סופית: נדחו תכניות הבנייה בחוף בצת


בשורה לתושבי הגליל המערבי: ועדת המשנה לעררים דחתה סופית את הקמת כפר הנופש בחוף בצת * “ידו של האינטרס הציבורי על העליונה”

 

 

כפרניק 8889012778-scaled סופית: נדחו תכניות הבנייה בחוף בצת
חוף בצת מהרחפן. צילום דב גרינבלט החברה להגנת הטבע

 

ועדת המשנה לעררים של המועצה הארצית לתכנון ובנייה, פרסמה היום (שלישי, 4/2/20) את החלטתה בנוגע לתכניות הבנייה בחוף בצת:

הוועדה דחתה את הערר של היזם הרצל ציוני והשאירה על כנה את החלטת הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה, מחוז צפון, שדחתה בחודש יוני 2019, את התכנית להקמת כפר נופש במקום.

ועדת הערר קבעה בהחלטתה בין היתר כי “מדיניות התכנון הנוכחית, מכירה יותר ויותר, באינטרס החשוב של שמירת הסביבה החופית, לטובת הציבור בכללותו, ולטובת הדורות הבאים, ובערך שימור הסביבה הטבעית והפתוחה…  באיזון שבין הפגיעה בעורר, לבין האינטרס הציבורי, אנו סבורים כי ידו של האינטרס הציבורי על העליונה. אין ספק כי קידום בקשת העורר, לבינוי בשטח, אינו עולה בקנה אחד עם התכנית שבהכנה, המבקשת לשמר שטח זה, במצבו הטבעי”.

 

כפרניק 88890333 סופית: נדחו תכניות הבנייה בחוף בצת
בשורה לתושבי הגליל המערבי. חוף בצת יישאר שלנו

 

 

מהחברה להגנת הטבע, שהובילה את הפעילות למען שמירת החוף, נמסר: “אסור היום להשלים עם תכניות ישנות, אשר בעת שהוגשו, לפני הרבה שנים, היה המצב הפיזי, מבחינת הפיתוח והמצב התודעתי, בציבור ובמוסדות התכנון, שונה לחלוטין. כיום החשיבה התכנונית היא אחרת – מטרתה איזון בין פיתוח לפתוח, שמירה על ערכי הטבע והנוף, למען התועלת הציבורית. החברה להגנת הטבע מברכת את הוועדה על החלטתה”.

 

בתמונה למעלה – חוף בצת ממעוף הרחפן. קרדיט צילום: דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע

 

 


השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן