לא נותר דבר ממכוורת פרחי הגליל


נגה ראובן לאחר השריפה במנות: מפעל חיי נשרף כליל לנגד עיני וליבנו נשבר

 

כפרניק 6634-scaled לא נותר דבר ממכוורת פרחי הגליל
נגה ראובן: המכוורת במנות נשרפה כליל

 

 

החיים במנות שבגליל המערבי שבים אט-אט למסלולם, וזאת לאחר השריפה הקשה שהתחוללה במקום אתמול (ראשון) לפנות בוקר, וכילתה כליל את מכוורת “פרחי הגליל” של הדבוראית הוותיקה נגה ראובן, וכן הסבה נזקים למספר צימרים וכלי רכב. מספר תושבים גם אושפזו לזמן קצר בשל שאיפת עשן.

הדבוראית נגה ראובן (67) התעוררה לפנות בוקר וגילתה כי המכוורת, אותה הקימה לפני 35 שנה, נשרפה כליל. במכוורת הגדולה היה מכון הרדייה, מפעל דבש ואריזה, כוורות, מכולות דבש מלאות בכ-15 טון דבש, רכבים, מבנה מרכז המבקרים ועוד.

“התעוררתי בבהלה בשלוש לפנות בוקר, למראות קשים, ברגע אחד כל מפעל חיי נשרף כליל לנגד עיניי, כל עמלי ופרנסת משפחתי נהרסו, מדובר באובדן שלא נוכל להשיבו”, אמרה ראובן. “ליבנו נשבר. אני מודה למשטרה, כוחות כיבוי האש ומג”ב שעשו הכל בכדי להציל את המכוורת, אך האש כילתה את הכל. אני מודה לחבריי ולדבוראים מכל הארץ שנרתמים לעזרתי, בכדי לראות כיצד משקמים את המכוורת”.

ראובן, דבוראית מהיישוב מנות, נשואה, אם ל-4 וסבתא לנכדים, הקימה לפני 35 שנה את מכוורת ‘פרחי הגליל’, בעשר אצבעות והתפתחה עם השנים. במכוורת מאות כוורות דבש וכוורות לגידול מלכות והאבקה. את ארגזי הכוורות, מסגרות העץ והשעוויות ליערות הדבש היא מכינה לבדה. את שאר המכשור, כמו מכונת הרדייה, היא תכננה עם בעלי מקצוע שאיתרה במיוחד לצורך כך לאורך השנים. נגה נחשבת מומחית בגידול מלכות דבורים.

 

כפרניק 66457-scaled לא נותר דבר ממכוורת פרחי הגליל
מכוורת פרחי הגליל אחרי השרפה במנות

 

ממועצת הדבש וארגון מגדלי הדבורים בישראל נמסר, כי ההערכה הראשונית לנזק הכלכלי הינה עצומה, מדובר במפעל חיים של 35 שנות פעילות במכוורת. דבוראים מכל רחבי הארץ נרתמו לבדוק כיצד לסייע לנגה הדבוראית הוותיקה.

להערכת מועצת הדבש מדובר בעוד מקרה של טרור חקלאי, כזכור נגה ראובן נפגעה ממקרים נוספים של טרור חקלאי לפני מספר חודשים, כאשר נגנבו והושחתו כוורות. כמו גם, מקרים דומים בצפון ובדרום הארץ לדבוראים רבים אחרים. מועצת הדבש קוראת לממשלת ישראל להוסיף תקציבים למשטרה הירוקה והפיצו”ח ביחידה המרכזית לאכיפה וחקירות של משרד החקלאות, בכדי לרשת ביתר יעילות כוחות בשטחים הנרחבים, ולבתי המשפט להחמיר בעונשם של מבצעי הטרור החקלאי.

מהמשטרה נמסר כי לפי שעה הנושא נמצא בחקירת כיבוי אש, ולא נפתחה חקירה משטרתית.

 

כפרניק 66788-scaled לא נותר דבר ממכוורת פרחי הגליל

 

 


השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן