חתונה קהילתית בכפר ורדים


ברכות להילה לודו ואלי מזון, ולששת הילדים, לנישואיכם בפרק ב’  *  הרב גולדפרב: כשביקשו להינשא בחתונה קהילתית מצאתי שהדבר ראוי ומתאים

 

 מאת: אדם רנוב

 

כפרניק WhatsApp-Image-2019-05-26-at-12.51.01 חתונה קהילתית בכפר ורדים
אלי מזון והילה לודו ביום חתונתם

 

החתונה הקהילתית של הזוג אלי מזון (40) והילה לודו (38), הנמצאים בזוגיות כעשור ומתגוררים תקופה דומה בכפר ורדים, התקיימה בל”ג בעומר בבית הכנסת האורתודוקסי שבכפר.

חתונה קהילתית היא חתונה באווירה משפחתית ושיתופית, שבה אנשים פועלים יחד ונותנים מעצמם לטובת האירוע. לאורחים יש יותר תחושת שייכות ומשפחתיות והם מעורבים באירוע באופן פעיל הרבה יותר. בחתונה קהילתית מקובל שהאורחים שותפים בהכנת האוכל. זהו טרנד שהולך ותופס תאוצה.

 

כולם מוזמנים

 

כפרניק WhatsApp-Image-2019-05-24-at-12.52.00 חתונה קהילתית בכפר ורדים
הילה לודו, אלי מזון ומשפחתם

 

אלי והילה, עצמאים בתחום ההנדסה, הכירו בזכות פורום באינטרנט בנושא משותף ולהם שישה ילדים בבית: לשניהם שני ילדים מנישואים קודמים (בגילאי 9, 10, 12, ו-15) ותאומות כבנות 3.

בהזמנה נכתב כי האורחים מתבקשים להביא לחתונה הקהילתית אוכל צמחוני או טבעוני, שמחה ואהבה. בנוסף ל”אוכל הקהילתי”, חתני השמחה הזמינו קייטרינג קהילתי משי גרינשפון. כמו כן, ציין הזוג בהזמנה, כי כל מי שרוצה לבוא ולחגוג עימם את יום חתונתם – מוזמן. כולל תושבים שאינם מכירים אותם.

 

למה בחרתם בחתונה קהילתית?

 

הילה: “רצינו לעשות את זה פשוט ולערב את האנשים שמסביבנו. בתקופה האחרונה יצא לנו להיחשף להרבה אנשים נחמדים וטובים שגרים בכפר, וזאת הייתה הדרך שלנו להחזיר לשמח אחרים”.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2019-05-23-at-06.43.06 חתונה קהילתית בכפר ורדים
הזמנה לחתונה קהילתית של הילה לודו ואלי מזון בכפר ורדים

 

– איך האורחים נענו לבקשתכם ל”חתונה קהילתית”?

“האוכל עבד בצורה די פשוטה, אנחנו הזמנו קייטרינג קטן משי גרינשפון שהיה מעולה! דאגנו גם לכלים חד פעמיים מתכלים ולשתיה קלה וחמה. האורחים התבקשו גם להביא איתם משהו, כך שהיה מספיק אוכל ומגוון ומגניב לכולם”.

 

תגובות מן השטח

תגובות אורחים היו טובות ורבים באירוע לא הכירו את הזוג מעבר ל”שלום שלום”. ליאת סידס, מכרה של הזוג, אומרת שאירועים חברתיים מהסוג הזה מצביעים על רצון האנשים להתקרב אחד לשני ותורמים לקירוב לבבות. דבורה וילק, תושבת הכפר, ציינה שלא הכירה את הזוג ומאוד אהוב עליה הקונספט. פאניה גרינשפון הגיעה לאירוע מהיכרותה בפייסבוק עם החתן והוסיפה כי זה אירוע מיוחד.

למרות השרב הכבד ששרר בל”ג בעומר, עשרות מתושבי כפר ורדים הגיעו לחתונה. החום, השעה המוקדמת והאווירה הקהילתית תרמו לאווירה בלתי פורמלית כשהחתן מסתובב בסנדלים וג’ינס והכלה בכפכפי אצבע.

הרב שלמה גולדפרב שחיתן את הזוג ברך:‏ “שאלי והילה אמרו לי שהם רוצים להתחתן בחתונה קהילתית, חשבתי שאין דבר יותר ראוי ומתאים לל”ג בעומר, חג המבטא את ‘ואהבת לרעך כמוך’. אני רוצה לאחל לזוג שימשיכו להיות מקסימים כמו שהם, שיהיה להם בית מלא באהבה, אחווה, שלום ורעות. אמן ואמן”.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2019-05-26-at-08.47.24 חתונה קהילתית בכפר ורדים
הרב שלמה גולדפרב מברך את הילה ואלי

 

עם דמעות של התרגשות בחופה אמר אלי: “עברנו בתקופה האחרונה רגעים משמחים וגם פחות (הכוונה בין היתר לאירוע התקיפה בצומת כברי. א.ר.). החלטנו שאנחנו רוצים להחזיר לקהילה שאנחנו חיים בתוכה. אנשים שבאו ועזרו לנו בלי לבקש שום דבר ורצינו להגיד להם תודה. ואני מאוד שמח שאני רואה פה אנשים שאני לא מכיר ולא יודע איך קוראים להם וזה עושה לי ממש אחלה ופשוט תודה שבאתם.”

 

הילה מסכמת בשמחה ובחיוך לאחר החתונה: “אני מאוד נהניתי. קיבלתי הרבה תגובות חיוביות מאנשים שהיו, היה נחמד לראות ולהכיר אנשים שהגיעו ושאנחנו באמת לא מכירים, אנשים שהם לא חלק מהחיים שלנו ביום יום, שבאו לשמוח איתנו וזה היה כיף”.

 

החלמה ואושר

 

כאמור, אלי מזון הותקף בצומת כברי לפני מספר חודשים. לשאלתנו, השיבה הילה, כי “בעלה הטרי” עדיין במעקב רפואי וההחלמה טרם הסתיימה, אבל נמצאת במגמת שיפור.

כמו כן, החשודים במעשה נתפסו והוגש נגדם כתב אישום על גרימת חבלה חמורה בנסיבות מחמירות. התיק נדון בבית המשפט המחוזי בחיפה.

 

פורטל האינטרנט כפרניק מאחל בשם תושבי כפר ורדים החלמה לאלי.

כן מאחלים לזוג ומשפחתם אושר, שמחה, האהבה וזוגיות.

 

 


2 תגובות

  1. מוטי לקסמן הגב

    האדם קדוש הוא, מוטי לקסמן, תמוז תשע”ח
    לשיר לפי הלחן, “שָׁלוֹם עֲלֵיכֶם מַלְאָכֵי הַשָּׁרַת…”

    שָׁלוֹם עֲלֵיכֶם בְּנֵי אָדָם, בְּנֵי אֱנוֹשׁ
    חֶסֶד, רֹךְ וְחֶמְלָה
    לֵב אָדָם, אֱלֹהִים, מָלֵא רַק בַּטּוֹב,
    לְנַסּוֹת אֲנִי חַיָּב.

    בְּנֵי אָדָם, בְּנוֹת חַוָּה בְּכָל מָקוֹם
    הַתִּקְוָה, בְּיָדֵינוּ הִיא,
    אִם נִפְעַל, לֹא נַפְסִיק
    וְנַמְשִׁיךְ לַמְרוֹת הַכֹּל
    הָאָדָם בָּרוּךְ הוּא.

    לֹא תָּמִיד זֶה נוֹחַ, לֹא תָּמִיד זֶה קַל-פָּשׁוּט
    אֲבָל, תָּמִיד זֶה אֶפְשָׁרִי
    בְּאֱמוּנָה וּבְמַעֲשֶׂה נִצֹּר
    עוֹלָם חָדָשׁ, עוֹלָם יָפֶה

    בּוֹאֲכֶם לְשָׁלוֹם, אַנְשֵׁי הַשָּׁלוֹם
    יַחַד נַגְשִׁים אֶת הַחֲלוֹם
    כָּל אָדָם כָּל אִשָּׁה חֶסֶד, טוֹב וֶאֱמֶת
    הָאָדָם קָדוֹשׁ הוּא.

  2. שטרן הגב

    בנות חוה? האנשים אינם בני חוה, הנשים אינן בנות אדם???????.
    תמשיכו להתחנחן…………

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן