ילדי פלא אז ועכשיו


22 ביולי ועד ה-6 באוגוסט: הפנינג מוזיקאלי בקשת אילון * מחווה למוצרטים: ליאופולד, וולפגנג אמדיאוס ונאנרל

 

כפרניק Leia-Zhu-UK ילדי פלא אז ועכשיו
לאה זו כבר הופיעה על החשובות שבבמות העולם. צילום: שרית עוזיאל

 

עלית קרפ

 

קורס הקיץ של קשת אילון הוא לא רק קורס, אלא אירוע מוסיקלי שנמשך שלושה שבועות ללא הפסקה: החל מיום שני, 22 ביולי ויסתיים ב-7 באוגוסט בקונצרט גאלה חגיגי שייערך באולם האופרה בתל אביב. ערב קודם לכן, ב-6 באוגוסט ב-20:15 ייערך קונצרט הגאלה באולם בר-אוריין בקיבוץ אילון כך שגם תושבי הסביבה יוכלו ליהנות מקונצרט הסיכום בו מוצגים פירות עבודת של שלושה שבועות.

קורס הקיץ של קשת אילון חוגג השנה את שנתו ה-29; מה שהחל ביוזמתו של מנכ”ל קשת אילון, גלעד שיבא, שהיה בראשית שנות ה-90 מורה למוסיקה, בניסיון לסייע בקליטת העלייה מברית המועצות, הפך ברבות השנים לאירוע בינלאומי שמיטב נגני כלי הקשת מרחבי העולם נוהרים אליו. מאות פניות מגיעות מדי שנה לקורס הקיץ, ואחרי מבחנים קפדניים מתקבלים רק כ-60 משתתפים. לאלה שהתקבלו נכונה עבודה קשה: הם ילמדו שיעורים פרטניים מטובי המורים בעולם, ינגנו בהרכבים קאמריים, ישתתפו בכיתות אמן ומדי ערב ינגנו בקונצרט אחר.

השנה יצוין בקורס הקיץ מלאת 300 שנה להולדתו של ליאופולד מוצרט, אביהם של שני גאונים מוסיקליים: וולפגנג אמדיאוס מוצרט, ואחותו, נאנרל מוצרט, ובאופן טבעי יוקדש חלק גדול מהקורס לילדי פלא ולתפקידו של ההורה בהצלחתם.

חוץ מילדי פלא היסטוריים, יהיו איתנו גם ילדי פלא עכשוויים, ובין היתר גם לאה זו בת ה-12, שכבר השתתפה בקורס הקיץ בקשת אילון, זכתה בפרסים רבים בתחרויות בינלאומיות והופיעה על הבמות החשובות בעולם, וכן כריסטיאן לי בן ה-11, זוכה המקום הראשון בתחרות יהודי מנוחין לשנת 2018, שזה לו ביקורו הראשון בישראל.

להם וליתר הסטודנטים של קשת אילון אולי צפויה הרבה עבודה קשה, אבל לקהל מזומנת ההנאה שבצפייה בהתגבשותם של אמנים צעירים: ההשתתפות בכל אירועי קורס הקיץ, להוציא חלק מהקונצרטים, היא ללא תשלום, צריך רק לבחור ולהגיע.

תושבי הגליל המערבי מוזמנים לחגיגה שתחל בקשת אילון בימים הקרובים. אל תחמיצו. פרטים נוספים וכרטיסים אפשר להשיג בטלפון: 04-98585191 או 04-98585131 וכן באתר: www.keshetei.org.il

 

(כתבה פרסומית)

 

 


השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן