ירידה משמעותית בפריצות


תחנת מעלו”ת: 5 פריצות בכפר ורדים ב-2019 – לעומת 24 בשנה קודמת! * בקרוב: האח הגדול בכל הכניסות!

 

כפרניק WhatsApp-Image-2020-01-14-at-10.58.55-scaled ירידה משמעותית בפריצות
אייל שמואלי עם מת”ח מעלות רונן ברוצקי, סמת”ח משה אלפסי ובכירים אחרים

 

השבוע נערכה פגישה של ראש מועצת כפר ורדים אייל שמואלי והקב”טית תושיה סוחריאנו עם הצוות הבכיר של משטרת מעלו”ת (מעונה) בראשות מפקד התחנה סגן ניצב רונן ברוצקי, לסיכום הפעילות בשנה החולפת.

לדברי שמואלי, הוצגו בפניו נתונים מאוד טובים בנוגע למכת הפריצות שהיתה בשנים עברו בכפר: ב-2019 היו חמישה מקרי פריצה. ארבעה לבתים ואחד לרכב. מתוך הפריצות לבתים, באחת התגלו הפורצים וברחו מבלי לקחת דבר. נתונים אלו הנם מצוינים בהשוואה ל-2018 עם 24 מקרי פריצה בכפר ורדים.

שמואלי מייחס את הירידה החדה בפריצות בשינוי עיקר פעילות המשטרה מ”גלויה” לסמויה”. לדבריו, הפעילות הגלויה, אולי נותנת “הרגשת ביטחון”, אבל בפועל פחות יעילה. הוא הזכיר את החוליה שהיתה במעקב מודיעיני ואותרה כבר בדרך לכפר, וחבריה נעצרו בתוך הישוב ממש לפני הפריצה.

הוא גם התייחס לסקר שערכה המשטרה בנוגע לתחושת הביטחון האישי שערכה המשטרה, ובו הממצאים מראים כי תחושת הביטחון בעניין הפריצות עדיין נמוכה.

עוד עדכן ראש המועצה על הצבת מצלמות LPR  ( זיהוי לוחיות רישוי  License plate recognition  ) בכל הכניסות לכפר: המצלמות מוצבות כבר בכניסה הראשית מכיוון 854 (תפן), בכיכר 6 (תרשיחא) ובכיכר הורדים (ינוח) ובקרוב תוצב מצלמה בכניסה משלב ג’. בעתיד הקרוב המצלמות תהיינה מחוברות למחשב המשטרתי וכך יהיה זיהוי מיידי וניטור לכל רכב חשוד / גנוב הנכנס לכפר והנמצא במאגר המשטרתי.

שמואלי ציין גם את נושא מהירות הנסיעה בכפר ובעיקר בדרך ההר (כיכר חמש לכיוון חרצית/ ינוח): המשטרה המליצה לנו להתקין מצלמות איכותיות על הציר הזה ולהעביר להם את התמונות. לא מדובר על מצלמות מהירות, אבל בהחלט ניתן לזהות חציית קו לבן והצילום קביל על-פי המשטרה להגשת דו”ח. נבחן את הדבר.

 

 


תגובה אחת

  1. עוד תושב הגב

    פריצות רבות נעשו בכניסה רגלית לכפר מהשטחים הפתוחים סביב הכפר. לא המצלמות הן אלו שיביאו מזור לבעיה.

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן