כבוד לירמיהו רוזן


תלמיד תיכון ממעלות תרשיחא זכה בתחרות צילום עולמית * הצילום משוק מחנה יהודה בירושלים

 

כפרניק WhatsApp-Image-2020-06-16-at-14.35.38-scaled כבוד לירמיהו רוזן
הצילום הזוכה של ירמיהו רוזן ממעלות

 

ירמיהו רוזן, תלמיד כיתה י”א בישיבה התיכונית אורט מעלות זכה בתחרות צילום עולמית לאחר ששלח תמונה שצילם בירושלים. התמונה השתתפה בתחרות של בית התפוצות “עדשה יהודית” וזכה במקום הראשון לאחר שהצליח לרגש את השופטים.

רוזן צילם קיר גרפיטי עליו נתלו מודעות אבל, בדיוק שעצרה במקום אישה דתיה וקראה את הפרטים על מודעות האבל.

“בחרתי להסתכל על היהדות מנקודת המבט הנוגעת לכולנו בתור יהודים, גם אם אנחנו דתיים וגם אם חילוניים, פטירתו של אדם מן העולם”, הסביר רוזן השבוע. “ישנו מנהג יפה של השבעה, שאינו נהגו בשום מקום אחר, שבעה ימים של ניחום אבלים וליווי של המתאבלים בימיהם הקשים מנשוא. בתמונה שצילמתי בשוק מחנה יהודה בירושלים, ניסיתי לתפוס את הרגע המיוחד, בו האישה הדתייה מביטה במודעת האבל כשמולה דמות גדולה שמראה לה רחמים בעצמה, כאילו שולחת יד ללבה ומנחמת אותה”.

תחרות “עדשה יהודית” היא תחרות בינלאומית המתקיימת כבר מספר שנים דרך בית התפוצות. בתחרות השנה נדרשו הצלמים לצלם תמונה המבטאת עמיות יהודית וישראליות. בתחרות השתתפו מספר רב של צלמים מארצות שונות, ביניהם אוסטרליה, יוון, ארה”ב, ארגנטינה ועוד.

 

 

כפרניק WhatsApp-Image-2020-06-16-at-14.35.38-1-scaled כבוד לירמיהו רוזן
התלמידים ירמיהו רוזן ונועם דרכי עם המורה עמליה כהן. צילום: עיריית מעלות תרשיחא

 

רוזן התבשר השבוע כי ביחד עם חברו נועם דרכי, זכה בתחרות קרן המלגות בבית לוחמי הגטאות, בקטגוריית עבודות חקר של תלמידי תיכון, כשהגישו עבודה בנושא: “מקצועות שעזרו לשרוד את אושוויץ”.


תגובה אחת

  1. אמא הגב

    עם כל הכבוד לנער הזוכה, האמירה שלו “ישנו מנהג יפה של השבעה, שאינו נהגו בשום מקום אחר” פשוט אינה נכונה. “שבעה” נהוגה גם אצל המוסלמים וגם אצל הדרוזים.

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן