לא יוקם כפר הנופש בחוף בצת


אחרי שנות מאבק: הוועדה המחוזית צפון החליטה לבטל הקמת כפר הנופש בחוף בצת

 

 

כפרניק 5554347 לא יוקם כפר הנופש בחוף בצת
חוף בצת ממעוף הרחפן. צילום: דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע

 

 

הוועדה המחוזית צפון, החליטה השבוע, ברוב של 9 נגד 2 נגד (נציג רשות מקרקעי ישראל ונציג משרד התיירות) לתמוך בעמדת הוועדה המקומית חבל אשר, ולהתנגד לתכנית להקמת כפר נופש בחוף בצת ולהתנגד לתכניות הבנייה. עוד החליטה הוועדה להקפיא את האפשרות להוציא היתרי בנייה לתכנית לשלוש שנים. תכניות הבניה של כפר הנופש מתגלגלות בדיונים ובהתנגדויות זה מספר שנים, ונראה כי הפעם ההחלטה שהתקבלה ברוב גדול, סופית וחלוטה.

 

 

כפרניק 5565678 לא יוקם כפר הנופש בחוף בצת
התכנית שבוטלה בוועדה

 

ההתנגדות להקמת כפר הנופש נתמכת גם בהחלטת המועצה הארצית לתכנון ובנייה שהתקבלה השבוע, בנוגע לתמ”א 1, במסגרתה שונה ייעודו של חוף בצת, מ”תיירות” ל”מכלול נוף”. החלטה זו מונעת אפשרות של פיתוח מלונאי בעתיד ומשאירה את השטח טבעי ופתוח.

מהחברה להגנת הטבע, שהובילה ביחד עם תושבי האזור את הפעילות לשמירת השטח, נמסר כי חוף בצת, אחד היפים, המיוחדים והחשובים בישראל,  צריך להיות פתוח, טבעי וללא כל בנייה מיותרת ומזיקה. החברה להגנת הטבע ברכה את הוועדה המחוזית ואת המועצה הארצית, על שתי ההחלטות.

מתוך החלטת הועדה המחוזית:

“הוועדה סבורה כי עם שינוי הנסיבות התכנוניות ותפיסת התכנון עם השנים, שיקול הדעת בנוגע לסביבה החופית מחייב כיום להימנע כמעט לחלוטין מבינוי באזור חוף הים…

“זכויות בנייה אשר אושרו בתכניות הישנות, אינן מתאימות לסטנדרטים של היום, ויש להמירן בזכויות בנייה הנמצאות באזורים המתאימים לכך…

“הוועדה סבורה כי התכנית נשוא הבקשה להיתר, הינה תכנית שנשענת על תפישה מיושנת, שלא מתחשבת ברגישות הסביבתית של שטח חזית הים ומציעה הקמת אגם מלאכותי וסביבו כפרי נופש בהיקפים גדולים, באופן שייצר פגיעה קשה בסביבה, בניגוד למגמות התכנון הקיימות ואף עלולה להביא לפגיעה קשה בתכנון הנרקם כיום לחזית חוף הים, אשר תסדיר את נושא הפיתוח במקום המיועד לכך, ואת השימור במקומות להם הוא נדרש”.

 

 

 

 


השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן