נפתח: תל קשיש – סומך


כביש 6 צפון: 16 ק”מ נוספים ושתי מנהרות * הנסיעה בתשלום

 

המקטע הצפוני של כביש 6 נפתח לתנועה בסוף השבוע: מתל קשיש (מעט צפונית ליוקנעם) ועד מחלף סומך.

 

בטקס הפתיחה השתתפו ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ, מנכ”ל חברת כביש חוצה ישראל דן שנבך, יו”ר חברת כביש חוצה ישראל חוסאם בשארה, מנכ”ל כביש 6 חוצה צפון שי לינדנר, מנהלי חברת שפיר צפון וראשי רשויות מקומיות.

המקטע החדש הוקם ומנוהל על ידי זכיין “כביש 6 צפון”, המנהל גם את המקטע מיקנעם לתל קשיש – ויש להירשם לקטעים אלו בנפרד מ”כביש 6″ הרגיל.

תושבים רבים וראשי רשויות בצפון התלוננו כי בשעה שהחלק הדרומי של כביש 6, הנו בחינם, נאלצים תושבי הצפון לשלם סכומים גבוהים עבור הנסיעה במקטע הצפוני של הכביש.

כמו כן, טרם החלו העבודות על המשך הכביש צפונה (אחיהוד, כברי ושלומי) – וגם לא פורסם לו”ז להשלמתו בחלק הצפוני.

 

כפרניק 556789078 נפתח: תל קשיש – סומך
כביש 6 צפון – כמה זה עולה לנו

 

 

שר התחבורה, שרק לאחרונה פרסם מבקר המדינה דו”ח חמור על תפקודו, ציין בטקס כי עם כניסתו לתפקיד, לפני כעשור, גיבש עם ראש הממשלה חזון שאפתני לחיבור הפריפריה למרכז ברשת של כבישים מהירים ורכבות.

“אנחנו מציינים בימים אלה עשור של השקעה חסרת תקדים בתשתיות התחבורה. בעשר שנים סגרנו פערים של עשרות שנים, וביצענו פרויקטים שהוזנחו על ידי ממשלות ישראל לדורותיהן” אמר כץ.

קטע הכביש החדש, תל קשיש-סומך, באורך כ-16 קילומטרים וכולל שתי מנהרות בעלות שני נתיבי נסיעה לכל כיוון: ברכסים ובאיבטין, באורך כולל של כשלושה קילומטרים. כמו כן בקטע גם מחלפים גדולים: המחלף המשולב עמקים ומחלף גבעות אלונים, המקשר את כביש 6 עם כביש 70 במחלף סומך.

מנכ”ל כביש חוצה ישראל, דן שנבך, ציין כי בתוך ארבעה חודשים פתחה החברה שני מקטעים חדשים של כביש 6, באורך כולל של כ-20 קילומטרים, אשר עומדים במבחני הבטיחות והאיכות הנדרשים.

יו”ר דירקטוריון כביש חוצה ישראל, חוסאם בשארה הוסיף חברת כביש חוצה ישראל ממשיכה ומפתחת את המיזם הלאומי לחיבור קצוות הארץ.

מנכ”ל כביש 6 חוצה צפון, שי לינדנר  ציין נוצרה שותפות נדירה של מגזר ציבורי עם יזם וקבלן פרטי, שפיר, פיצרוטי, קרן נוי, מממנים מקומיים בהובלת בנק הפועלים, ובעיקר צוות מיוחד שידע לגייס את העובדים ולרתום את כולם לפתיחת הכביש לפני המועד שנקבע.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2019-03-28-at-15.11.57 נפתח: תל קשיש – סומך
צילום: ששון תירם

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן