חמש פריצות בשלב ב’


במהלך הלילה האחרון, בין שבת לראשון, נפרצו חמישה בתים בשלב ב’ בכפר ורדים * הנזקים: רכוש רב ורכב אחד.

 

 

 

כפרניק tus1-300x225 חמש פריצות בשלב ב'
תושיה סוחריאנו: להקפיד לנעול בתים וכלי רכב

 

הפורצים נכנסו לבתים בשלב ב’ בכפר ורדים – ברחובות מירון, זויתן ולוטם. הם הרימו תריסים ונכנסו לבתים. הפריצות נערכו בין השעות 01:00 – 04:00 לפנות בוקר, כאשר בני הבית ישנו, גנבו את מפתחות הרכבים, ארנקים, טלפונים ומחשבים ניידים אשר היו במקום בולט לעין שלא הצריכו שהייה ממושכת וכניסה לחדרי השינה.

בעקבות האירוע נערכה פגישה עם נציגי תחנת המשטרה מעלו”ת (מעונה), בהשתתפות ראש המועצה היוצא סיון יחיאלי וראש המועצה הנכנס אייל שמואלי. הוחלט להמשיך ולתגבר את מערך האבטחה בסיורים נוספים בשיתוף משטרת ישראל ומתנדבים.

בתקופה האחרונה התרחבה מכת הפריצות וגניבות הרכבים בצפון בכלל, ובאזור בפרט.

תושיה סוחריאנו, קב”ט מ.מ. כפר ורדים ביקשה לחזור ולהדגיש שלא להשאיר את מפתחות כלי הרכב ורכוש נוסף (טלפונים ניידים, מחשבים ניידים, ארנקים וכו’) במקום בולט אשר “קורא לגנב”. כן הזכירה  להקפיד לנעול את כלי הרכב ולהימנע מהשארת קוד הנעילה של הרכב בתוך הרכב.

בכל מקרה, הכי חשוב לדווח באופן מידי על כל חשד למוקד 100.

מתנדבים אשר מעוניינים להצטרף ל’משמר השכונה” מוזמנים ליצור קשר עם סער: 052-4296702

**

ביקשנו ממשטרת ישראל פרטים נוספים על מכת הפריצות, כמו גם על הרכוש שנגנב ודרכי הפעולה של הפורצים.

זו עיקרי התגובה:

מיד עם קבלת התלונות חוקרי המשטרה פתחו בחקירה תוך שילוב אמצעים טכנולוגים במטרה להגיע אל אותם עבריינים ולהביאם לדין.

נדגיש כי ההתמודדות עם הפשיעה מבוצעת במגוון דרכים במישור הגלוי והסמוי ותוך הפעלת אמצעים טכנולוגים מתקדמים תוך תהליך שיפור מתמיד ורק לפני כ-4 חודשים נעצר חשוד בהתפרצויות ל-6 דירות והוגש נגדו כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים. כך גם לפני חודשיים נעצר חשוד בהתפרצות לדירה והוגש נגדו גם כתב אישום ובקשה למעצרו עד תום ההליכים.

בנוסף נציין כי פעילות המשטרה לצמצום אירועי הפשיעה באזור אשר כללו בין היתר גם הגברת הנוכחות בשעות ובמקומות המועדים לפורענות הובילו לצמצום ארועי הפריצה. בחינת הנתונים מעידה על הצלחה למעלה מ-50% ירידה בארועי ההתפרצויות לעומת שנה שעברה.

 


10 תגובות

  1. רק חקיקה כמו בארהב הגב

    מי שנכנס הביתה ללא רשות – דמו בראשו ומסתכן בחייו

  2. הדס הגב

    נושא זה מותיר תחושה איומה של פחד וחוסר שליטה עם הנעשה.
    פחד בעיקר עבור ילדינו שחלילה לא ייפגעו, פיזית ונפשית.
    צריך להגביר את מערך המצלמות ואת פעילויות האכיפה באזור, וחשוב לא פחות זה לתת את הדין בעת התפיסה.
    יש תחושה של חוסר תגובות מנע מצד מערכת האכיפה.
    הלוואי והמקרה הנוכחי מרעיד את הבמה ויתפסו את הפושעים.

  3. אהרון הגב

    האם לתחנת המשטרה במעונה קוראים מעלו”ת או מעלות?

  4. תושבת ותיקה הגב

    השטרה, ולא במקרה , לא מספקת נתונים על % הפריצות שפוענכו ו/או המבצעים הועמדו לדין. למיטב ידעתי ה-% קרוב לאפס. במילים אחרות , על המשטרה להשתפר משמעותית.

  5. אליהו רגב הגב

    לא חשוב אייך קוראים למישטרת מעונה היא לא באה.ואם באה באה מאוחר כשהכל רגוע. אני מציע הצעת יעול .ליתפור סרט אדום משני צידי המיכנס , כמה שזה ישפר את התדמית של המושטרה כמו הקארבינרי באיטליה.

  6. אליהו רגב הגב

    מאז הפריצה שקטעתי באיבה בביתנו אישית התאכזבתי מהתנהלות המישטרה ותגובת אלו האחראים לביטחוננו ולתת לנו תחושת ביטחון ולוקחים את מיטב כספנו.עד לאותה פריצה ישנו עם דלת לא נעולה .
    מאז הכל השתנה! טענתי אם הגנרל מאבד את הקרב שוב ושוב מדוע להחזיק אותו? ראש המועצה היוצא שהיה “איש ביטחון”כבר עזב . הוא היה חלק מהחולי הביטחוני אלו שקיימו דברו ועשו את זה על הפנים גם הם צריכים ליתן הדין. תיקוותנו שרק עם שינוי צוות ופעילות נכונה יחזור הביטחון לכפר.

  7. סוסו הגב

    לצערי לא יעזרו כל המצלמות המיותרות ששמו בככרות!!!שימו לב-רוב הפריצות קורות ברחובות הקיצוניים של הכפר,על ידי חולירות שבאים ברגל מהשטחים הפתוחים שסביב,ולא בהסעה מאורגנת דרך רחובות הכפר.כך הם גם נמלטים רגלית דרך השדות ,בחסות החשיכה,לרכב שממתין להם בכביש ינוח,בכביש תפן,בשכונת הבדואים וכו.ברוך השם,לא חסר מקומות מסתור סביבנו.מה שאיני מצליח להבין-להרבה מאוד משפחות יש כלבים (אולי נערך מעקב ופורצים היכן שאין כלב?…)איך מצליחים להרים תריס חשמלי,ואז לפתוח חלון הזזה או הרמה נעול,בלי לגרום לרעש?יש היום אמצעי צפירה\אזעקה שפועלים בגילוי תנועה בבית.כשהולכים לישון ,מפעילים מתג,ויש פתרון!כל תזוזה בבית בלילה תגרום לצפירה,והפורץ ימלט מייד…אשמח לקרוא דעות ופתרונות נוספים.

  8. אליהו רגב הגב

    לאורך שנים הוזנח הביטחון האישי של התושבים. ההזנחה הייתה מיקצועית.
    רק חברת הבטחה עם קאבאט/ית חדש/ה יכולים להחזיר לנו את הביטחון שהיה פעם. יחד עם זאת קבוצה של מתנדבים המ
    וקפצים בשעת צרה לחסום צירי מילוט.
    חוץ מזה זו עבודה מקצועית יתנו הדעת אלו שלוקחים מאיתנו מכספנו!
    אלו שכשלו והם כשלו !!!!! להוציא החוצה!

  9. אליהו רגב הגב

    הכינרת עלתה ב4 סנטימטרים מתחילת החורף מתוך מינוס 6 מטר .האם ידיעה זו נופלת לתודעה של בר דעת?? הירוקים שלנו מתעסקים עם הבקבוקים של שרל’ה ועסקים קטנים ועוד פיצ’י פקעס כאלו מי יתן וראש המועצה החדש יתן דעתו לנושאים חשובים אלו ואחרים כמו אגירת מיים בידוד בתים בניה חכמה שימור אנרגיות ועוד ועוד ועוד.עלה והצליח!

  10. אליהו רגב הגב

    מיסתבר שלא רוצים אבל בהכרה ברורה לא רוצים להבין מה שכתבתי לפני זמן קצר ו הוא חייבים להחליף את הקאבטית והסייר שמקבלים את משכורתם .ולחשוב מחוץ לקופסא “יוק” חייבים להגביר את תחושת הביטחון בכפר. יש לנו נשים ויש כאלו גם ילדים וזה ממש לא פשוט. אין לנו מישטרה היא לא קיימת מה עושים??

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן