עונשים כבדים למטמנת עברון


ד”ר זיאד פלח: “יידע כל תאגיד ויידע כל נושא משרה בתאגיד, שאל להם לפגוע באיכות הסביבה”.

 

כפרניק 8888787899 עונשים כבדים למטמנת עברון
מטמנת עברון ומפגעי הפסולת שתועדו

 

בית משפט השלום בחיפה הטיל על מטמנת עברון ומנהליה וקיבוץ עברון קנס של מיליון שקל והתחייבות כספית בסך 2 מיליון שקל בגין עבירות סביבתיות קשות ומפגעים לציבור – וזאת בעקבות חקירה פלילית וכתב אישום שהגיש המשרד להגנת הסביבה.

השופט זאיד פלאח ציין בגזר הדין: “יידע כל תאגיד ויידע כל נושא משרה בתאגיד, שאל להם לפגוע באיכות הסביבה, יהיו הסיבות לכך אשר יהיו, ומי שעובר על כלל זה – עלול למצוא את מקומו, מהיום והלאה, מאחורי סורג ובריח. הסבלנות שהנהיגו בתי המשפט כלפי מבצעי עבירות מעין אלה, עת הסתפקו בדרך-כלל בהטלת קנסות, פקעה. ומעתה והלאה – מדרג הענישה יעלה”.

 

הדיון בבית המשפט נערך בעקבות אכיפה מנהלית שביצע מחוז צפון של המשרד להגנת הסביבה בשל ניהול עסק בניגוד לתנאים ויצירת מפגעים קשים, וחקירה פלילית והגשת כתבי אישום ב-2016 שביצעה המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה בשל הימשכות המפגעים.

המשרד להגנת הסביבה טען כי הנאשמים ביצעו את העבירות על פני תקופה של מספר שנים, וכי האינטרס הציבורי מחייב ענישה מחמירה והולמת, שתוביל גם להרתעת היחיד וגם להרתעת הרבים. הזיהומים הוכחו בפועל, וגרמו לריח חזק ובלתי סביר לציבור תוך זיהום הנחל ומי תהום.

הנאשמים הורשעו בניהול עסק בניגוד לתנאי רישיון עסק שניתנו לו, אי הימנעות מפעולה המזהמת מים או עלולה לגרום לזיהום מים, גרימת ריח חזק או בלתי סביר המפריע לציבור ומנהלי המטמנה הואשמו בהפרת חובת נושא משרה בתאגיד לפקח ולמנוע עבירות ואי אי נקיטת אמצעים למניעת זיהום אוויר וריח בלתי סבירים מאתר לסילוק פסולת.

השופט פלאח ציין בהכרעת הדין כי “המושג איכות סביבה אינו רק צמד מילים יפות, אלא הוא טומן בחובו התעוררות חברתית בכל הנוגע למרחב המחיה שלנו על פני כדור הארץ”…

 

כפרניק 8887658-scaled עונשים כבדים למטמנת עברון
בריכות תשטיפים מעל מטמנת עברון

 

על עברון קממ הוטל קנס כספי של 600 אלף שקל והתחייבות כספית של 1.2 מיליון שקל מביצוע עבירות שבהן הורשעה בתיק זה למשך 3 שנים; על הקיבוץ הוטל קנס כספי של 350 אלף שקל וכן התחייבות כספית של 700 אלף שקל להימנע מעבירות שבו הורשע למשך 3 שנים; על המנכ”ל משה (מוסא) גרינברג הוטל קנס כספי בסך 40 אלף שקל או 120 ימי מאסר והתחייבות כספית בסך 80 אלף שקל ו-4 חודשי מאסר על תנאי; ועל שלמה אבירם, מנהל התפעול, הוטל קנס כספי בסך 10,000 שקל או 40 ימי מאסר וכן התחייבות כספית בסך 20 אלף שקל לשלוש שנים.

 

בתמונות: מטמנת עברון ומפגעי הפסולת שתועדו. צילום: המשרד להגנת הסביבה


2 תגובות

  1. שי סיני וילוז'ני הגב

    כן יאבדו כל מהרסייך ומחריבייך!
    כל הכבוד לפעילי הסביבה, קומץ גיבורים אמיצים ונחושים, שהוליכו את המאבק העיקש ורב השנים הזה, נגד אחת התופעות המטונפות ביותר של הקיום האנושי: …. והכל בשבחי העצלות, רדיפת שלל ובצע, העלמת עין מקבלנים מזהמים ומגורמים …. כל כך מעט בעלי אינטרסים הפכו את חיי התושבים לגיהינום: הצתות, תמרות אש ועשן, גזים מסרטנים, סירחון מצמית, תחלואה, זיהום מים, סיכון חיי אדם, א….. שנים ארוכות של הזנחה והתעלמות שבהן רוקנו לתוך בור גדולאחד את כל הפסולות השונות שהציבור טרח להפריד ולמחזר.
    המקום הזה צריך לעבור שיקום, חשיבה מחדש ולהפוך למפעל מיחזור מודרני ויעיל.

  2. אליהו הגב

    הקנסות המצחיקים שכבוד השופט פאלאח זאיד השית על הפושעים לא יספיקו כפסיק לתקן את המעוות. שוב זה יפול על קופת הציבור. כמו השיטפונות שהם פרי טיפשות חוסר מיקצוענות שחצנות יהירות של מיפלגת הפקידים.

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן