קפקא בימי קורנה


עינת ועופר דוד: הכנסנו עצמנו לבידוד מרצון. לאחר מספר ימים התברר כי מדובר בחשד שווא, אבל המשטרה דורשת שלא נצא * דה מרקר: אזרחים נשלחים לבידוד בטעות

 

כפרניק WhatsApp-Image-2020-03-22-at-19.04.31-scaled קפקא בימי קורנה
עינת ועופר דוד. קורס הגבנים שהסתיים בבידוד כפוי

 

סיפור קפקאי לימי הקורנה.

עינת ועופר דוד, תושבי כפר ורדים, הכניסו עצמם לבידוד מרצון וזאת לאחר ששהו בקרבת אדם שהעלה חשד כי נדבק במחלה. לשמחתם כעברו זמן קצר התברר כי “החשוד” בריא, אבל המשטרה הודיעה להם כי חייבים להיות בבידוד 14 יום.

בני הזוג דוד משתתפים בקורס גבנות (ייצור גבינות) במכללת תל-חי. המפגש האחרון שנערך היה לפני כשבועיים, בהשתתפות 18 יצרני גבינות לעתיד. זמן קצר לאחר מכן פנה אחד המשתתפים ועדכן כי איננו מרגיש בטוב וחושד שחלה בקורנה. עינת ועופר דוד, אזרחים טובים וצייתנים, דיווחו באתר משרד הבריאות כי הם נכנסים לבידוד מרצון. יומיים לאחר מכן, יום רביעי בשבוע שעבר, הגיעה הבשורה המשמחת והמרגיעה כי אמנם מעט חולה, אבל לא בקורנה.

טויסט בעלילה: ביום שישי הגיעה ניידת משטרה לבית משפחת דוד בכפר ורדים, לוודא כי עינת ועופר נמצאים בבידוד. לא עזרו כל ההסברים והיגיון הבריא – וצו הבידוד נשאר על כנו.

“לאחר מאמצים גדולים הצלחנו להגיע למוקד של משרד הבריאות”, מספר עופר. “צעירה מאוד חביבה הקשיבה לנו בסבלנות ואף התייעצה עם בכירים במוקד. אלא שמסתבר כי לא ניתן להסיר שמות מרשימת הבידוד. היא נעולה באופן כזה שניתן רק להוסיף שמות ולא למחוק, אלא לאחר 14 ימים. אני מבין את הסיטואציה ולא כועס על השטרה או משרד הבריאות. אני מקווה שיפתחו את הרשימות גם להסרה במקרים שיש לכך צדק. למיטב ידיעתי, אנחנו היחידים מכל 18 משתתפי הקורס שדיווחו על הכניסה לבידוד, וזו כנראה היתה הטעות שלנו במקרה הזה”.

עוד סיפר עופר, כי אותה מוקדנית בעלת תושיה במשרד הבריאות, הציעה להם להקליט אותה אומרת שהבידוד שלהם מקורו בטעות – ובשעת הצורך או הביקורת, להשמיע זאת למשטרה. בתקווה שיאמינו….

 

מהמשטרה נמסר כי הם מבצעים את ההוראות שמקבלים ממשרד הבריאות.

ממשרד הבריאות טרם נמסרה תגובה. וכנראה שגם לא תתקבל. הם עסוקים מאוד ולא הגיבו גם לפניה קודמת שלנו בעניין אחר…

**

 

כפרניק 88450-scaled קפקא בימי קורנה
דה מרקר: סיפור הזוי

ועוד בעניין זה: גם בדה מרקר התפרסמה כתבה מקיפה באירוע דומה, ואפילו יותר מורכב – כאשר נראה כי כרגע אין לכך פתרון ועשרות או מאות אנשים נמצאים בבידוד כפוי בטעות.


השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן