ציורים בפה של נטע גנור


 תערוכת ציורים תוצג בגלריה במרפאת כללית בכפר ורדים * שם התערוכה: מכחול בפה – ציורים של נטע גנור

 

כפרניק 7896 ציורים בפה של נטע גנור

 

לידיה גרינפלד

 

לפני חודשים מעטים שלחה נטע גנור מציוריה לד”ר זאב קלינסקי, מנהל מרפאת קופ”ח כללית בכפר. הוא מייד החליט להקדיש לה את התערוכה הבאה בגלריה במרפאה.

נטע גנור נולדה בירושלים בשנת 1979 ומתגוררת בראשון לציון. בגיל 15, בעקבות דלקת חריפה בחוט השדרה, נותרה משותקת.

במשך שלוש שנים עברה נטע שיקום, כולל שיקום נשימתי, בבית החולים איל”ן. היא יצאה משם בגיל 18, כשהיא משותקת מן הצוואר ומטה. התמזל מזלה ופגשה בבחורה צעירה שציירה עם הפה. מאז הציור בפה הפך לחלק אינטגרלי מחייה וזה 23 שנים שהיא מציירת. גנור: “לא שקעתי בדיכאון, החלטתי עוד בבית החולים לנסות ולחזור למסלול חיים רגיל, לנצל את כל מה שאפשר ולא להתמקד במה שאי אפשר”.

בשנת 2003 התקבלה לארגון הבינלאומי של אמני הציור בפה או ברגל כבעלת מלגה. היא הפכה לחברה-שותפה בארגון. בשנת 2015 וכתבה ואיירה שני ספרי ילדים בהוצאת הארגון, האחרון שבהם החדף שדחף את האף, שנמכר באלפי עותקים. היא מציגה את עבודותיה בתערוכות אישיות וקבוצתיות בארץ ובעולם.

נטע בעלת תואר ראשון במדעי המחשב ותואר שני במינהל עסקים ומערכות מידע. עובדת בתעשיית ההייטק, וכן מעבירה הרצאות השראה לקהלים מגוונים. חיה בזוגיות ואמא לאיתי בן ארבע, שנולד מלידת פונדקאות.

נטע מציירת בצבעי אקריליק על בד בסגנון נאיבי-רומנטי-ריאליסטי, בצבעים עליזים. “אני מתחברת למה ששמח, לציורי ילדים, זיכרונות ילדות, חלומות… אני לא רואה את עצמי כנכה. לא במובן בו המגבלה מפריעה לי להשיג את מטרותיי. ייתכן שזו הסיבה שלא רואים באמנות שלי ביטוי כלשהו לנכות.”

פתיחת התערוכה: יום ו’ 25 בינואר 2019, בשעה 12:30.
הציבור מוזמן.

 

 


2 תגובות

  1. תושבת ותיקה הגב

    תערוכה מדהימה של ציירת עם סיפור מעורר השראה. ממליצה לבקר במרפאה . הידד לד”ר זאב קלינסקי וללידיה גרינפלד

  2. אורלי הגב

    1) שם בית החולים הוא אלי”ן ולא איל”ן.

    2) חלק גדול מציוריה היפים של נטע גנור מעטרים אגרות ברכה של אמני הציור בפה וברגל. זה המקום להמליץ על האגרות היפות שלהם, וכן על מוצרים אחרים שמעעוטרים בציורים של אמנים אלו. כדאי לחפש באינטרנט “אמני הציור בפה וברגל”.

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן