נפתחה מחלקת הקורונה בנהריה


שני מאושפזים ראשונים במרכז הרפואי לגליל במצב קל: מחרשים ומהעמקים * הכנות למחלקה נוספת * נפתחה מעבדת בדיקה לנגיף

 

 

כפרניק WhatsApp-Image-2020-03-17-at-15.20.38-1-scaled נפתחה מחלקת הקורונה בנהריה

 

היום דווח כי נפתחה לפעילות מחלקת הקורונה במרכז הרפואי לגליל בנהריה.

אמש בסביבות חצות נקלט חולה קורונה בן 29, המתגורר בחרשים שבמשגב (חולה מס’ 257). מצבו מוגדר קל והוא סובל מתסמינים קלים ביותר.

החולה נקלט במחלקה חדשה ומבודדת, המיועדת לטפל בחולי קורונה מאומתים, עפ”י הנחיות משרד הבריאות.

בצהרים הובא למרכז הרפואי לגליל חולה קורונה נוסף:  בן 23, המתגורר ביישוב באזור העמקים. מצבו מוגדר טוב והוא סובל בעיקר משיעול.

**

 

כפרניק WhatsApp-Image-2020-03-17-at-15.20.39-2-scaled נפתחה מחלקת הקורונה בנהריה

 

לאחר פתיחת מחלקת הקורנה הראשונה בבית חולים נהריה, הכוללת 24 מיטות – נערך המרכז הרפואי לפתיחתה של מחלקה נוספת, המיועדת לטיפול בחולים שזקוקים להנשמה ולטיפול נמרץ.

המחלקה הוקמה בחלק הצפון מערבי של המרכז הרפאוי לגלי, כוללת 24 מיטות אישפוז, תחנה מוגנת לצוות הסיעודי, מתחם נפרד לצוות המטפל וחדר בקרה משוכלל, החולש על כל מטופל ופועל לניטור מדדיו מרחוק, וכן מאפשר עמו תקשורת, תוך הקפדה על עמידה בכללי בידוד והתמגנות, כדי לוודא שהצוותים המטפלים לא יידבקו חלילה בנגיף. המחלקה מורכבת מצוותים רפואיים וסיעודיים, שעברו הכשרה ייעודית בהתאם לנהלים וערוכים לשלל האתגרים שמציב הנגיף.

המחלקה, שבראשה עומד ד”ר אדוארד קייקוב, הוקמה תוך ימים ספורים, הודות לשיתוף פעולה מלא בין צוותי האחזקה, הלוגיסטיקה וקבלנים חיצוניים רבים, לצד פיקוח הדוק של היחידה למניעת זיהומים, בהובלתה של מנהלת היחידה, ד”ר יעל זיו.
כחלק מההכנות לקליטת חולים, הוקם בסמוך למלר”ד (המחלקה לרפואה דחופה – חדר המיון) אוהל טיפולי ממוגן, אליו מופנים החשודים בתחלואה בווירוס הקורונה. האוהל מאפשר בידוד ראשוני ותחקור, כל זאת תוך ביצוע בדיקות קפדניות ומבלי לסכן חולים אחרים, המגיעים למיון מסיבות רפואיות אחרות.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2020-03-17-at-15.20.38-scaled נפתחה מחלקת הקורונה בנהריה

 

בימים אלו החל המרכז הרפואי בהכנות לפתיחת מחלקה נוספת, שתכלול 30 מיטות, עבור חולים הזקוקים להנשמה ולטיפול נמרץ. גם מחלקה זו תכלול צוותים שעברו הכשרה ייעודית, תחנת אחיות, מתחם נפרד לצוות המטפל וחדר בקרה משוכלל.
מנהל המרכז הרפואי, ד”ר מסעד ברהום, מסר כי המרכז הרפואי נערך לקליטת חולי קורונה נוספים, שיקבלו את המענה הרפואי הטוב ביותר, תוך הקפדה על בטיחות הצוותים המטפלים.
כמו כן הוסיף ד”ר ברהום: “המרכז הרפואי, שנמצא 10 ק”מ מקו הגבול, מורגל מזה שנים בהיערכות מהירה למצבי חירום. כך היה במלחמת לבנון הראשונה והשנייה, וכך היה בעת ההתמודדות עם אתגרי הטיפול ב-3,000 פצועים סורים, שהגיעו אליו בין השנים 2018-2013. אין לי ספק שגם הפעם יידעו הצוותים המקצועיים של המרכז הרפואי להתמודד בצורה הטובה ביותר עם מצב החירום שנגרם כתוצאה מהתפשטות הנגיף”.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2020-03-17-at-15.20.39-1-scaled נפתחה מחלקת הקורונה בנהריה

 

**

 

מעבדות המרכז הרפואי לגליל בנהריה מצטרפות החל מהשבוע לכלל המעבדות המבצעות בדיקות לגילוי נגיף הקורונה בישראל.
מנהלת אגף המעבדות, ד”ר מונה שחאדה, מסרה כי בתחילה יספקו המעבדות כ-70 בדיקות ביום. עם הגעתו של ציוד חדיש נוסף, בשבועיים הקרובים, ניתן יהיה לספק עד 400 בדיקות ביום.
פרט לד”ר שחאדה כולל הצוות הבכיר של אגף המעבדות את מנהל המעבדה המיקרוביולוגית ד”ר חגי רכניצר, מנהלת תחום ביולוגיה מולקולרית ד”ר סימונה רוזן, ומרכז תחום סירולוגיה עאטף גאנם.
ד”ר שחאדה: “בימים אלו אנו מתחילים, בתיאום עם משרד הבריאות, בביצוע מאות בדיקות בשבוע של חולים החשודים בכך שנדבקו בווירוס הקורונה או בחולים מאומתים, תושבי הגליל בפרט והמדינה בכלל. אנו עושים זאת מתוך הקפדה על תנאי ההתמגנות הנדרשים עבור צוות אגף המעבדות. עבורנו, זו תחושה של שליחות והתרגשות רבה”.
מנהל המרכז הרפואי, ד”ר מסעד ברהום, אמר כי הוא חש גאווה להצטרף למאמץ הלאומי לבלימת התפשטות הנגיף, תוך הרחבת כמות הבדיקות.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2020-03-17-at-17.13.17-scaled נפתחה מחלקת הקורונה בנהריה
ד”ר שחאדה, ד”ר רוזן, ד”ר רכניצר וגאנם

 

צילומים: רוני אלברט


השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן