יזמים צעירים בחממה ליזמות קהילתית


16 חניכים בליווי ליאור רוזיליו ושמוליק צ’אושו: הקמת סטרטאפ, פרזנטציה, מנהיגות, סיורים ותחרויות

 

כפרניק 7770252-scaled יזמים צעירים בחממה ליזמות קהילתית
ראש המועצה אייל שמואלי בשיחה עם חברי הקבוצה על חדשנות יזמות ומה שבינהם

 

לאחרונה החלה לפעול בחממה ליזמות קהילתית  כפר ורדים תכנית שנתית ליזמות בשיתוף עמותת יוניסטרים. התכנית מיועדת לתלמידי כתות ט-י וכבר לוקחים בה חלק 16 בני נוער מהכפר.

במסגרת התכנית, נחשפים המשתתפים לעולם העסקי ומתנסים בהקמת חברת סטארט אפ. התכנית פותחת צוהר לעולם היזמות ומעניקה כלים מעשיים, לצד ידע תאורטי.

במקביל לפיתוח הסטארט-אפ – עוברים בני הנוער מגוון סדנאות ופעילויות בתחום הפרזנטציה והמנהיגות. לאורך השנה יתקיימו גם מספר אירועי שיא:

–           סיור במפעל  או חברה עסקית – המשתתפים יבקרו בחברה עסקית, ייחשפו לאופי הפעילות של החברה ויפגשו את צוות ההנהלה הבכירה של החברה.

–           ועדת GO NO GO – בסיום תהליך סיור המוחות, הקבוצה תציג את הרעיונות עליהם חשבה בפני וועדה המורכבת מאנשי עסקים מעולמות תוכן שונים שיבחנו את ההיתכנות והכדאיות העסקית של המיזמים. הוועדות מתקיימות בדרך כלל בחברות עסקיות.

–           MINI תחרויות אזוריות – לאורך השנה מתקיימות תחרויות שונות – נושאות פרסים, בהתאם לשלבי התקדמות המיזם: תחרות לוגו, סקיצת תלת מימד, ברושור שיווקי, שם החברה וכו’.

–           תחרות חצי גמר ארצית בה יציגו הקבוצות את הסטרטאפים בפני צוותי שיפוט, ויתמודדו מול שאר הקבוצות בארץ על 10 המקומות הראשונים אשר יגיעו לאירוע הגמר – תחרות יזם השנה.

את התכנית מלווה ליאור רוזיליו, מדריכה מטעם עמותת יוניסטרים, לצד שמוליק צ’אוש’ו תושב הכפר המרכז ומוביל את עבודת החממה מול מערכת החינוך.

חני יאיר מנהלת מחלקת החינוך: “השאיפה שלנו היא כי המשתתפים בתכנית יקימו מיזמים עסקיים בליווי מנטורים – אנשי עסקים ויזמים המתגוררים בכפר ורדים ויעברו את כל השלבים האופייניים לחברת סטארט אפ- משלב הרעיון ועד שלב הפיתוח העסקי  תוך כדי ניהול החברה, מינוי בעלי תפקידים, ביצוע מחקרי שוק, כתיבת תכנית עסקית וכדומה.”

בני נוער נוספים המעוניינים לקחת חלק מוזמנים להגיע לחממה באמירים ביום ראשון בין השעות 16:00-18:00.

 

 


השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן