רגעי טבע בגליל


מועדון הצילום של אבי הירשפילד מציג תערוכה במלון הגושרים

 

כפרניק 4456780-scaled רגעי טבע בגליל
צילום אבי הירשפילד

 

“הגושרים מלון בטבע” מארח תערוכה התואמת לאופיו וערכיו של המלון, “רגעי טבע בגליל” – צילומי טבע של מועדון הצילום של אבי הירשפילד תושב כפר ורדים, שתוצג בלובי המלון, החל מה-16.01.2020.

בתערוכה, שתוצג כחצי שנה, 60 צילומים בגדלים שונים של טבע גלילי של הצלמים: אבי הירשפלד, אבי רוטשטיין, איריס לביא, דר’ אלכס בלובשטיין, אריאל נייזנה, בוני איימס, גיורא קלמן, דבורה קסנר, דויד לוי, זאב אלון, טל אלעד, טומי זינגר, מריה בורוכוב, עופר רבינוביץ, ערן עופרת, סרחיו  קורונה, רונית פינשטיין, רונן לביא, רותי דויטשר, תמי זינגר, רוני קרוא, שלומיס וילנסקי, קובי קושניר, תמר לוז, אפרת אביב, אילנה זגר, נחומה  לויירר ויותם תמנה.

 

כפרניק 443467-scaled רגעי טבע בגליל
צילום יותם תמנה

 

דורון קרן מנכ”ל הגושרים מלון בטבע: “אנו מעשירים את הביקור במלון, בהצגת תערוכות מתחלפות בלובי, אשר נבחרות בקפידה ובהתאמה לערכי המלון. הפעם בחרנו במועדון הצילום של צלם ותיק ומוכשר, אבי הירשפילד, שאצר 60 צילומים ייחודיים של הצלמים ממועדון הצילום שהקים, המציגים טבע גלילי בתפארתו. הצופה מוזמן לגלות את עוצמות הטבע דרך הדימויים, הצורות והמרקמים ולהתרשם מנקודות המבט הרחוקות והקרובות שנוצרו בעין המצלמה”.

צלם הטבע הותיק, אבי (ברם) הירשפילד תירגם את הניסיון הרב שצבר, ופתח לפני כשלוש שנים מועדון צילום בגליל המערבי, בו שותפים 30 צלמים חובבים ומנוסים בגילאים שונים, המקיימים מפגשי צילום ומתרגלים צילום בתחומים שונים. הצילומים מתקיימים בשעות לא שגרתיות המשביחות את הצילומים. בטכניקות המיוחדות לו, מלמד הירשפילד כיצד להעביר תחושות באמצעות הדימוי המצולם, התשוקה לצילום מתחדדת ומתורגמת לרגעים יפים ולתמונות מספרות.

 

כפרניק 4453791-scaled רגעי טבע בגליל
צילום איריס לביא

 

בתערוכה החדשה המוצגת ב”הגושרים מלון בטבע”, באים לידי ביטוי הקשר והחיבור של הצלמים ושל הירשפילד לאזור הגליל ולטבע הארץ ישראלי, לנופים עוצרי הנשימה, לבעלי החיים בכלל ולבעלי הכנף בפרט שמהווים חלק בלתי נפרד מהטבע הגלילי הייחודי. הצלמים משתמשים במסתור ומסווה בטבע, בכדי ללמוד על מושא הצילום, מקדישים שעות רבות, ללמידה והתבוננות מהצד, אינם מפריעים לאורח החיים של החי ומתמקדים בתיעוד נפלאות הקיום בטבע.

הירשפילד אומר: “הצלמים מנציחים באמצעות עדשת המצלמה, רגעים קסומים. לעתים הפריים האחד המסוים, מצולם לאחר שעות של התבוננות וחיבור אל הטבע. בכל עבודה ניתן להבחין בראייה צילומית אישית הייחודית לכל צלם. הטבע מאוד מסקרן וכל שנדרש הוא זמן וסבלנות והפלא פשוט קורה. לפעמים זה לוקח זמן רב ולפעמים זה עניין של כמה שניות עד שמתקבל הפריים המבוקש שמצליח להעביר את הקסם אותו אנו מזהים בשטח”.

 

כפרניק 44565781-scaled רגעי טבע בגליל
צילום טל אלעד

 

הירשפילד- נולד ב-1953 וגדל בדרום אפריקה שם עוצבה אהבתו הגדולה לטבע ולרצון לחקור ולהתחקות אחר בעלי חיים ותופעות הטבע. לישראל עלה ב-1978. כיום גר בכפר ורדים ועוסק בצילום ובהדרכת צילום. התחיל לצלם בגיל 16 בדרום אפריקה ושילב את אהבתו לספורט מוטורי תוך צילום מכוניות מרוץ. טיולים ארוכים בחיק הטבע מגיל צעיר, ובמיוחד לספארי ולמרחבים הגדולים, טיפחו בו את חיידק אהבת הטבע. עם הגעתו לישראל גר בקיבוץ רמת רחל למשך כ-10 שנים. בתקופה זו פיתח את תחביב הצילום תוך לימודים בקמרה אובסקורה בתל אביב. מ-1988 עוסק בצילום מקצועי. תיעד את פועלו של טדי קולק ופועלה של קרן ירושלים ברחבי העיר, מתעד פרויקטים שונים של קק”ל ברחבי הארץ, צלם של הסוכנות היהודית למטרת תיעוד אירועים בארץ ובעולם ועוד.

 

כפרניק 444234-scaled רגעי טבע בגליל
צילום אבי רוטשטיין

 

התערוכה תוצג בלובי המלון, הכניסה חופשית. ניתן לרכוש את העבודות.

לפרטים: הגושרים מלון בטבע- 6816000- 04, www.hagoshrim-hotel.co.il


השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן