כבוד לסגן ע’


מסיים קורס טייס ממעלות-תרשיחא: בן 22, האם גננת והאב סא”ל מיל העוסק במתקני כושר לצבא. היה ב”שומר הצעיר”, חובב מוזיקה וצילום

 

כפרניק 77903244-scaled כבוד לסגן ע'
סגן ע’ ממעלות-תשיחא מסיים קורס טייס

 

 

סגן ע’, בן 22, ומתגורר במעלות תרשיחא עם משפחתו מסיים קורס טייס במגמת תובלה. טקס הענקת הכנפיים לקורס 180 יערך ביום בחמישי הקרוב (25.06.2020) בחצרים. 

אמו, בת 60 היא גננת; ואביו, בן 61, סא”ל בדימוס, לשעבר מפקד סיירת צנחנים, והשתתף במלחמת לבנון הראשונה, כיום הוא יזם ומפתח מתקני כושר לבסיסים צבאיים.

לע’ שלושה אחים: אחיו בן 31 שירת בגדס”ר צנחנים בזמן עופרת יצוקה , אחיו בן 27 היה בדובדבן, נפצע ועבר להיות תומך לחימה במודיעין כעת לומד לתואר בהנדסת מכונות, ואחות בת 17.

ע’ הרחיב בתיכון צילום ופיזיקה. בזמנו הפנוי אוהב לצלם לערוך תמונות ואפילו צילם בכמה ערבי מפקדת. בנוסף אוהב מוזיקה, לטייל ולקרוא ספרים. היה בתנועת נוער השומר הצעיר במשך כמה שנים עד כיתה ט’, והדריך בכיתה ט’. עשה שנת שירות בפנימייה חינוכית שמגיעים אליה אנשים ממגוון מסגרות. היה בקומונה של שישה צעירים, בה כל אחד היה אחראי להדריך קבוצה שונה של חניכים בפנימייה. ע’ היה אחראי על קבוצת נעל”ה – נוער עולה לפני ההורים, נוער יהודי שעולה בעיקר ממדינות מזרח אירופה בהם המשפחות נמצאות במצוקה כלכלית. המדינה מסבסדת את העלייה. השנה הייתה מאוד משמעותית עבורו והוא עדיין בקשר עם החניכים .

 

כפרניק 7745333667-scaled כבוד לסגן ע'
סגן ע’ ומסיימי מגמת תובלה

 

ע’ תמיד רצה להיות טייס וחלם להיות טייס קרב. לפני תחילת הקורס שמע שטייסים הם אנשים מתנשאים שלא מסתכלים בגובה העיניים, אך הסטיגמה התנפצה ברגע שהגיע לקורס ופרחי הטייס מהקורסים המתקדמים דיברו אתו בגובה העיניים והתחברו אתו. לדעתו, אין מגוון רחב מספיק של אנשים שמגיעים לקורס, ויש “טייפ קאסט” מסוים. ע’ מצר על כך שאין מספיק בנות בקורס, ורובן מוותרות לפני ולא מנסות, ומתפספס הרבה כישרון.

רגע משבר בקורס? בלילה של ההכנה למילוט בבסיסי, הוא ישן בלי שמיכה ועם מדים ספוגים במים ולא הצליח לישון מרוב קור.

כשהיה קשה בקורס, פנה ע’ לחברים בבית, למשפחה וההורים. הוא מסכם שלוש שנות קורס כחוויה מדהימה, מעצימה, מבגרת שלא ניתן לעבור בשום מקום אחר.

חוויה מכוננת? הסולו הראשון, פעם ראשונה שטסים לבד, רגע שצרוב לו בזיכרון. השלב הראשוני הבין שהוא רוצה להיות צ”א, הבין שהוא אוהב לטוס ואת האנשים סביבו – המדריכים והטייסים.

למסדר הכנפיים תגיע המשפחה, מחנכים, מורים מבית ספר, קומונה, חברים קרובים מהבית, חניכים מהשירות.

למפגש מח”א עם משפיעים הוא מביא את המורה שלו לפיזיקה מהתיכון, מורה מעולה שלמד ממנו המון גם על החיים, והמורה האהוב עליו מבית הספר, המאופיין באווירה מיוחדת ושונה.

האנשים שהשפיעו עליו בקורס הם המפקדים, שהיוו לו דמות לחיקוי.

 

צילומים: דובר צה”ל

 

 


השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן