מיגון הצפון – בינתיים רק הבטחות


חיים ביבס יו”ר השלטון המקומי: אחרי החגים נגבש תכנית למיגון ופיתוח הצפון * משה דוידוביץ, יו”ר קו העימות: הממשלה חייבת להעביר תקציב למיגון

 

כפרניק bibas2 מיגון הצפון – בינתיים רק הבטחות
ראשי רשויות בצפון בסיור עם חיים ביבס

 

יו”ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס,  בצטרמצטרף לחברי פורום קו העימות במאבק למיגון הצפון – “מיד לאחר החגים אנו מתכוונים לכנס ישיבת חירום של הנהלת השלטון המקומי ולהוביל צעדים שיחייבו את ממשלת ישראל לממש את מחויבותה לפיתוח והגנת הצפון. ”

 

ראשי רשויות רבים מצפון הארץ הגיעו היום (יום ה’ 10.10) למפגש שיזם יו”ר מרכז השלטון המקומי,  חיים ביבס, עם פורום קו העימות בכדי לדון בפערי המיגון בצפון ולהעלות על סדר היום את חשיבות מעטפת ההגנה לתושבי הצפון, כפי שהתחייבה לספק ממשלת ישראל אך טרם עמדה במחויבותה.

לפני כחודש, עם תקיפת רכב צבאי בסמוך למוצב אביבים, באירוע שעלול היה להתדרדר במהירות לכדי מלחמה, שבו ראשי הרשויות ודרשו את תקציב תכנית מיגון הצפון, שהיתה אמורה לצאת לביצוע בתחילת שנת 2019. התכנית שאושרה בממשלה, ע”ס 5 מילארד ₪, היתה אמורה להיפר  ס על פני כעשור ולטפל בסוגיות פערי המיגון הכבדים ביישובי קו העימות במרחב הציבורי והפרטי כאחד – אולם טרם תוקצבה.

 

כפרניק bibas מיגון הצפון – בינתיים רק הבטחות
משה דוידוביץ, אייל שמואלי ואחרים בדיון עם חיים ביבס

 

משה דוידוביץ, ראש המועצה האזורית מטה אשר ויו”ר פורום קו העימות, אמר במהלך הסיור שקיימו ראשי הרשויות בגבול הצפון: “שמח מאד על התגייסותו של חיים ביבס, יו”ר מרכז השלטון המקומי, למאבק הקריטי למיגון ישובי הצפון. הממשלה חייבת להעביר את תקצוב תכנית המיגון באופן מיידי. יכולת תושבי הצפון להגן על עצמם היא משימה לאומית ואחריות מדינית. הגיע זמן למעשים ולא הצהרות.”

חיים ביבס יו”ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעים מכבים רעות: “כפי שאויבנו בגבול הצפון לא מחכים שתקום ממשלה, אסור לנו לדחות את הליך מיגון הצפון בהמתנה לכזו. מיד לאחר החגים אנו מתכוונים לכנס את הנהלת השלטון המקומי ולגבש תכנית מקיפה לפיתוח כולל של יישובי הצפון בתחבורה, תעסוקה ותקציבים ועוד. יחד נוביל צעדים שיחייבו את ממשלת ישראל לממש את מחויבותה לפיתוח והגנת הצפון שתאפשר חיים בטוחים ואיכותיים למאות אלפי תושבי הצפון.”

לבסוף סיכמו חברי הפורום ויו”ר מרכז השלטון המקומי כי יכנסו את הנהלת השלטון המקומי לדון בצעדים שינקטו במטרה לחייב את ממשלת ישראל לתקצב ולהוציא לפועל את התכנית למיגון הצפון עוד החודש.

 

כפרניק bibas1 מיגון הצפון – בינתיים רק הבטחות
חיים ביבס ומשה דוידוביץ בסיור בצפון

השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן