פעוט נחנק למוות מענב


כיסרא: בן 3 נפטר לאחר שענב נתקע בגרונו * קיבוץ בגליל המערבי: בת 35 במצב קשה לאחר הכשת נחש

 

 

כפרניק WhatsApp-Image-2019-06-03-at-11.00.48 פעוט נחנק למוות מענב
ארכיון. צילום: מד”א

 

שני אירועים קשים באזור אירעו אתמול:

 

אחרי הצהרים התקבל דיווח במוקד מד”א במרחב אשר על פעוט שנחנק מענב והובא למרפאה המקומית בכפר כיסרא. חובשים ופראמדיקים העניקו טיפול רפואי ופינו לבי”ח נהריה פעוט בן 3 במצב קריטי, תוך כדי ביצוע פעולות החייאה.

חובש רפואת חירום רכוב על אופנוע מד”א ערן לפל כי הגיע למרפאה והצטרף לרופא שביצע במקום פעולות החייאה. תוך שימוש בציוד רפואי מיוחד נשלף מגרונו של הפעוט, מחוסר ההכרה, ענב. כן נעשה טיפול רפואי תרופתי, הנשמות ועיסויים והפעוט פונה למרכז הרפואי לגליל תוך כדי ביצוע פעולות החייאה, כשמצבו קריטי.

למרות מאמצי הרופאים והמשך תהליך ההחייאה הפעוט, מאלק חמזה אסעד ז”ל מכיסרא, נפטר בבית החולים.

במד”א ביקשו להזכיר כי יש להימנע ולהרחיק מזון העלול לסכן ולגרום לחנק כגון נקניקיות, ענבים וכו’ מהישג ידם של ילדים מתחת לגיל 5; כן יש להקפיד לחתוך את האוכל לחתיכות קטנות, להימנע מהשארת פרי בצורת עיגול והקפדה יתרה על לעיסת המזון היטב; יש לתת יתר תשומת לב בהגשת פירות כמו ענבים, צימוקים, חמוציות וכו’ עקב מרקמם הדביק שעלול לגרום לחנק וחסימת נתיב אוויר; ויש לשים לב כי בזמן שהילד אוכל אין הוא מסתובב, משחק או מתרוצץ. עליו לשבת בזמן האוכל, דבר שיפחית את סכנת החנק.

במד”א מדגישים כי בכל מקרה של חנק כל שניה היא קריטית. במידה והילד מסוגל לדבר או להשתעל – יש לעודד אותו להשתעל בלבד ובמקביל לחייג למוקד החירום של מד”א בטלפון 101 או דרך אפליקצית “מד”א שלי”.

כמו כן מומלץ לכל האוכלוסיה, ובעיקר להורים, לעבור קורס החאייה קצר.

 

**

 

אתמול בשעות הערב הובאה על ידי מד”א למרכז הרפואי בגליל אשה בת 35, אזרחית ברזיל, שהוכשה ע”י נחש באחד מקיבוצי הגליל המערבי. מצבה הוגדר בינוני והיא טופלה בחדר ההלם, אך בהמשך נרשמה החמרה במצבה עקב תגובה אלרגית ממנה סובלת, והיא הועברה לטיפול נמרץ כללי, כשהיא מונשמת ומורדמת. מבית החולים נמסר כי מצבה מוגדר כרגע “קשה אך יציב”.

 

 


השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן