שומרים על השטחים הפתוחים בחבל אשר


לבקשת המועצה האזורית מטה אשר והמועצה המקומית מזרעה, החל לאחרונה אשכול רשויות גליל מערבי, בגיבוש תכנית אב לשטחים הפתוחים בחבל אשר.

 

כפרניק egmm-300x115 שומרים על השטחים הפתוחים בחבל אשר
אשכול גליל מערבי: תכנית לשטחים הפתוחים. ריטבו צלמים

 

התוכנית תמפה את השטחים הפתוחים בהתאם לרמות רגישות וערכיות, תוך התחשבות בתוכניות האזוריות והארציות לפיתוח האזור והקרקע וזאת בהתאם לרצונם של תושבי הגליל המערבי לשמור על משאבי הטבע ושטחי החקלאות נוכח לחצי הבנייה והפיתוח באזור.

בגליל המערבי ובעיקר בחבל אשר ישנם שטחים פתוחים מגוונים הכוללים שמורות טבע וגנים לאומיים, נחלים, מעיינות, שטחי חקלאות רבים ואתרי מורשת ייחודיים. בין השטחים נמנים נחל כזיב, נחל בית העמק, חוף בצת, שטחי הכורכר ומקומות רבים נוספים. בנוסף, ישנם שטחי חקלאות רבים החשובים לפרנסת התושבים והנוף האזורי. למען שמירה על השטחים החקלאיים ועל אוצרות הטבע –  הוחלט להכין תכנית אב לשטחים פתוחים בחבל אשר, כזו שתתחשב בחקלאים, בתיירות וכן בזוגות הצעירים שרוצים להקים את ביתם בגליל ועל כן זקוקים לשטחי בנייה ופיתוח.

“מטרת תוכנית האב עליה אנו עומלים כעת היא למצוא את שביל הביניים בין צרכי התושבים לקרקעות למגורים ולפיתוח כלכלי ובין הרצון לשמור על הנופים, החקלאות ואוצרות הטבע של הגליל המערבי”, מסבירה מנכ”לית אשכול רשויות גליל מערבי, יעל רון. “אנחנו עובדים על מיפוי כל השטחים הפתוחים בחבל אשר, ולאחר מכן נתחיל בסיווגם לפי מיקום וחשיבות. מדובר בנושא בעל חשיבות עליונה כיוון שללא תכנון מבוסס על עבודת שטח נוכל לחוות פגיעה לא הכרחית באוצרות הטבע שלנו, ובהריסת שטחי חקלאות שלא לצורך. עם תכנון נכון אני בטוחה שנצלח את מכשול הקרקעות כך שנוכל גם לפתח את האזור וגם לשמור על אופיו הייחודי של הגליל המערבי”.

תכנית האב נעשית בשיתוף הקרן לשמירה על שטחים פתוחים ברשות מקרקעי ישראל, באמצעות קול קורא שמטרתו לעודד איסוף מידע ונתונים על שטחים פתוחים ברחבי הארץ. המטרה היא לגבש מדיניות לשטחים הפתוחים בחבל אשר ובכך לאפשר הקצאה נכונה של שטחים לפיתוח תוך שמירה על אוצרות הטבע והחקלאות המקומית.

 

כפרניק egmm1-300x274 שומרים על השטחים הפתוחים בחבל אשר
יעל רון: תכנון לשטחים הפתוחים בחבל אשר. צילום: אושרי כהן

 


השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן