הסכמה רחבה על הצורך בהמשך ההטבות. לאחר האישור המיוחל בוועדת הכספים, תצטרך הוראת השעה לעבור תהליך חקיקה. במידה ויסתיים עד סוף 2020, נזכה להטבות, שמספר חודשים כבר לא בתוקף, גם רטרואקטיבית.

במקביל, נמשך הליך החלפת השטחים עם מעלות-תרשיחא, כאשר הוועדה הגיאוגרפית הגישה דו”ח חיובי, והנושא נמצא בבחינה במשרד הפנים.

שמואלי הזכיר כי נושא הטבות המס היה בכותרות בשבועות האחרונים, חלקן פייק ניוז, על רקע חוק ההטבות לעכו (שגם בכרמיאל קיוו להיכלל בו). החוק שונה ברגע האחרון בוועדת הכספים. לדבריו, יש בכפר התארגנות להתפקדות מפלגתית היכולה לסייע רבות בנושאים שונים.

בהמשך הזום, במענה לטענת אחת התושבים למה שמואלי לא צועק בכנסת, השיב ראש המועצה כי צעקות אינן סגנון הדיבור שלו וניהול משא ומתן יכול להיעשות גם בדרכים אחרות.

**

 

ראש המועצה סקר בהרחבה את ההתארגנות המקומית במשבר הקורונה וציין כי כיום יש בכפר ורדים רק חולה מאומת אחד (מאושפז בבית חולים), וכי מאומתים אחרים המופיעים בדיווחים אולי רשומים כתושבי הכפר, אבל אינם מתגוררים כאן.

 

כפרניק 22389000-scaled שמואלי בזום תושבים

 

 

שמואלי הרחיב בשאיפת המועצה, וכל מרכז השלטון המקומי בהובלת היו”ר חיים ביבס, לעבור לשיטת הרמזור, כאשר רשויות ירוקות יוכלו להפעיל ולקדם תכניות מקומיות של יציאה מהסגר בתחומי קהילה, חינוך וכו’.

כן ציין לשבח את התארגנות המועצה לחקירות אפידמיולוגיות מהירות, טיפול במאומתים וחייבי בידוד, דאגה לגיל השלישי, התנדבות, קשר עם היקל”ר בראשות סא”ל (מיל.) ערן גרטלר, כתיבת אפליקציית מתנדבים על-ידי תלמידי אמירים וגורמים נוספים שנרתמו לסייע.
ראש המועצה עדכן כי עומד בקשר רציף עם תחנת משטרת מעלו”ת וביקש שהאכיפה בכפר תהיה ממוקדת למקרי סיכון ציבור אמיתי, ולא לקנוס על הסתובבות ברחוב לבד ללא מסכה.

 

כפרניק 2290877-scaled שמואלי בזום תושבים

 

**

נושאים נוספים שעלו בקיצור:

 

שר התקשורת איפשר לחברות תשתית לפרוס סיבים אופטיים לתקשורת מהירה בישובים קטנים הקרובים לגבול. שמואלי מקווה שעד סוף השנה בזק בין לאומי תבצע פריסה גם בכפר ורדים. לא תידרש עבודה של פתיחת כבישים, אלא רק השחלה בתשתיות צנרת קיימות.

 

מסיימים את הקמת מגרשי הטניס הפתוחים במקום הבלון. הענף ינוהל באופן מקצועי על-ידי מאמנים מהשורה הראשונה ויש כבר הרשמה ערה לחוגי הטניס במרכז הקהילתי.

מודעים לכך שבמשך הזמן המקום “אומץ” על-ידי משתמשי אופניים, גלגיליות ובימבות. המועצה תבחן הקמת מגרש ייעודי עם תוכן חינוכי של בטיחות בדרכים – לילדים ולבני הנוער.

 

כן בתכנון פארק משפחה, פארק אקולוגי (מתחת למארג) ומסלול כושר קרבי (חורשת בר-בת).

 

נתיבי ישראל לקחו על עצמם להקים את הכיכר על דרך ההר לכיוון רחוב גלבוע (סמוך לגולדן ויליג’).

בתכנון להרחיב מסלול השתלבות והאצה ימינה מהכפר לכיוון תפן. מומחי תחבורה חושבים שפתיחת הכיכר מכיוון גבעת האורנים לכביש 854 (תפן מעלות) תיתן פתרון ליציאה מכפר ורדים לכיוון צפון ומזרח – וכנאה תייתר את הכיכר בכניסה לכפר.

הנסיעה דרך שלב ג’ איננה חוקית ומסוכנת כרגע. לאחר הקמת כיכר על כביש 8833 (הקמת הכיכר הותנתה בהמשך השיווק), ובתאום עם הרשויות, המעבר דרך שלב ג’ ייפתח.

 

המועצה עובדת על תכנית אסטרטגית 2030 בהובלת חבר המועצה איתן היימן.

 

 

החלק השני של מפגש הזום הוקדש  לשאלות ותשובות.

 

שמואלי הרחיב מעט בנושא הטבות המס והתייחס למספר נושאים כמו בטיחות נוער וילדים (בטיפול הקב”טית ומח’ חינוך), הלכלוך במצפור גיא (יש שקיות אשפה במקום), הקלות קורונה (רק באישור הממשלה ותכנית הרמזור), חזרת בני המקום לכפר (מהלכים להקמת אוניברסיטה גלילית), הפעלת צהרונים (עניין מספרי של מאסה קריטית) שביל גישה בין פעוטוני החורש לגן השעשועים (לא בטיחותי ולא מומלץ) ועוד.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2020-11-06-at-17.09.00-scaled שמואלי בזום תושבים

 

בסיום הודה שמואלי למשתתפים ולעוזרים בהפקה (ולאלמוג אמסלם, יו”ר מועצת הנוער שחגג 16) ואמר כי המועצה עושה מאמץ להפוך את כפר ורדים ממקום טוב למקום עוד יותר טוב.

 


תגובה אחת

  1. מוסק הגב

    מענין

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן