שחמט, קשישים וילקוטים


עיריית מעלות תרשיחא: נעם סידס ופרנקי קוטניקי הצטיינו בשחמט, מרינה רוזנר בדאגה לגיל השלישי ובני שטרן מרוטרי עוזר לבני המנשה

 

 

כפרניק WhatsApp-Image-2020-08-04-at-08.44.02-scaled שחמט, קשישים וילקוטים
אליפות שחמט בזום. צילום מסך

 

 

לאחרונה נערכה אליפות מעלות תרשיחא הפתוחה בשח-בזק לזכרו של בן העיר לאוניד אסטרקין ז”ל. בעקבות הנחיות הקורונה, הוחלט שלא לוותר על האירוע ולקיים את הטורניר און ליין.

בטקס הפתיחה בירכו את המשתתפים: משפחת אסטרקין, ראש העיר ארקדי פומרנץ, יו”ר מרכז עצמה איתן ברק, יו”ר האיגוד הישראלי לשחמט צביקה ברקאי, מנהל מדור הספורט מעלות-תרשיחא  עידן כפיר שבירך גם בשם מחזיק תיק הספורט בעירייה יורי קוצ’ר, מנהלת מחלקת קליטה אירנה שלייפר ומנהל מועדון השחמט המקומי עצמה מעלות תרשיחא שון לויטן.

האליפות נוהלה על ידי מנהל האליפות לויטן ושופט האליפות אנדריי גורבנוב; ונטלו בה חלק מתחרים מכל רחבי הארץ, החל מגיל 5 ועד 85, בסך הכל 100 מתחרים.

במקום הראשון זכה רב-אמן יבגני פוסטני ממועדון באר שבע, במדליית הכסף זכה רב-אמן צעיר ניצן שטיינברג ממועדון באר שבע ובמדליית ארד זכה האמן הבינלאומי הצעיר יאיר פרחוב ממועדון רחובות.

בפרסי המצטיינים זכה נעם סידס בן ה-12 חניך מועדון עצמה במעלות תרשיחא. פרנקי קוטניקי ממעלות תרשיחא זכה בפרס המצטיינים עד גיל 12.

 

**

 

 

כפרניק WhatsApp-Image-2020-08-04-at-08.45.17-scaled שחמט, קשישים וילקוטים
מרינה רוזנר: ניתן לעזור לקשישים גם בדיסקרטיות

 

רשת המתנ”סים במעלות תרשיחא השיקה השבוע פרויקט חדש לקשישים, כאשר בכוונת הרשת לחבר בין משפחות בקהילת העיר לבין מבוגרים בודדים הזקוקים לאוזן קשבת וקשר חם.

בפרסומים שהועלו, יצאה קריאה לתושבי העיר מעל גיל 60, החשים צורך בקשר או בחברות – ומאידך למשפחות, הרוצות לקחת חלק בפרויקט במגוון אפשרויות. בין השאר ניתן לשמור על קשר טלפוני, לבקר או לארח, לטייל עם הקשישים ולהתעניין בשלומם, לאסוף עבורם סלי מזון או לבצע תיקונים להם הזקוקים הקשישים בביתם.

“זיהינו שיש במעלות תרשיחא קהילה מבוגרת שצריכה אוזן קשבת, קשר חם ועזרה בכל מיני נושאים כמו קניית מזון ותרופות או תיקונים והמטרה שלנו היא לקשר ביניהם ולבין אנשים שרוצים לתת ולתרום, שהקהילה הזו חשובה להם לאנשים שזקוקה לזה”, אמרה השבוע מנהלת רשת המתנ”סים בעיר מרינה רוזנר. “בזמן הסגר זה התבטא בקשר טלפוני כי לא הייתה אפשרות להגיע אליהם פיזית, אבל היום, מאחר והתקנות מאפשרות יותר אנו רוצים להרחיב את מנעד האופציות לקשר הזה”.

לדברי רוזנר יש היענות רבה בקרב הקהילה ודווקא הקושי הוא לאתר את הקשישים שזקוקים לתשומת לב. “הרבה מהמתנדבים שעזרו בסגר הביעו התעניינות ויש הרבה מתנדבים, לעומת זאת יש מספר מבוגרים שזקוקים לזה אך לא פונים אלינו. אם חשוב לאנשים לשמור על דיסקרטיות והם מכירים קשישים שזקוקים לקשר, זה המקום לפנות אלינו. אני קוראת לתושבים לפתוח עיניים ולבדוק, אם יש שכן שלא באים לבקר איתו או הם שומעים על אדם שזקוק לכל דבר, שיצרו איתנו קשר ואנחנו נעשה את החיבור”.

 

**

 

כפרניק WhatsApp-Image-2020-08-04-at-09.29.44-scaled שחמט, קשישים וילקוטים
ילדי בני המנשה במעלות מקבלים ילקוטים תרומת רוטרי

 

 

השבוע נערך ברחבת בית הקשיש במעלות תרשיחא טקס הענקת ילקוטים לילדי בני המנשה העולים לכיתה א’. בשל הקורונה התקיים הטקס ברחבה תחת כיפת השמיים ובהתאם למגבלות. את הילקוטים העניקו חברי ארגון רוטרי מעלות תרשיחא, שמדי שנה מעניקים ילקוטים לתלמידים העולים לכיתה א’, דרך מחלקת הקליטה והעלייה של העירייה.

הטקס התקיים במעמד ראש העיר ארקדי פומרנץ, יו”ר רוטרי בני שטרן ו-12 תלמידים והוריהם. ראש העיר הודה ליו”ר רוטרי על הפעילות המבורך וסיפר לתלמידים שהוא בעצמו שייך לארגון העולמי.

לדברי שטרן, מבירור שערכו קודם לטקס, נאמר להם שבין בני המנשה יש 13 ילדים העולים לכיתה א’ ולכן נערכו מראש. לטקס הגיעו 12 תלמידים והתיק הנוסף, ניתן למחלקת הקליטה והעלייה, שתעביר את התיק לתלמיד נזקק נוסף.

 

הפעילות בארגון רוטרי מעלות תרשיחא כוללת פרויקטים נוספים כמו אימוץ חיילים בודדים ופעילויות עם מערכת החינוך כמו תחרות הנואם הצעיר או פרויקט גישור בבתי ספר. לדברי שטרן, הפרויקט הבא של הסניף המקומי הוא להקים קבוצה של מתנדבים שיהיו בכוננות לאומנה זמנית ומיידית וכך, אם יהיה צורך להוציא ילד מביתו באמצע הלילה, מכל סיבה שהיא, יהיה רוטריון שיהיה מוכן לקבל את הילד למספר ימים.

 

צילומים: עיריית מעלות תרשיחא


השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן