מחווה לאמני כפר ורדים הוותיקים


תערוכה חדשה בגלריה טל:  ילדים זה כל הסיפור! * הפתיחה הרשמית: 12/10/19 בשעה 12:00

 

שאלות ותשובות עם האוצרת עדי גרינפלד

 

כפרניק adyg מחווה לאמני כפר ורדים הוותיקים
עדי גרינפלד, אוצרת תערוכת ילדים זה כל הסיפור בגלריה טל

 

מדוע ילדים?

הרעיון לתערוכה נולד מתוך החוויה של נכדים. הטיפול והעיסוק בנכדים הזכירה לי חוויות נשכחות של הילדים. הריח של תינוק, המשחקים, הספרים, חפצים וצעצועים ישנים קיבלו חיים חדשים ועוררו בי זיכרונות. זה הביא אותי למחשבות על משמעות היותנו הורים/ סבים. התחלתי לחקור את הנושא מבחינה אמנותית. וכך הגעתי לרעיון התערוכה.

 

אז למה אמני כפר ורדים?

גלריה טל פעילה ומפיקה תערוכות מזה 17 שנה. כבר זמן מה חשבתי לערוך תערוכת מחווה לאמנים הוותיקים שהיו של בתחילת הדרך ועזרו לנו להקים את המיזם: חנה ניר קמגושנאי, הילדה מירום, שרית פולס, רעיה חן ז״ל, מרגיט שפטליץ, לבנה שמלה ועוד רבים אחרים שעזרו ותמכו בהתחלה, אליהם הצטרפו עוד אמנים בהמשך הדרך.

נושא ״ילדים״ נוגע בכולנו ולכן חשבתי שזה תהיה הזדמנות לערות תערוכה מיצירה מקומית.

 

האם לא לקחת סיכון בכך שלא ידעת אילו יצירות יתקבלו?

כן לקחתי סיכון, אבל אני מכירה את האמנים המקומיים, אותם אלו שפניתי אליהם ושהנושא דיבר אליהם, נרתמו להשתתף ולא אכזבו.

 

האם היו תערוכות בנושא בארץ או בעולם?

למרבה ההפתעה, למרות שקיימות יצירות רבות בנושא ״ילדים״ לאורך תולדות האמנות לא התקיימו אלא תערוכות  בודדות. לאחרונה נערכה תערוכה אחת משמעותית בצרפת, במוזיאון מרמוטן בפריז ואחת בסקוטלנד. למדתי הרבה מהקטלוגים ומהמאמרים שהתפרסמו באינטרנט. עברתי על ציורי ילדים באינטרנט ובקטלוגים הנמצאים ברשותי ולמדתי על יצירות בנושא ילדים שנעשו במהלך התקופות.

ההתפתחות של ייצוג ילדים לאורך תולדות האמנות קשורה בהתפתחויות ההיסטוריות החברתיות ופוליטיות בשינויי המעמדות וצורות הממשל, בהיחלשות השפעת הכנסייה, ובשינויים ביחס לילדים בהעלאת המודעות לזכויות ולצורך לטפח לחנך ולדאוג לילדים לא רק במסגרת המשפחתית אלא כדור העתיד של המדינה. וכמובן היצירות נעשו בהתאם לסגנונות בכל תקופה ותקופה.

 

ומה בתערוכה?

התערוכה מגוונת גם מבחינת תכנים וגם בצורות הביטוי האמנותיות. יש ייצוג לדיוקנאות ילדים ונכדים, יש עבודות רעיוניות, יש עבודות בטכניקות מיוחדות, ועוד…יש עבודות בהצבה המביאות לביטוי זיכרונות ילדות או חוויות אישיות, יש עבודות בפיסול קרמי, בעיסת נייר, ועוד.

הנושא הוא פיגורטיבי בעיקרו אבל יש גם עבודות רעיוניות ומופשטת, בתוכן ובביצוע. התקבלה תערוכה מגוונת מאד בצורה וגם בתוכן. מוזמנים לבוא לבקר, התערוכה פתוחה החל משבת 21.9.2019.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2019-09-15-at-11.57.031 מחווה לאמני כפר ורדים הוותיקים
ילדים זה כל הסיפור. אוצרת: עדי גרינפלד

 

**

פתיחה חגיגית עם מיצג בבימוי פאניה גרינשפון תתקיים בשבת 12.10.2019 בשעה 12:00.

ימי פתיחה בסוכות:  שלישי -חמישי 26.10-28.10 בין השעות 11-14

פרטים באתר גלריה טל

Www.talgallery.co.il


השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן