עדכוני קורונה 16/3/20: אין חולים באזור!


אייל שמואלי: סבלנות עם תשלומי הורים, מבקש מהנוער לא להתאסף בזולות * נועם בירן, מפקד יקל”ר מעלות-תרשיחא: העירייה מוצאת דרכים יצירתיות להתמודדות עם המצב

 

עיריית מעלות-תרשיחא ומ.מ. כפר ורדים ממשיכות להיערך למשבר הקורונה.

לפי שעה אין חולים בכל האזור!

 

כפרניק 89495936_1951600484983632_7990707897392693248_o-scaled עדכוני קורונה 16/3/20: אין חולים באזור!
אייל שמואלי במסר מעודד לתושבים

 

אייל שמואלי, ראש מועצת כפר ורדים, פרסם הודעה ובה הודה לתושבים על ההתגייסות והמחויבות האישית שמפגינים בסיוע ההדדי והחוסן האזרחי. לדבריו, למרות הקשיים בהתמודדות, המועצה שומרת  על רציפות תפקודית.

מעבר להנחיות להתנהגות האישית, המועברות באמצעי תקשורת ישנן גם הוראות הקשורות בתפקוד הרשות:

חל איסור על הפעלת חינוך בלתי פורמלי. המועצה מודעת לנושא תשלומי חוגים, צהרונים ופעוטונים. הרשות מנוהלת היטב עשרות שנים וכך תמשיך גם ברגעי משבר. מ.מ. כפר ורדים בוחנת תרחישים ומכלכלת את הצעדים הבאים תוך התייחסות לתשלומי הורים, שמירה ככל הניתן על כלכלת עובדי המועצה המסורים והפעלת הציבור במדיות השונות.

שמואלי קורה לציבור להתאזר בסבלנות, ומציין כי את יתר השרותים המוניציפליים, כל עוד מתאפשר, תמשיך המועצה להעניק לפי אותה אמנת שרות הראויה לכפר ורדים.

“אנחנו מודעים לנוער שמתקבץ במגרשים וב’זולות’ בקבוצות מעל עשרה”, כותב שמאולי. “אני פונה אליכם נוער יקר: בעוד שנים בודדות אתם/ן תובילו כמפקדים צעירים ומנהיגים, זה הרגע לתרגל מנהיגות ואחריות אישית כלפיכם וכלפי הציבור כולו, אנא שמרו על ההוראות!

“אני מתחייב שבעוד יומיים שלושה, לכשתתבהר התמונה, ניידע אתכם בצעדים שאיתם נצעד יחד כתף אל כתף (ובמרחק 2 מטר….) ונעבור משבר זה. בנימה אישית תודתי לכל נבחריכם חברי המועצה על תמיכה כוללת ברגעים אל וקורא למנהיגי המדינה להתאחד כרגע רגעי משבר. למרות האיסור מחבק אתכם חיבוק חם.”

 

עדכון 17/3/2020:

הבוקר יצאו לחל״ת עובדי המרכז הקהילתי.
אייל שמואלי: ממש לא קל להיפרד ל-30 יום מהאנשים היקרים שכל כך אוהבים ודואגים לנו ולילדנו בפעילויות השונות. ביקשתי מכולם את סליחתנו אך זהו צו השעה ולא יהיה מצב שלא יחזרו אלינו לאחר סיום המשבר. המרכז הקהילתי הונחה לגבות תשלומי הורים על כלל הפעילויות עד התאריך 15/3/20 בו למעשה הופסקו הפעילויות השונות. אני מבקש להודות לכם על הסבלנות הרבה וזמן העבודה שהענקתם לנו בטיפול.
ראש המועצה ביקש ממנהלי הקרן לעזרה הדדית בכפר ורדים לאפשר ככל שניתן לעזור בהלוואות למשפחות שכלכלתם נפגעה דרמטית כתוצאה מהמשבר. ניתן לפנות: דר׳ אריה ברן 054-6568555  /  אורי אמיתי 054-4619054
שמואלי פנה שוב לנוער בבקשה ובדרישה להימנע מהתכנסויות/פעילויות יזומות. וכן הורה שלא להדליק תאורת מגרשי ספורט ולנעול אותם ככל האפשר. כמו כן הוחלט לאשר את המשך עבודת רכזי הנוער במתכונת חירום.

 

כפרניק 221325566-scaled עדכוני קורונה 16/3/20: אין חולים באזור!
נכון ל-16/3/2020 בצהרים, אין חולים באזור כפר ורדים ומעלות תרשיחא

 

**

 

בעיריית מעלות-תרשיחא התכנסה ועדת מל”ח (משק לשעת חירום) בראשותו של ראש העירייה ארקדי םפומרנץ, מפקד היקל”ר סא”ל (מיל.) נועם בירן, מנכ”ל העירייה עמית לוין, קצין אוכלוסייה בגזרה הצפונית בפיקוד העורף צחי טורלטאוב וחברי הוועדה.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2020-03-16-at-14.17.18-scaled עדכוני קורונה 16/3/20: אין חולים באזור!
נועם בירן, מפקד יקל”ר מעלות תרשיחא בישיבת ועדת מל”ח

ההתכנסות נועדה לגבש תמונת מצב כללית של העירייה, במצב הרגיש אליו נקלעה מדינת ישראל עם התפשטות נגיף הקורונה. הישיבה התקיימה במליאת מועצת העיר, בה יש די מקום, תוך שמירת על הנחיות משרד הבריאות, מניעת מגע ושמירת מרחק של שני מטרים בין הנוכחים.

בירן נתן מספר הדגשים להתמודדות עם המצב, ביניהם מערך הסברה, מיפוי אוכלוסיות מיוחדות, בניית מערך מתנדבים ועוד.

“יש להדגיש כי אירוע זה שונה באופן מהותי מכל האירועים שפיקוד העורף מכיר והכין את עצמו אליהם”, אמר בירן. “להבדיל ממלחמה או רעידת אדמה, אירוע זה במהותו מפלג ומבודד ולכן חשוב מאוד להרגיע את התושבים וללכד את הקהילה. יש לציין כי עירית מעלות תרשיחא מוצאת דרכים יצירתיות להתמודדות עם המצב”.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2020-03-16-at-14.17.18-1-scaled עדכוני קורונה 16/3/20: אין חולים באזור!
ארקדי פומרנץ: נעבור את משבר הקורונה

 

ראש העיר ארקדי פומרנץ: “אנו פועלים אך ורק בהתאם להנחיות של משרד הבריאות ומשרד הפנים, מתוך דאגה לציבור. צוותי העירייה בראשותי נמשיך לדאוג לכל תושבי העיר במצב אליו נקלענו וביחד, נעבור את משבר הקורונה, תוך שמירה על בריאות הציבור ומניעת הידבקות המונית”.

 

**

גם באשכול רשויות גליל מערבי מתייחסים למצב: ביום ראשון נערכה ישיבת בוקר של צוות עובדי אשכול רשויות גליל מערבי בעקבות נגיף הקורונה, תוך כדי שמירה על הנהלים והנחיות: שומרים מרחק, ללא מגע, מצוידים באלכוג’ל.

צוות האשכול: “אנו מתחילים תקופה לא פשוטה בישראל, אך האשכול ממשיך לתת שירות מרחוק: הטלפון זמין, פגישות יתקיימו בפלטפורמות מקוונות. אנא המשיכו למלא אחר ההוראות ולהיות ערבים זה לזו”.

 

 

כפרניק image004-scaled עדכוני קורונה 16/3/20: אין חולים באזור!
צוות אשכול גליל מערבי בישיבה בימי הקורונה

 

כפרניק image006-scaled עדכוני קורונה 16/3/20: אין חולים באזור!

 


השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן