מלגות לנשארים בגליל


360 סטודנטים קיבלו מלגות בסך 1.8 מיליון ש”ח בשל החלטתם להישאר בגליל בסיום לימודיהם

 

כפרניק DSC_6136-300x201 מלגות לנשארים בגליל
(משמאל לימין) פרופ’ אריה מהרשק, אריאל משעל ושלומי אטיאס

 

בטקס שנערך השבוע, חילקו המשרד לפיתוח הנגב והגליל והרשות לפיתוח הגליל מלגות בסך 5,000 שקלים לכל סטודנט שבחר לגור ולעבוד בגליל שנתיים אחרי סיום לימודיו. מדובר בתשלום ראשון מתוך 15,000 שקלים שיקבל כל סטודנט.

 

הענקת המלגות נערכה במכללה האקדמית אורט בראודה בכרמיאל, בהשתתפות השר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, אריה דרעי; מנכ”ל המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, אריאל משעל; מנכ”ל הרשות לפיתוח הגליל, שלומי אטיאס; ונשיא המכללה האקדמית אורט בראודה בכרמיאל, הפרופ’ אריה מהרשק.

בטקס קיבלו מלגות סטודנטים מהמחזור החמישי של התוכנית “סטודנטים בונים עתיד”, שבמסגרתה נוצר קשר בין סטודנטים מתחומי המדעים, מדעי החברה, משפטים, פרה-רפואי, הוראה ומלונאות –לבין חברות בצמרת ההיי טק, הטכנולוגיה, התעשייה, המים והתשתיות בגליל, אשר קלטו את הסטודנטים הבוגרים בעסקיהם.

במסגרת התוכנית, מוענקים לכל סטודנט שהשתלב בעבודה בשנה האחרונה ללימודיו ובחר לעבוד ולגור בגליל במשך שנתיים לאחר סיום לימודיו 15 אלף שקלים (5,000 שקלים בכל שנה). סך הכל הוענקו לסטודנטים במסגרת התוכנית בשלוש השנים האחרונות כ-5.4 מיליון שקלים, כשתנאי הסף להשתתפות בתוכנית המלגות היו ממוצע ציונים של 80 ומעלה, נכונות להשתלב בעבודה כבר בשנת הלימודים האחרונה, והשתתפות בתוכניות להכרת הגליל.

שני המחזורים הראשונים שהשתתפו בתוכנית וסיימו אותה זכו בהצלחה גדולה, כשרבים ממשתתפי הפרויקט ממשיכים לגור בגליל.

המכללות שהשתתפו בפרויקט הן האקדמית אורט בראודה, האקדמית עמק יזרעאל, האקדמית תל חי, האקדמית גליל מערבי, אוהלו, האקדמית צפת והאקדמית כנרת

מבין החברות שקלטו את הסטודנטים ניתן למנות את דלתא, מלנוקס, רפא”ל, ישקר, אגמו ורגוס, מתכת חניתה, אופטיקה שמיר, עמיעד מערכות מים, סטנלי וורקס, אמדוקס ועוד.

 

כפרניק DSC_6131-300x201 מלגות לנשארים בגליל
מנהלת תחום תעסוקה ותעשייה ברשות לפיתוח הגליל, ורדה קורן ופרופ’ אריה מהרשק

 

מנכ”ל המשרד לפיתוח הנגב, הגליל והפריפריה, אריאל משעל בירך את הסטודנטים ואמר כי הוא גאה על הישגיהם הלימודיים וציין כי לאחרונה חנך המשרד מתחם עבודה משותף – “האב טכנולוגי” בצומת וואסט בגולן, ועתיד לפתוח למעלה מ-10 האבים בגליל שיהיו מחוברים לכל מתחמי העבודה המשותפים בכל רחבי הארץ, באמצעות מערכות מחשוב מתקדמות.

 

מנכ”ל הרשות לפיתוח הגליל, שלומי אטיאס, אמר בטקס, כי הגליל הוא מרחב תעסוקת, עתיר ידע עם משרות איכותיות; וקרא לכלל החברות והתעשיות להצטרף לאיכות החיים הגבוהה בגליל.

שירן גפן סטודנטית שהשתתפה בתוכנית אמרה בטקס: “אני מלאת הערכה על התכנית החשובה הזו. אבל ההחלטה שלי, ואני בטוחה שכך גם רוב היושבים האולם, אינה כלכלית בלבד כי אנחנו רוצים לבנות עתיד טוב לנו ולילדינו בגליל וההחלטה שלי היא אידאולוגית, חברתית וציונית. אני מביטה באולם מלא סטודנטים שהתחייבו להמשיך לגור בגליל לאחר סיום התואר ומתמלאת הערכה. אנחנו אוהבים את המדינה ושהמענק רק מחזק את ההחלטה שלנו, לבנות את עתידנו בגליל, אך לא מצוי בלב ההחלטה”.

 

כפרניק DSC_3333-300x197 מלגות לנשארים בגליל
שירן גפן: ההחלטה להישאר בגליל ערכית וציונית

 

גם פרופ’ אריה מהרשק, נשיא המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה ברך את הסטודנטים וציין כי בגליל תמיד שמחים לקלוט סטודנטים המגיעים מכל רחבי הארץ.

 

כפרניק DSC_6165-300x201 מלגות לנשארים בגליל
הרשות לפיתוח הגליל תומכת בסטודנטים הנשארים לגור בגליל

 

צילום:  Rivto photography

 


השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן