מרינה חוגגת שלושים


רמו בן שושן הכריז על הקמת חטיבת המזון “מרינה גורמה”: המבורגר פטריות, פטריות ממולאות וסטייק פורטובלה

 

כפרניק 00003245-scaled מרינה חוגגת שלושים
רמו בן שושן חוגג שלושים שנה למרינה. JINIPIX

 

השבוע הגיעו עשרות עיתונאים, מובילי דעה ובלוגרים לביקור וטעימות במתחם מרינה בסמוך למושב חוסן בגליל המערבי. במסגרת זו ערכו סיור מקיף במפעל המייצר את הקומפוסט, המהווה את מצע הגידול של הפטריות, וכן התרשמו מחדרי הגידול עצמם ומבית האריזה המשוכלל שבמקום והתנסו בקטיף פטריות עצמי. לקראת סיום סיפר רמו בן שושן, מנכ”ל מרינה, איך הכל התחיל לפני כשלושים שנה.

כן זכו המבקרים לשלל טעימות לרגל השקת חטיבת המזון “מרינה גורמה”, וכניסתה של החברה לתחום ייצור מוצרי מזון לשוק הטבעוני והצמחוני: פטריות ממולאות, סטייק פורטובלה והמבורגר פטריות (כבר נמכר באופן ניסיוני מספר חודשים בשוק האיכרים במרכז המסחרי כפר ורדים). לדברי בן שושן, הכוונה להמשיך לפתח מוצרים נוספים בתחום שיהוו תחליפי לבשר. כן בכוונת החברה לפתח ולשווק סלטים מוכנים.

 

כפרניק 0002134-scaled מרינה חוגגת שלושים
נבחרת השפים. גם סיון אמסלם מכפר ורדים. JINIPIX

 

יש לציין כי בן שושן הינו גם הבעלים של המרכז המסחרי בכפר ורדים (כולל המקווה שאת הקמתו יזם). הוא בן 61, יליד מושב מעונה ותושב חוסן. נשוי למירי (מרינה. מכאן שם החברה) ואב ל-4 ששניים מהם, אוריין ויוחאי, אף ממשיכים את דרכו בחברה. במרינה מועסקים כ-700 עובדים בכל הארץ, ורבים מהם תושבי הגליל המערבי. לדברי בן שושן, הוא משתדל לקדם כלכלה אזורית ואת רוב האריזות רוכשת החברה בתפן פלסט (תפן) ובשצפ (שבי ציון). לצורך הכנת מצע הגידול לפטירות, קונה החברה קש חיטה בכמויות גדולות מחקלאים בעיקר באזור הצפון.

 

 

כפרניק WhatsApp-Image-2019-11-21-at-20.18.08111 מרינה חוגגת שלושים
יחיאב אלמקייס, מדגים איך עושים קומפוסט מעולה במרינה

 

 

הסיור במרינה החל במפעל הכנת מצע הקומפוסט עליו גדלות הפטריות. זהו תהליך מורכב ומדויק, המלווה בבדיקות מעבדה קפדניות מדי יום. בן שושן וצוות העובדים הדגישו את רמת הסטריליזציה הגבוהה הנדרשת בתהליך, כולל פסטור בחום. למעשה מדובר בחקלאות מודרנית ותעשייתית הדורשת כח אדם מיומן ומקצועי, כמו גם מכונות ומערכים טכנולוגיים. לוותיקים שבינינו, הזוכרים את הסירחון ממפעל “קומפיט” במעלות, נציין כי הודות לטכנולוגיה חדשה ומסננים יעודיים – מפגע הריח והשפכים סולקו כמעט לגמרי.

השלב האחרון בתהליך הכנת מצע הגידול היא הכנסת הנבגים (זרעי הפטריות. מגיעים מהולנד) וערבובם, ולאחר מכן מועבר החומר לחדרי הגידול הנמצאים בסמוך, כאשר מכונה מיוחדת מזינה את מיטות הגידול בקומות –  עם שכבת אדמת כאבול דקה מעל הקומפוסט, לאחיזת המים.
בחדרי הגידול המבוקרים, אליהם מותר להיכנס רק עם חלוקים, כובעים וכפפות, נובטות הפטריות ונקטפות מדי יום בהתאם לגודל – כך בשני מחזורים לכל מצע גידול.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2019-11-21-at-20.18.04-scaled מרינה חוגגת שלושים
אופיר לוי מסביר איך גדלות הפטריות במרינה

 

 

בתום הסיור, ההתנסות בקטיף/ליקוט פטריות וההצצה לבית האריזה המשוכלל – סיפר בן שושן בהתרגשות איך לאחר שהשתחרר מהשירות הצבאי, החל למכור פטריות שגודלו במספר חדרים קטנים ובסיסיים בחוסן ובמעונה. באותה תקופה הפטריות המקובלות בישראל היו משימורים…

בן שושן עבר במסעדות, מעדניות, בתי מלון וקיבוצים עם הסחורה. לעתים קרובות ישן בטנדר ואפילו בישל והדגים ללקוחות מה אפשר לעשות עם פטריות טריות. וכך, לאט-לאט, ממש שכנע לקוחות ויצר שווקים חדשים.

 

כפרניק 000657-scaled מרינה חוגגת שלושים
רמו ויוחאי בן שושן עם רוני סופר מנהל השיווק של מרינה. JINIPIX

 

כיום מרינה הינה החברה הגדולה בישראל לגידול ושיווק תוצרת חקלאית טרייה ירקות ופירות, ומתמחה בהפצה מצוננת לרשתות השיווק, מלונות, בתי קפה ומסעדות ואולמות אירועים. בנוסף לגידול פטריות, לחברה מעל 1500 דונם של גידולי ירקות ועלים שונים. בכל יום מספקת החברה 250 אלף סלסילות פטריות, ומשאיות החברה מגיעות מדי יום לכ-1800 נקודות מכירה. למרינה עוד מוצרים רבים כמו עשבי תיבול, עגבניות שרי, חסות, נבטים, עלים ועוד.

בן שושן גם אמר כי החברה נותנת דעתה לענייני הסביבה, וכי במוסדות גדולים אוספים את הסלסילות לשימוש חוזר. כן סיפר כי החברה מפתחת סלסילות מחומר אורגני (קש).

“אני גאה לעמוד בראש חברה מצליחה המורכבת בראש ובראשונה מאנשים מצוינים וממגוון פלטפורמות”, אמר בן שושן. “אני סבור כי נצליח גם להגדיל את  ממוצע צריכת הפטריות בארץ לעומת השוק האירופאי. כבר היום נצפית מגמת עליה ואת האמריקאים כבר עברנו”.

 

 


2 תגובות

  1. רמו בן שושן מדבר | כפרניק הגב

    […] בן שושן, שאיננו מרבה להופיע בתקשורת. הרקע לראיון הוא חגיגות 30 שנה לחברת מרינה שבבעלות בן שושן, אולם יש גם התייחסויות מעניינות […]

  2. דרורי יהושע הגב

    שלום

    פשוט נפלא.

    אשמח לעזרה לעמותה שאני מנהל במכון הרטמן ירושלים.
    אנו עוזרים למפונים לחיילים לקשישים בארוחות וירקות
    yehosh@gmail.com

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן