כחול-לבן בצפון


השרים גנץ, ביטון ושי נפגשו עם שמואלי, דוידוביץ, סעד, גואטה ורון-בן משה * על הפרק: מיגון הצפון, מרכזי חוסן, הטבות המס וקורונה

 

כפרניק WhatsApp-Image-2020-11-17-at-16.25.34-1-scaled כחול-לבן בצפון
השרים גנץ, ביטון ושי בביקור בצפון

 

שר הביטחון וראש הממשלה החליפי רא”ל במיל’ בני גנץ, השר לעניינים אזרחיים במשרד הביטחון מיכאל ביטון, ושר המדע והטכנולוגיה יזהר שי ביקרו הבוקר בגליל המערבי ונפגשו עם ראשי רשויות חברי פורום קו העימות ואשכול גליל מערבי.

בביקור השתתפו ראשי המועצות: משה דוידוביץ מטה אשר ויו”ר קו העימות, אייל שמואלי כפר ורדים, מודי סעד ינוח-ג’ת, שמעון גואטה מעלה יוסף – וכן יעל רון בן משה יו”ר אשכול גליל מערבי וסא”ל (מיל.) יניב קריאף קב”ט האשכול. נערך דיון עם שרי כחול-לבן על מספר עניינים:

 

תכנית מיגון הצפון: כדי להשלים את מלוא פערי המיגון בישובים הנמצאים עד ק”מ מהגבול, נדרש תקציב של 450 מיליון ש”ח. השרים הביעו את נכונותם לתבוע תקציב זה, במסגרת תקציב 2020. בימים הקרובים יחל בגליל פיילוט ראשון לתוכנית המיגון הפרטי במושב כפר יובל מהתקציב שאושר זה מכבר ע”ס 100 מיליון ש”ח.

 

מרכזי חוסן בצפון: אושרו ותוקצבו שני מרכזי חוסן, האחד בגליל המזרחי והשני בגליל המערבי. בימים אלו פועלים האשכולות להקמת המרכזים. כן הודיעו השרים על תקצוב בסך מיליון ש”ח לכל מרכז, שאושרו על ידי משרד הביטחון לתקציבי הפעלה למרכזים.

 

הטבות המס: אתמול אושרה בוועדת הכספים הארכת הוראת השעה להטבות המס עד לסיום שנת 2020, במקביל להסדרת חקיקתית של הנושא.

בדיון עם השרים, ביקש דוידוביץ, יו”ר פורום קו העימות כי בצוות שיוקם לשם תיקון החקיקה יהיה נציג הפורום. בעניין הצעת תיקון החקיקה לחוק הטבות המס לערים במדד הסוציו-אקונומי 4 ומטה, תבעו ראשי הרשויות כי לא יקופחו הישובים הכפריים.

 

**

 

כפרניק WhatsApp-Image-2020-11-17-at-16.25.34-scaled כחול-לבן בצפון

 

גנץ: “אנחנו פועלים לחזק את רשויות הצפון ובפרט את הרשויות שבקו העימות בשני מאמצים עיקריים. בביטחון על מרכיביו, ובתחום הכלכלי, כדי לפתח חוסן רשותי. אני מבקש להביע הערכה גם על התפקוד שלכם, ראשי הרשויות במאבק בקורונה. אני מוביל מדיניות של ‘ירוק וטוב לו- אדום ונעזור לו’, כך שנוכל להסתער ביחד עם מערכת הביטחון כולה ופיקוד העורף על ערים עם תחלואה גבוהה, ולאפשר לפתוח את החינוך והכלכלה ביישובים שאין בהם תחלואה. זה יקרה רק אם כולנו נשתף פעולה ואני רואה בכם שותפים מרכזיים למאמץ הלאומי הזה”.

ביטון: “עינינו מופנות לאיומים מצפון וליבנו כאן עם התושבים היקרים וראשי הרשויות שנותנים את הלב והנשמה עבורם. אנו נמצאים איתם בקשר רציף ושמחתי היום להיפגש איתם ולהציג בפניהם את השלמת המשימות האקוטיות שהוטלו לטיפולנו לפני מספר חודשים ובראשם תכנית מיגון הצפון אשר הנענו אותה לאחר שהייתה תקועה במשך שלוש שנים, השלמת צרכי כיתות הכוננות במרחב הצפון, הקמת שני מרכזי חוסן בגליל המערבי והמזרחי, ואישור הטבות מס ליישובי קו העימות. אנו נמשיך את הקשר החם שלנו עם הרשויות ונפעל להקצאת משאבים נוספים למיגון והיערכות לחירום.”

דוידוביץ: “שמח שיש היענות לפניותינו, נמשיך לעקוב מקרוב בכדי לדאוג ליישומם של הנושאים הנ”ל ושל נושאים נוספים החיוניים לחייהם של תושבי הצפון.”

 

צילומים: אריאל חרמוני, משרד הביטחון


תגובה אחת

  1. בן עמי הגב

    נמתין לתוצאות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן