שומרים על כפר ורדים ומתנגדים ליזמים


הועדה המקומית לתכנון ובניה: חשש לליקוי באופן פרסום התכנית. הוחלט על ביצוע מחדש שלאחריו יוכל כל המעוניין להגיש התנגדות מסודרת כנדרש

 

כפרניק 88885467066 שומרים על כפר ורדים ומתנגדים ליזמים
אל מנת שלא תצא שגגה, התכנית תפורסם מחדש

 

 

יונתן אורון

 

בהמשך להתהוות קבוצת “שומרים על כפר ירוק” בחודשים האחרונים ותחילת הפעילות האקטיבית כנגד יזמים פרטיים ברחבי כפר ורדים, ממשיכה הקבוצה לפעול בכל הכוח והצליחה לגרום לכך שהוועדה המקומית הקפיאה את הבקשה להקלות של היזם צביקה פוקס במגרש 707 ( ורד הכפר, המגרש מתחת לרחובות מרון וגלבוע). את הבקשה הגיש בשם הקבוצה עו”ד רהיג’ חטיב מינוח.

כאמור, בעקבות מכתבו של עו”ד חטיב לועדה המקומית –  דורשת הועדה מהיזם להגיש את הבקשה להקלות מחדש, וזאת משום שלא פרסם כראוי את הבקשה ולכן נדרש להגישה מחדש תוך פרסום תקין בכל הערוצים. הבקשה עוסקת בבנייה לגובה (בניינים מדורגים) והוספת מספר רב של יחידות דיור במקום בנייה של בתים פרטיים. לאחר שתפורסם הבקשה לכל תושב תהיה הזכות לשלוח התנגדות לוועדה המקומית.

קבוצת “שומרים על כפר ירוק” כולה תקווה שהמועצה תהיה חלק ממגישי ההתנגדות וקיבלה עידוד לכך מהצהרתו של ראש המועצה, אייל שמואלי, כי לא יאושרו עוד הקלות בנייה ליזמים.

מצ”ב מכתב קבלת ההתנגדות של הוועדה המקומית.

כאשר יגיש היזם את הבקשה מחדש, אנו נגיש באופן מיידי את ההתנגדויות להקמת בניינים מדורגים בתוך כפר ורדים והרס האופי הכפרי של היישוב והטבע שעוד נותר בתוך תחומי היישוב.

מי אנחנו?

קבוצת “שומרים על כפר ירוק” מורכבת מכ-30 תושבים מהכפר מכלל השכונות, אשר רואים את השמירה על איכות הכפר ושמירה על השטחים הירוקים בכפר ובנייה שפויה והגיונית כמטרה מרכזית.

בין חברי הקבוצה: ליאורה נאדלר, עדי גרטלר, דורית קשמיין, בן עמי מוסק, משה לפל, אורית כ”ץ, נעמי גנזר, אייל בן יהושע, דניאל דקל, נעמה בראל, אושרת דהן, חיים ודליה חן, יורם מצנע, רינה חביב, יהודית שגיא, עפרה אביגד, עינת קרני ואחרים.

כרגע מטרתנו המיידית היא לגרום ליזם במגרש 707 לרדת מהבקשה להקלה ולחזור לתכנית המקורית של בניית בתים צמודי קרקע.

בנוסף, חשוב לציין כי “חוק שבס” שבעיקרו מדבר על הקלות אוטומטיות ליזמים והגדלת אחוזי בנייה של עד 30%, הוא בעיקרו חוק שמכוון ליישובים עירוניים בבנייה רוויה.

כאן עולות השאלות: מה סוג היישוב שלנו? האם אנחנו יישוב עירוני אשר קיימת בו בנייה רוויה ( בניינים לגובה עם עשרות דירות)? האם תושבי כפר ורדים רואים עצמם כגרים ביישוב עירוני? מדוע היזמים נתלים ב”חוק שבס” כאשר הם יודעים שאין הכוונה ליישובים כמו כפר ורדים?

 

כפרניק 888879709099677 שומרים על כפר ורדים ומתנגדים ליזמים

 

 

לקבוצת “שומרים על כפר ירוק” שלושה יעדים מרכזיים בשלב זה:

  1. הקמת וועדה/תת וועדה קבועה, בהחלטה מחייבת של המועצה, שתורכב מתושבי הכפר העוסקים בתחום תוכניות הבינוי, חבר מועצה ומהנדס המועצה. וועדה זו תעסוק בתכניות ובבקשות של יזמים בכפר ורדים ותדון בהשלכות הבקשות על אופי היישוב ואיכותו. וועדה זו תוכל לתת כלים ותובנות לחברי המועצה ולראש המועצה בבואם לקבל החלטות בתחום הבינוי ביישוב.

כרגע האחראי על בניית נהלי הוועדה הוא יואב ניצב מסיעת הירוקים ואנו תקווה כי הוועדה תקום ותתחיל לפעול בצורה מסודרת כבר בשבועות הקרובים.

  1. קיום מפגש פתוח לתושבים שבו יוצגו כל תכניות הבינוי הקיימות בכפר והעתידיות להתקיים בכפר בשנים הבאות, וכיצד המועצה וראש המועצה מתכוונים לפעול בנוגע לאותן תכניות. לאחר מכן יועלו כל תכני המפגש לאתר המועצה.

כרגע אנו ממתינים לעדכון מראש המועצה על מועד המפגש.

  1. יצירת נוהל ייחודי בכפר ורדים: כל החלטה בתחום הבינוי בכפר ורדים, אשר יש לה השלכות אסטרטגיות על עתיד היישוב ואופיו, שעליה אמורים לחתום ראש המועצה ומהנדס המועצה, תעבור אישור בהצבעה של חברי המועצה שיהיו מודעים להשלכות החתימה.

כפי הידוע לנו, כרגע הצעה זו לא נידונה במועצה.

אנו קוראים למועצה ולראש המועצה לנהוג בשקיפות מרבית ולתת לתושבים את הכלים להיות חלק אמיתי מעתיד היישוב למען הדורות הבאים.

כל מי שתומך במאבק ורוצה להיות חלק ממנו, מוזמן להיכנס לאתר וליצור קשר עם החתום לעיל או כל מי שהוזכר בגוף הכתבה. באתר גם ניתן לעיין בכל מכתבי ההתנגדות שהגשנו וסיכומי הישיבות של הקבוצה.

 

אתר שומרים על כפר ירוק

 


3 תגובות

  1. מיכל הגב

    עוד נושא אקוטי שיש לדון בו הוא עומסי התנועה העצומים שיהיו מאזור הגולדן וויליג’. אחרי הכל נבנה שם בית חולים עם כל הכרוך בכך. תובלת מזון, ציוד, אמבולנסים, חולים, מבקרים ועוד ועוד. האם ניתן לבנות מנהרה משם אל מחוץ לכפר? האם דנים באפשרויות נוספות בכדי למצוא פתרון למצב בלתי נסבל ההולך ומתממש לנגד עיניינו? בכל מקרה תבורכו על עשייתכם הנוכחית. היא חשובה ביותר.

  2. בןעמי הגב

    שאפו
    מחזירים
    את

    הירוק לכפר

  3. אליהו רגב. הגב

    כל מה שכתבתי מר, יונתן …. זה “אם בחרנו ראש מועצה ועוד תישעה חברי מועצה לאחרונה אבל הממש לאחרונה הוא הוא שצריך להגן על האינטרסים של תושבי הכפר. האם לא כך ????? האם זה לא כך ? ואתה העדפתה ללכת בדרכי אבות ישתבח שם לנין לעד.

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן