שירות חדש בספריית כפר ורדים: ספרים דיגיטליים


שירות השאלה חדש ניתן למנויי הספרייה בכפר ורדים הפועלת במסגרת המרכז הקהילתי, לשירות זה יתרונות רבים: השירות הדיגיטלי מדמה השאלת ספר מודפס לפרק זמן של 30 ימים בתום התקופה הזאת, מסתיימת ההשאלה.

 

גיתית נאה

 

ההשאלה מתבצעת מתוך מאגר ספרים שרכשו ספריות ציבוריות, פרויקט זה עדיין בתחילתו ולכן, בשלב זה, עדיין לא ניתן למצוא בו כל ספר.
בכל זמן ובכל מקום, מהטאבלט או מהטלפון הנייד – הספר זמין ונגיש לקריאה.
מי שיבחר בהשאלה דיגיטלית יבחר בנוחות ספר ממדפי הספרייה הוירטואלית, ללא תיווך של הספרניות ובלי שיטוט בין המדפים.
האופציה הדיגיטלית ידידותית לסביבה (אין שימוש בנייר) וחוסכת משקל ומקום אם בבית ואם בחוץ (אידיאלי לנסיעות), החיסכון במקום משחק גם לטובתה של הספריה, שהמקום בה מוגבל. הספר הדיגיטלי לא יאבד ולא יקרע, ובעת הקריאה בו ניתן להגדיל את הטקסט ולהשתמש בתאורה.
בנוסף, קיים בספריה אוסף ספרים קוליים ע”ג דיסקים – להאזנה ללא קריאה, מתאים לכל מי שמעוניין להקשיב מבלי לקרוא וגם למי שיש לו קשיי קריאה או ראייה.

מרשמיה של עירית קרן, קוראת בספריה :

אני קוראת מהספריה הדיגיטלית מזה חצי שנה.
נהנית מאוד מהמגוון ומהאפשרויות להזמין מראש, לראות מה חדש וכו’.
במשפחתי, רק אני צורכת ספרים דיגיטליים. המלצתי לחברים, אך רובם לא רצו והעדיפו לקרוא כמו פעם, לדעתי, מתוך חוסר מודעות וחוסר ניסיון. האפשרות לקריאה דיגיטלית לא מבטלת את האפשרות לקריאת ספר רגיל אלא מרחיבה את המדיה – הרבה פעמים, הפונט ברור וגדול יותר, יש תאורה ויותר קל לקרוא דיגיטלי.
אני מעדיפה להתנסות ולא להכריז מראש ש”לא מתאים לי”. ממליצה לכולם להתנסות ולא לבטל מראש את הרעיון.
שמחתי לגלות ספרים חדשים שאין בספריה. אני נהנית מהנוחות של סימון ספר לקריאה בעתיד, מהזמנת ספרים, לגלות שהגיע תורי ולסמן ספרים שאהבתי.
חלק מהספרים כייף לשמוע ולא רק לקרוא. אם מתוכננת לי נסיעה רחוקה זה ממש כייף להאזין. כבר יש לי קריינים אהובים…
עם הזמן, השתדרגתי לקריאה באייפד וזה מאוד נוח לי ( גם מסכי הטלפון גדולים דיים לקריאה). חשבו כמה נחמד לחכות בתור למשהו, אין ספר בתיק, ובכל זאת אתם יכולים לקרוא… תענוג!

 

עם זאת, מי שאינו מעוניין בספר הדיגיטלי ואוהב להחזיק בידיו את הספר בפורמט המוכר, מוזמן תמיד להגיע להשאלה בספריה, לפגוש אותנו- הספרניות, או/ ולהגיע לאירועי התרבות.

 

כפרניק 34167 שירות חדש בספריית כפר ורדים: ספרים דיגיטליים


השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן