כשהדפוסים נשברים – עולמות חדשים מתגלים


“לאיזו חייה את/ה דומה?” אז היו שם כיבשה וסוס דוהר ושחף – אבל רובם/ן התגלו כטיגריסים, אריות ולביאות.

סיימנו את הערב  בהתרוממות רוח ובהבנה עמוקה עד כמה מפגשים קהילתיים בהם התושבים/ות הם/ן חלק פעיל – נחוצים לקהילת כפר-ורדים האכפתית והאיכותית.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2018-10-28-at-01.56.10-300x225 כשהדפוסים נשברים - עולמות חדשים מתגלים
חמישה מועמדים ושש סיעות בערב קהילתי בהנחיית פאניה גרינשפון

פאניה גרינשפון

 

אני אוהבת את פייסבוק. אוהבת את מהירות התגובה שבו, את הביטוי העצמי שהוא מאפשר ואת היעילות שלו. פייסבוק גם מאפשר את הפנייה הישירה לקהילה שאני חיה בה. לכן כשהחלטתי לארגן “ערב בטעם אחר” היה לי ברור שאעשה את זה דרך פייסבוק.

על התהליך שעברתי במהלך כמעט חודש שבו “ערב בטעם אחר” הפך ל”ערב בטעם טוב” – בחרתי לספר דרך פוסטים שלי בפייסבוק כהשתקפות נאמנה של מה שהיה.

את הפוסט הראשון כתבתי ב-30 לספטמבר וכך הוא היה :

○○○○○○○○○○○○

קהילת כפר ורדים שלום!

אנו בחודש האחרון של הבחירות, היו מפגשים רבים בבתים, כתבות ומצגות בפייסבוק, שני פאנלים משותפים (שבשניהם לא פתחו את השיחה חופשית עם הקהל המוזמנים/ות) ואין סוף שיחות אישיות. לאחרונה גם נחשפנו לרשימות של א/נשים נפלאים/ות שמתמודדים למועצה.

אני (וכמה מחבריי) עדיין בהרגשה שלא מכירים/ות מספיק לא את המועמדים/ת ובטח לא את הא/נשים שאיתם/איתה.

אז אני רוצה לארגן דבר קצת אחר ומיוחד פה בכפר שייתן לכולנו את האפשרות מעניינת, שנונה ויחד עם זאת עמוקה להכיר את מתמודדים/ות.

מדובר במפגש סביב שולחנות עגולים(במארג לדוגמה) בצורה של “ספידייט”. אם יש לזה ביקוש אשמח לארגן את התוכן (בעזרתכם/ ן כמובן. איך? אכתוב בקרוב) ולהנחות את הערב ביחד עם עוד מתנדבים/ות .

אני צריכה כמובן את העניין של הציבור, את ההסכמה של המתמודדים/ות ועזרה לוגיסטית

אז מי מרים את הכפפה? ?

עופר חלה

קרן דרוקמן אדיב

יורם איילון

עופר כהן

Eyal Shmueli

Yoav Nitzav ( וכל הירוקים כמובן)

בכבוד, פאניה גרינשפון, בימאית, מנחה קבוצות, אוהבת פעילות קהילתית ו”לוקל פטריוטית” מושבעת של הכפר?

○○○○○○○○○○○○

 

כפרניק WhatsApp-Image-2018-10-28-at-01.58.09-300x225 כשהדפוסים נשברים - עולמות חדשים מתגלים
ערב קהילתי ושונה לקראת הבחירות בכפר ורדים

 

התגובות היו נלהבות ותוך כמה שעות קיבלתי את הסכמתם של כל המועמים לראשות המועצה ושל “ירוקים”. תשעה ימים נוספים לקח לי לסכם על המקום של האירוע ועל השעה הנוחה לכולם. בזמן הזה פתחתי קבוצת ווטסאפ המשותפת לי ולכל המועמדים ו”הירוקים”, בה ניסיתי לדון בצורת האירוע, בהתלבטות האם לעשותו במוצאי יום הזיכרון ליצחק רבין ובדברים נוספים. חייבת לציין שהמועמדים לא היו יותר מדי תקשורתיים בקבוצה הסגורה שלנו. לפעמים הרגשתי שאני מדברת עם עצמי… קיוויתי רק שבמפגש הבלתי-אמצעי עם התושבים הם יהיו תקשורתיים יותר. (שמחה שלא טעיתי?).

בשלב זה כבר היה ברור לי שסיסמת האירוע תהיה “כשהדפוסים נשברים – עולמות חדשים מתגלים”. התחלתי לפרסם את האירוע בכל הקבוצות הרבות של הכפר ואצלי בדף, כמעט כל יום. ידעתי שאם אני רוצה להצליח – צריך להתמיד בפרסום ובגיוס של אנשים שאכפת להם מהנעשה בבחירות בכפר.

בפוסט הבא הצגתי את המנחות/ים המתנדבות/ים היקרות/ים והזמנתי את התושבות/ים לשלוח לנו את השאלות המעניינות אותן/ם, שנציג למועמדים.

○○○○○○○○○○○

 

המפגש בטעם אחר עם מועמדים ואנשי סיעות מתקרב. ב-21.10, 20.00 ניפגש במארג, זוכרים/ות? כתבתם/ן ביומנים? בינתיים קבוצת מתנדבים/ות נפגשת כדי להכין אותו.

מתייגת פה את הא/נשים היקרים/ות שהתנדבו להיות בצוות הכנה/הנחיה.

 

אתם/ן מוזמנים/ות לכתוב פה, או לא/נשים האלה את השאלות שהייתם/ן רוצים/ות לדעת על המועמדים/ות (כולל אנשי סיעות כמובן). מבטיחה שנשתמש בכל השאלות.

כבר אספר בסוד? שיהיו גם בקשות מהמועמדים. הראשונה – לספר משהו טוב אחת/ד על השני/ה!

○○○○○○○○○○○○

 

ההתעניינות של הקהילה התגלתה לא רק בתמיכה בפייסוק ושיגור השאלות אלא גם בהתגייסות כוחות מהמגוון האנושי של הכפר. כמעט ולא שמעתי מילה “לא” בימים האלה

○○○○○○○○○○○

עדכון!

יש לנו קהילה נהדרת! תוך כמה שעות התנדבו 4 מנחות חדשות! תודה רבה!

  • ○○○○○○○○○○○○○○○○○○○●

במפגש של כל המועמדים ואנשי סיעות ביום ראשון 21.10 ב-20.00 במארג הולכים ליפול הרבה אסימונים! ?

אנו ננסה ביחד לשבור את הדפוסים של שיח מוכר ולגלות עולמות חדשים בכל אחת/ד מהא/נשים יקרים/ות שמתמודדים/ות למועצה המקומית כפר ורדים.

אני משוכנעת שהערב יהיה מוצלח ומיוחד במינו. הרי לא סתם תכננו אותו אתמול שלוש שעות ביחד עם מנחים/ות מתנדבים/ות האכפאתיים/יות.

לצערי 3 מהמנחות לא יכולות להמשיך איתנו ובאופן דחוף אני מחפשת עוד מנחים/ות! אשמח לפניות פה או בטלפון 0544789379. בהתרגשות, פאניה.

○○○○○○○○○○○○

 

כפרניק WhatsApp-Image-2018-10-28-at-01.55.59-300x225 כשהדפוסים נשברים - עולמות חדשים מתגלים
על הבמה: פאניה גרינשפון, יואב ניצב, אייל שמואלי, יורם איילון, קרן דרוקמן אדיב, עופר חלה ועופר כהן

 

 

כחמישה ימים לפני האירוע כתבתי פוסט בו חלקתי את החזון שלי לגבי תוכן ואופי האירוע, וכך כתבתי .

○○○○○○○○○○○○

אז מה יהיה לנו בפגישה?

מפגש מיוחד עם כל המועמדים ועם כל הסיעות ( כולל “ירוקים” שאינם מריצים מועמד/ת). נשב כולנו סביב שולחנות עגולים ערוכים עם שתייה וכיבוד קל. ליד כל שולחן יישבו מתומד/ת וכמה מאנשי/ות הסיעה ועוד כ-10 תושבים/ות, שאחד/ת מהם/ן – מנחה. על השולחן יהיה כובע עם שאלות שרובן אספתי מהתושבים/ות וחלקן נכתבו בידי מנחים/ות. כל מועמד/ת ת/ישלוף 3 שאלות ות/יקבל עוד 2-3 שאלות מהתושבים/ות סביב השולחן.

אחרי 15 דקות של שיח המועמדים/ות יוזמנו לקום ולעבור לשולחן ליד. כך נמשיך בסבב עד שכולם/ן יעברו בכל השולחנות.

מדי פעם אבקש מכל המועמדים/ות לבצע משימה קטנה כגון לפרגן אחד/ת לשני/ה בדקה או … ? בעצם, לא אספר כאן – שתישאר הפתעה גם לכם/ן וגם למועמדים/ות.

 

המטרה של הערב היא לגלות עולמות חדשים – את אישיותם/ן של מועמדים/ות. לא רק להקשיב לשאלות שמהותיות לאנשי הכפר – אלא גם להתרשם מהכישורים לנהל דיאלוג בגובה העיניים, להגיב למציאות משתנה, לשתף פעולה עם הסיעה – ושנראה את התנהגות המועמדים/ות לצד מועמדים/ות אחרים/ות.

הרי אחרי הכל – אלה הא/נשים שיובילו את הכפר האהוב שלנו בחמש השנים הקרובות. מזמינה אתכם/ן להגיע לערב בראש פתוח ולב חפץ.

בהתרגשות – פאניה גרינשפון.

○○○○○○○○○○○○

 

לשמחתי הרבה “כפרניק” פרסם את הפוסט וזה הגביר את ההתעניינות באירוע.

יום לפני המפגש יצרתי את ההזמנה בפייסבוק והזמנתי באופן אישי בסביבו 300 א/נשים דרך מסנג’ר וווטסאפ. ידעתי שהניסיון שלי כבימאית מזמין את האפשרות להכיר את המועמדים בדרך אחרת. לכן כתבתי את הפוסט האחרון.

○○○○○○○○○○○○

“בשעה אחת של משחק ניתן ללמוד על בן אדם יותר מאשר בשנה של שיחה” אפלטון.

מוזמנים/ות באהבה להכיר את המועמדים ואנשי סיעות בדרך אחרת – קלילה יותר, משחקית יותר, יחד עם זאת דרך עמוקה של שפת הגוף והלב.

○○○○○○○○○○○○

 

וכך בהחלט היה! במוצאי יום הזיכרון ליצחק רבין התאספו כ-250 איש ואישה במאר”ג. על השולחנות הערוכים חיכו להן/ם מטעמים של המנחים/ות המתנדבים/ות ושל חלק מהתושבות שהיה להן חשוב לתרום להצלחת האירוע, נרות דלוקים ( בכל זאת, הבטחתי מעין ספיד-דייט…) , הדף עם שתי הסיסמאות של האירוע (” כשהדפוסים נשברים – עולמות חדשים מתגלים”, “בשעה אחת של משחק ניתן ללמוד על אדם יותר מאשר בשנה של שיחות” -אפלטון) והכובע עם כ-20 שאלות המבוססות על מה ששלחו התושבים/ות, על שיחות צוות המתנדבים ועל הרצון שלי לאפשר להכיר את המתנדבים דרך שפת-גוף ותגובות לא מתוכננות.

התחלתי את הערב מתודותיי העמוקות לצוות המנחות/ים ולמועמדים ואנשי הסיעות – על שהסכימו “לזרום” עם היוזמה שלי וללכת בדרך הלא-מוכרת, הרפתקנית ובלתי-אמצעית.

היה זה יום הזיכרון ליצחק רבין והמשפט שהיה כותרת טקס הזיכרון היה “לקיים את אשר ראוי לקיים, לשנות את אשר דרוש שינוי: תביעת האצבע שלי”. כשראיתי את המשפט הזה – נעלם לי הספק האחרון שזה היום הנכון לקיים בו אירוע שהוא חלק מתפיסתי את הדמוקרטיה המושרשת כפי שהיא אמורה להיות.

התחלנו מבקשתי מהמועמדים להגדיר את עצמם במילה אחת ואז המועמדים וא/נשי הסיעות התפזרו בין 12 השולחנות, ובמשך 10 דקות ליד כל שולחן ענו לשאלות מהכובע וגם מהתושבים/ות שסביב השולחן. כך הם עברו שולחן-שולחן כל 12 השולחנות.

כשחזרו המועמדים לסיכום הערב על הבמה שאלתי אותם מה הייתה השאלה המאתגרת ביותר הערב – וכמעט כולם ענו שהייתה זו השאלה לגבי טעות משמעותית שעשו בחייהם. בשלב זה ביקשתי גם מ”מספרי שתיים” להיות איתנו על הבמה ולציין חולשה אחת של מס’1 שלהם.

השאלה האחרונה הייתה “לאיזו חייה את/ה דומה, לדעתך?” אז היו שם כיבשה וסוס דוהר ושחף – אבל רובם/ן התגלו כטיגריסים, אריות ולביאות. אני כטבעונית אתקשה לבחור ראש מועצה טורף/ת.? סיימנו את הערב אחרי 3 שעות, כפי שהיה מתוכנן, בהתרוממות רוח ובהבנה עמוקה עד כמה מפגשים קהילתיים בהם התושבים/ות הם/ן חלק פעיל – נחוצים לקהילת כפר-ורדים האכפתית והאיכותית.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2018-10-28-at-01.57.18-300x200 כשהדפוסים נשברים - עולמות חדשים מתגלים
פאניה גרינשפון: קהילת כפר ורדים האיכותית והאכפתית

**

לסיום חשוב לי לציין את המנחות/ים המתנדבות/ים שטרחו ועמלו לקראת ובערב עצמו: נתי שיינפלד, שרה הייל, אן הרמן, ניקי ברק, מיכל סער, ורדה עציוני, עירית מן, ניקי פיקובסקי, בלה וולקינברג, יסכה דברת, אורלי גל ושי גרינשפון ( לשי בן-זוגי אני רוצה להודות במיוחד על התמיכה הבלתי-מסויגת במהלך כל החודש שחייתי בתוך הפייסבוק, על תרומת הבלינצ’ס הטעימים על השולחנות , על העזרה בכתיבת השאלות ועל זה שהוא תמיד איתי ולצדי). תודה גם לאלישבע טהור ולדבי מן על שפע של כיבוד מיוחד שהביאו. תודה לצלמים שבתצלומיהם אני משתמשת כאן ( דבי מן, חיים פיקובסקי ורועי בייקר). תודה מיוחדת לאלמוג אמסלם מבית הספר “אמירים” על הפעלת מערכת הגברה והמחשב. מדגישה שוב: כולנו פעלנו בהתנדבות מתוך הבנת חשיבות האירוע.

תודה מיוחדת למועמדים על נכונותם לשלם על שכירת אולם מאר”ג ועל חלק מהכיבוד.

תודה לאנשים המיוחדים בחיי טה-רה, דוב ונוגה על התמיכה האנרגטית בערב ובי.

למחרת קיבלתי תגובות נלהבות ותודות מתושבי הכפר. קראתי את כולן בהתרגשות רבה. אחד הדברים שהרשימו אותי ביותר -הייתה תגובה של דבי מן שכתבה :”תודה לפאניה על ערב מיוחד במינו שהראה שפוליטיקה יכולה להיות קהילתית, אכפתית ונעימה.”

אכן תמיד הייתי משוכנעת שכך צריך להיות. שמחה ומודה שהייתה לי ההזדמנות להוכיח זאת.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2018-10-28-at-01.56.53-300x169 כשהדפוסים נשברים - עולמות חדשים מתגלים


2 תגובות

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגב

    מצטערת אבל לי זה נראה כמו קרקס והמועמדים כליצנים או חיות שמוצגות לראווה בעיקר לנוכח שאלות כגון לאיזו חייה את/ה דומה, לדעתך.
    מניחה שכוונתך היתה טובה.

  2. פאניה גרינשפון הגב

    האם היית במפגש?

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן