כבוד ל-ד’


סמ”ר ד’ ממעלות תרשיחא מסיים קורס מכונאים מוטסים *  מותר לגלות: בנם של מיכאל, מהנדס מכונות ונטלי העוסקת בהנדסת איכות

 

כפרניק 888902456-scaled כבוד ל-ד'
סמ”ר ד’ ממעלות. מכונאי מוטס

 

סמ”ר ד’, בן 22, גר במעלות תרשיחא ומסיים השבוע קורס מכונאים מוטסים. הוא נולד במוסקבה ועלה לארץ בגיל שנה. הוא בנם של מיכאל, מהנדס מכונות ונטלי העוסקת בהנדסת איכות – ויש לו שתי אחיות קטנות: ארינה ודריה.

הוא למד בתיכון “הטכני” של חיל האוויר בחיפה והרחיב את מקצוע המכונות. בעל תעודת הנדסאי מכונות. מתחביביו: פוטבול, לשתות בירה ולבלות עם חבריו.

ד’ פגש את התפקיד “מכונאי מוטס” עוד בכיתה י”א, במהלך לימודיו בביה”ס הטכני, בביקור בטייסת ינשוף. רצונו להיות מכונאי מוטס, נובע מהתפקיד המשלב את הצד הטכני אליו הוא מתחבר וגם לחימה כחלק מצוות המסוק. ד’ הכיר את רס”ל ר’ עוד מלפניו הקורס כי הם למדו באותה הכיתה בתיכון.

ד’ מספר על הקורס מבחינה חברתית: “אנחנו 24/7 ביחד, אוכלים, לומדים, טסים וישנים. זו רכבת הרים שמחזקת ומגבשת. הכוח של הקבוצה הוא חשוב, אי אפשר לעבור את הקורס הזה לבד”.

ד’ יהיה מכונאי מוטס על מסוק היסעור.

 

בהצלחה!!

**

בתאריך 09/01/20 ייסתיים קורס מכונאים מוטסים מספר 43.

הקורס אורך כשמונה חודשים ומחולק לשלושה שלבים. שבעה מכונאים מוטסים ומכונאית מוטסת אחת סיימו את הקורס ונכנסו לטייסות המבצעיות.

מכונאי מוטס הינו חלק מצוות האוויר הנכלל במסוק לצד הקברניט וטייס המשנה והוא מפקד תא המטען של מסוק סער. חלק מאחריות התפקיד: הפעלת מערכות המשימה, תפעול תא המטען והמערכות בתא הטייס, זיהוי תקלות וסיווגן תוך כדי טיסה. בנוסף המכונאי אחראי על העמסת, הושבת והורדת לוחמים, נוסעים או פצועים אל המסוק וממנו, ומסייע לצוות בהכנת משטחי נחיתה. כמו כן, המכונאי המוטס הוא איש המערך הטכני המאומן בטיפול בתקלות המסוק, בביצוע סבב אחזקה וקיום בדיקות כתנאי להמשך המשימה, כאשר המסוק מחוץ לבסיס האם.

 


השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן