חינוך מיוחד בנעמן, עין המפרץ


ועדת החינוך של הכנסת בביקור היכרות במטה אשר עם יישום חוק החינוך המיוחד הכלה והשתלבות

 

 

כפרניק WhatsApp-Image-2019-07-30-at-10.41.40 חינוך מיוחד בנעמן, עין המפרץ
יעקב מרגי, אורנה שמחון ומשה דוידוביץ

 

ועדת החינוך של הכנסת, בראשות ח”כ יעקב מרגי, ביקרה השבוע במתחם נעמן בעין המפרץ שבמטה אשר, ובחנה את “חוק החינוך המיוחד, הכלה והשתלבות”.

לדברי דובר המחוז, דוד גורלי, מחוז הצפון הוא הראשון במחוזות המשרד שהניע את יישום החוק כפרויקט חלוץ ארצי המקיף 340 אלף תלמידים מהגיל הרך ועד העל יסודי מ-93 רשויות מארבע כנפות צפון.

ד”ר אורנה שמחון, מנהלת המחוז: “לא פעם נאמר שהחוליה החלשה בשרשרת היא זו שקובעת עד כמה היא חזקה. היום התמקדנו בחוזקתה של החוליה המיוחדת. אלה הם הילדים המיוחדים במערכת החינוך שהטיפול בהם דורש הרבה אהבה, חום, חיבוק, רגישות, נשמה יתירה ושאר רוח. אני גאה במחוז הצפון בראשו אני עומדת, על כך שהעלה והעצים את הטיפול בילדים המיוחדים לסדר גבוה”.

עוד נשאו דברים: יו”ר ועדת החינוך של הכנסת ח”כ יעקב מרגי, רחל אברמזון מנהלת האגף לחינוך מיוחד במשרד ומשה דוידוביץ’ ראש מועצת מטה אשר.

סדר היום כלל גם מפגש אישי, הצגת הפעילות המחוזית בתחום, פאנל בנושא בהשתתפות מומחים ואנשי מקצוע ונציג הורים וסיור במתחם נעמן.

בנעמן מודל ייחודי המשלב שלוש מסגרות: בית-ספר “חורשה” (בניהול מיכל שילה תושב כפר ורדים) לילדים אוטיסטים בגילאי 7-21, בית-ספר יסודי “גלים” לחינוך מיוחד ובית-ספר יסודי-קיבוצי “גוונים”, בו לומדים ילדיי הסביבה מיישובי המועצה האזורית מטה אשר.

 


השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן