סוער מאוד במעלות תרשיחא


תקציב העירייה הוצג למליאה ללא הצבעה ועם שהות להגשת הערות * האופוזיציה: העירייה פועלת בניגוד לחוק. מהפך בהרכב הועדות ובשכר בכירים

 

כפרניק 0001274-scaled סוער מאוד במעלות תרשיחא
מליאת עיריית מעלות תרשיחא בדיון על תקציב העירייה 2020

 

 

באמצע שבוע שעבר, כאשר גשמים עזים נתחו ברחבי הגליל המערבי, היה סוער ו”חם” מאוד במליאת עיריית מעלות-תרשיחא בדיון על תקציב 2020.

האופוזיציה, שבשעה זו יש לה רוב במליאת העירייה (7:6), תכננה להצביע נגד התקציב – אולם בסיום הישיבה אמר ראש העיר, ארקדי פומרנץ, כי ייתן עוד 14 יום להגשת תיקונים והערות לתקציב, ונעל את הישיבה ללא הצבעה וכן ללא מתן הזדמנות לחברי אופוזיציה להתייחס לנאמר.

כך הרוויח פומרנץ עוד שבועיים בניסיון לגבש רוב בקואליציה, וכן “חייב” את האופוזיציה להיות “שותפה” (לכאורה או באמת. בעיניי המתבונן) לתכנית התקציב. חברי האופוזיציה מצדם טוענים כי זומנו להצבעה על התקציב ולא רק להצגתו.

במהלך הישיבה הציגו מנכ”ל העירייה עמית לוין וגזבר העירייה פואד אנדראוס – את עיקרי התקציב, תוך הדגשת הגירעון העצום שירשה העירייה והצורך לקצץ ולאזן את התקציב, וזאת גם בשל דרישת משרד הפנים ובמסגרת “תכנית ההמראה” שגיבשה העירייה.

חלק גדול מהדיון התייחס גם לדרישתו של נחלה טאנוס, סגן ראש העיר, לטיפול מיוחד בתרשיחא, בעיקר בנושא תחבורה (כביש עוקף) וחניה. במסגרת זו גם עמד על כך כי תרשיחא תקבל לפחות 20% מהתקציב. המנכ”ל לוין השיב, כי נושא זה נלקח בחשבון, כולל חלוקת התקציב לאופן שוויוני למגזרים השונים של תושבי מעלות-תרשיחא.

לדברי יוסי ברדא, חבר מליאת העירייה שבאופוזיציה, הזימון לישיבה היה “אישור התקציב”, בשעה שקיבל למחרת מכתב “תודה” על השתתפות בישיבת “הצגת טיוטת תקציב העירייה לשנת 2020”. ברדא טוען כי המכתב נועד להכשיר את השרץ הבלתי חוקי של שינוי נושא הישיבה בדיעבד – וכי חברי האופוזיציה פנו בעניין היעדר החוקיות לבועז יוסף, ממונה על המחוז במשרד הפנים. במכתבו מציין ברדא כי בישיבה נוכחה גם שלומית יפרח, הממונה על הרשויות המקומיות במשרד הפנים, מחוז צפון – שהבטיחה כי במידה ותהיה פניה מסודרת בעניין, הנושא ייבדק.

 

כפרניק 82419340_10216359324992062_1894001030446710784_n-scaled סוער מאוד במעלות תרשיחא
הזימון לישיבת התקציב לפני הישיבה

 

כפרניק 82099920_10216359324592052_274372470897639424_n-scaled סוער מאוד במעלות תרשיחא
עיריית מעלות תרשיחא מודה על השתתפות בהצגת טיוטת התקציב

 

בהודעה שמסרה העירייה לאחר הישיבה, נאמר כי “התקציב המאוזן שנבנה על ידי הגורמים המקצועיים שם דגש על השרות לתושב, שיפור תחומי הליבה כגון חינוך, תשתיות ושיפור פני העיר תוך כדי התייעלות כלכלית והתנהלות אחראית…. עם סיום הצגת התקציב, הורה ראש העיר לחברי האופוזיציה להעלות בכתב את הצעותיהם לגבי התקציב, במידה וישנם כאלה, כמתחייב על פי החוק. הדבר נדרש לצורך ביקורת משרד הפנים, ולקראת ישיבת המליאה הבאה”.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2020-01-09-at-12.19.2611111 סוער מאוד במעלות תרשיחא
חברי אופוזיציה במעלות תרשיחא בפניה לממונה על המחוז

 

**

מיד לאחר ישיבת התקציב, נערכה ישיבה מיוחדת וסוערת בה העלו חברי האופוזיציה שורת הצעות שהתקבלו, בהן שינוי הרכבי הועדות וענייני העסקת בכירים בעירייה. לצערנו, אין בידנו תיעוד ישיבה זו (האופוזיציה: הפסקת השידור בפייסבוק באופן מכוון. העירייה: תקלה טכנית), אולם ככל הידוע אלו ההחלטות (המידע הגיע מהאופוזיציה, משום שדובר העירייה, ערן שור, מתחמק תדיר מתשובות ומהעברת מידע אמין ועדכני):

שמעון בן נעים: יו”ר וועדת הצעות מחיר, הנחות ויציאה ללימודים.

יוסי ברדא: יו”ר וועדת מכרזים ואיכות הסביבה.

איימן שנאתי: יו”ר וועדת כספים.

שלמה סויסה: יו”ר וועדת רווחה, ביטחון, שמות לרחובות, תמיכות.

מוטי בן דוד: יו”ר וועדת בלאי, ביקורת וקליטה.

כמיל עודה: יו”ר וועדת קידום הילד.

שמעון ביטון: יו”ר וועדת הנצחת נפגעי הטרור.

בכל הוועדות חברי האופוזיציה מהווים רוב.

 

עוד אושר: ביטול משרת סמנכ”ל העירייה, ביטול משרד מנהלת משאבי אנוש, הפחתת שכר יועמ”ש ל-75% והקמת וועדה בעניין אוטונומיה לתרשיחא.

מוטי בן דוד, חבר מליאת העירייה, אמר כי מתוך אחריות לתושבים ולעובדים עקב הגירעון העצום בשנת 2019 והסיכון התקציבי העתידי של כ-12 מיליון שקל בשנת 2020 הפחיתה האופוזיציה את שכר היועצת משפטית ושכר מהנדס העיר, וביטלה את תפקיד סמנכ״ל פרויקטים ומנהלת משאבי אנוש. בן דוד הוסיף, כי לא ייתן יד לפיטורי עשרות עובדים תושבי העיר בעוד בכירים מקבלים שכר עתק.

“לראשונה בתולדות העיר, קיים רוב של חברי אופוזיציה במועצת העיר”, מסר ברדא. “אישור הסעיפים בעניין הוועדות, הבכירים ומעמדה של תרשיחא מהווה צעד חסר תקדים וחשוב להוצאת העיר מהבוץ בו היא נמצאת תחת ההנהגה החדשה. מדובר בהישג משותף של חברי האופוזיציה המאוחדים למען טובת העיר והתושבים. מאמין שנקיטה של סדרת מהלכים נוספים בהמשך תסייע להחזיר אץ מעלות תרשיחא לדרך המלך”.

מהעירייה נמסר כי הוסבר לחברי המליאה כי אין בסמכות חברי המועצה להעביר החלטות לגבי תקני כוח אדם (כאלו שכבר אושרו על ידי חלק מהם בעבר) וכי כל החלטות אשר תתקבלנה בנושאים אלו נוגדת את החוק ועל כן לא ייושמו.

 


תגובה אחת

  1. השנה המאתגרת של ארקדי פומרנץ | כפרניק הגב

    […] ישיבות מועצת העיר על התקציב (ללא הצבעה) ושינויים מרחיקי… […]

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן