מאות התנגדויות לטורבינות


איחוד כוחות של כפר ורדים, יאנוח-ג’ת, תפן, ישקר, אל”ס ועוד: לא לטורבינות

 

הלל גלזמן

 

כפרניק 778666-scaled מאות התנגדויות לטורבינות
טורבינות ליד תפן, ינוח וכפר ורדים. הדמיה: זיו רותם בר

 

 

עדכון מצב בנוגע לתכנית להקמת טורבינות הרוח בין כפר ורדים לינוח ותפן,

תכנית “חוות רוח מערבית ינוח-ג’ת חורפיש 255-0230904” . היזם: חברת “זודיאק”

 

כזכור מזה למעלה מ-3 שנים מתקיים מאבק ציבורי ביישובי הגליל המערבי  כנגד הקמת חוות לטורבינות רוח בקרבת היישובים: ינוח-גת, כיסרא-סמיע, כפר ורדים, לפידות ויישובי משגב הסמוכים. הטורבינות הענקיות (200 מ’ גובה) מתוכננות במרחק של כ 600 מטר מבתי כפר ורדים וכ-200 מטר מגן התעשיה תפן. מרחקים אלו קטנים ומאוד ומסוכנים, הרעשים מהן מזיקים לבריאות ולאיכות החיים של בני אדם, הטורבינות פוגעות בבעלי כנף ויזיקו לחקלאות שבשטחה הם אמורים לקום, במקרה זה אדמות חקלאיות של תושבי ינוח, ובנוסף ימנעו ממטוסי כיבוי להנמיך לטוס ולכבות שריפות בקרבת כפר ורדים, תפן וינוח.

ולמי שטרם ראו את הסרטון שהכנו על הטורבינות המתוכננות ליד הכפר והסכנות מהן – מוזמנים לצפות:

 

 

 

השבוע הסתיימו שלושה חודשים ממועד הפקדת התוכנית בוועדה המחוזית לתכנון ובניה – צפון. בשלושת החודשים האלה, כל אחד הרואה עצמו נפגע מהתוכנית היה רשאי להגיש מכתב התנגדות לוועדה המחוזית –  עם הנימוקים להתנגדותו. ועד הפעולה נגד הטורבינות בכפר ורדים יצא בחודש אוגוסט במסע הסברה לתושבים כדי לעודד אותם להשתתף בכתיבת מכתבי ההתנגדות. מסע ההסברה נשא פרי ויש בידינו היום 221 מכתבי התנגדות, כולם חתומים בידי עורכי דין מתנדבים מן הכפר.

ועד הפעולה של תושבי ינוח נגד הטורבינות הצליח לגייס 98 מכתבי התנגדות מטעם תושבי ינוח.

 

כפרניק 009043-scaled מאות התנגדויות לטורבינות
איחוד כוחות בגליל המערבי נגד הטורבינות

 

ראשי המועצות של ינוח, כפר ורדים, א.ת. תפן ומפעל ישקר חברו יחד ושכרו את עורך דין תומר מירז שכתב מכתב התנגדות ארוך ומפורט. בנספח להתנגדותם מופיע דו״ח של מומחה אקוסטיקה שבדק את השפעת הרעש מהטורבינות על אזור כפר ורדים ועל בתי התושבים. ממצאי הדו”ח מצביעים על כך שהרעש מהטורבינות יחרוג מרעש הרקע המותר על פי תקנות משרד הבריאות.

כל ההתנגדויות נשלחו לוועדה המחוזית לתכנון ובנייה צפון בנצרת וניתן לצפות בהן באתר הוועדה המחוזית:

https://mavat.iplan.gov.il/SV4/1/2000317069/310

 

 

כפרניק 0086889-scaled מאות התנגדויות לטורבינות
גם אל”ס מתנגדת לטורבינות

 

בנוסף, במהלך חודש ספטמבר, התחלנו במבצע החתמה על עצומה נגד התוכנית להקמת טורבינות רוח ליד הכפר. נערכה החתמה ידנית של תושבים וכן הועלתה לרשת עצומה אינטרנטית. סה”כ חתמו על העצומה 478 תושבי כפר ורדים. גם בינוח ועד הפעולה החתים על עצומה ונאספו 199 חתימות.

 

מה מחכה לנו בהמשך? עם קבלת מכתבי ההתנגדות, הוועדה המחוזית ממנה בדרך כלל חוקר/ת מומחה שאמור להכיר את תחומי הידע הקשורים לטורבינות רוח. החוקר/ת עוברים על כל ההתנגדויות ומזמן חלק מכותבי התנגדויות לדיון במסגרת תת-ועדה מחוזית להתנגדויות. בתת הוועדה חברים נציגים של הוועדה המחוזית עצמה. בסוף תהליך הדיון בהתנגדויות – החוקר/ת ממליץ לוועדה לקבל את נימוקי ההתנגדויות ולפסול את התוכנית או, אם איננו מקבל את ההתנגדויות, הוא מאשר לוועדה להמשיך בהליכי התכנון, דהיינו: מתן היתרי בנייה לטורבינות.

אם הוועדה בוחרת להמשיך בקידום התוכנית – עומדת בפני התושבים וראשי המועצות האפשרות להגיש ערר למועצה הארצית, ובהמשך לפי הצורך – להגיע עד בתי המשפט, במטרה להביא לעצירה מוחלטת של התוכנית ולמניעת הקמת טורבינות הרוח בתוכנית הזו.

אנו מזכירים שבתחילת חודש ספטמבר בעלי הקרקעות מינוח, עליהן מתוכננת אחת הטורבינות שבתוכנית, הגישו עתירה מנהלית לבית המשפט המחוזי בחיפה נגד הוועדה המחוזית ונגד היזם בטענה שאין ליזם “זיקה לקרקע”, כלומר: אין בידו הסכמה של כל בעלי הקרקע להקים עליה טורבינה. הסכמה כזו היא “תנאי סף” הכרחי לקידום תכנית זו בוועדה המחוזית. הדיון בעתירה צפוי להתקיים במחצית השנייה של חודש דצמבר הקרוב.

תודות:

אנו מבקשים להודות לעורכי הדין תושבי כפר ורדים שנרתמו בהתנדבות לחתום על התצהירים שמלווים את מכתבי ההתנגדות של תושבי הכפר: עו”ד שמוליק גרציאני, עו”ד ראובן מלאך, עו”ד איתן ווליש, עו”ד אסתר סלמוביץ, עו”ד תמי איצקוביץ.

אנו מודים לראש המועצה איל שמואלי שחבר לראשי המועצות השכנות ונרתם לכתיבת התנגדות בשם כל תושבי כפר ורדים.

אנו מודים לכל תושבי הכפר שכתבו מכתבי התנגדות ולאלה שחתמו על העצומה נגד טורבינות הרוח.

כמו כן אנו מבקשים להודות לחברי ועד הפעולה של כפר ורדים שהשקיעו מאמצים רבים במשך כמה חודשים במבצע הכנת מכתבי ההתנגדות ובמבצע החתימה על העצומה. חברי ועד הפעולה: מאיר ולידיה גרינפלד, ירמי וסמדר אגרט, דוד ברטה, הלל גלזמן, יעקב בן כנען, דורית ונתן אבנט, נחום ועופרה אביגד, אביבה קרבונרה, איריס עפרוני, ז׳ק בן זקן, ודני דקל.

לבסוף, אנו מבקשים להודות למודי סעד ראש המועצה המקומית ינוח-ג’ת ולחברי ועד הפעולה של תושבי ינוח, ובראשם: שחאדה סייף וסלח חבקה, שעבדו איתנו בשיתוף פעולה מלא.

שימו לב: אין זו המילה האחרונה!  הדרך לביטול התוכנית עוד ארוכה!

לא נוותר עד שזה יגמר בביטול התוכנית!

אנחנו אומרים: לא לטורבינות רוח בגליל המערבי, כן לאנרגיה סולארית!

 

 

 

 


השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן