חילופי מפקדים במחוז הצפוני במשטרה


ניצב שמעון לביא ממ”ז צפון החדש * ניצב אלון אסור מונה כסמפכ”ל

 

 

כפרניק UPQh0pTA חילופי מפקדים במחוז הצפוני במשטרה
ניצבים אלון אסור ושמעון לביא בטקס החלפת ממ”ז צפון

 

בטקס שנערך היום (9/7/19) במטה המחוז בנצרת, ניצב שמעון לביא החליף את ניצב אלון אסור שכיהן בשלוש וחצי השנים האחרונות כמפקד המחוז ובסבב המינויים האחרון מונה לתפקיד סגן המפקח הכללי.

בטקס השתתפו גם השר לביטחון הפנים ח”כ גלעד ארדן, ממלא מקום המפקח הכללי ניצב מוטי כהן, סגל הפיקוד של משטרת ישראל, קצינים, שוטרים ובני המשפחות של לביא ואסור.

ניצב שמעון לביא הוא מפקד מחוז צפון ה-28. לביא, בן 49 נשוי+3,  בוגר תואר ראשון במינהל עסקים, תואר שני במינהל ציבורי ובוגר קורס דירקטורים באוניברסיטת תל אביב. התגייס ב-1991 כבלש במרחב דן במחוז ת”א, שירת בין היתר כמפקד תחנות שכונות וגלילות, קצין אג”מ מרחב ירקון, קצין אגם מחוז תל אביב, מפקד מרחב דן, מפקד מרחב שרון וסגן מפקד מחוז מרכז. במהלך שירותו הצבאי כלוחם, בשנת 1990, הוענק לו אות מצטיין הנשיא ע”י הנשיא חיים הרצוג ז”ל על נטרול מחבל בסמוך לשכם ובשנת 1998, כקצין משטרה, הוענק לו אות מצטיין הנשיא ע”י הנשיא עזר ויצמן ז”ל על תפיסת אמצעי לחימה.

אסור אמר בנאום הפרידה של ו מהמחוז הצפוני, כי התאהב בפסיפס האנושי המיוחד והמרתק המורכב מאוכלוסייה מגוונת המורכבת מכל העדות והדתות: מוסלמים, נוצרים, יהודים, בדואים, דרוזים וצ’רקסים שחיים יחד בשכנות טובה בכפרים, בערים, בקיבוצים ובמושבים.

בנאומו מנה אסור את השינויים וההצלחות שהוביל במחוז: “ניתנה לנו ההזדמנות לפעול לחיזוק האמון בנו בכל המגזרים, באמצעות תהליכים רבים שהובלנו יחד כמו הקמת שלושה מרחבים, שלוש תחנות וחמש נקודות. גייסנו מאות שוטרות ושוטרים מכלל המגזרים והדתות, קידמנו מפקדות ומפקדים רבים, יצרנו מודלים של הסדרה ומודלים של משילות, העצמנו את הנשים שבקרבנו, הפעלנו את מג”ב שלנו באחריות משימתית, הקמנו יחידות רבות, החזרנו את הכנרת למשפחות, טיפלנו בתופעות כמו סד”ח, פשיעה חמורה, אמל”ח ופשיעה חקלאית. הפכתי לצפוני פטריוט תוך ימים ספורים וכזה אשאר. אני אוהב אתכם וכבר מתגעגע”. אסור הביע ביטחון שגם לביא יתאהב בצפון ויצליח בתפקידו.

לביא הודה לאסור ואמר כי כי מקבל את התפקיד ביראת כבוד ובהתרגשות גדולה. “אנחנו נמצאים בתקופה מרובת אתגרים מורכבים”, אמר לביא, “מדינת ישראל על כל אזרחיה, זקוקה אולי יותר מאי פעם, לעוגן יציב של ביטחון. אנחנו שוטרי המחוז נשרת ונגן, עם שירות שוויוני ובגישה רב-תרבותית. משטרה עם יד של ברזל נגד העבריין, אבל עם פנים מאירות כלפי האזרח שומר החוק.”

 

כפרניק Bi_rL3iZ חילופי מפקדים במחוז הצפוני במשטרה
אלון אסור ושמעון לביא. ממ”ז צפון יוצא ונכנס

 

השר ארדן אמר כי בכוונת המשטרה להדק את הקשר עם ההנהגה והאוכלוסיה המקומית. “אנחנו רוצים שוטרים מוסלמים רבים יותר בקרבנו, אנחנו רוצים לתת שירות, רוצים פחות תאונות, פחות אירועי אלימות, יותר דיווח, יותר קשר עם הקהילה הערבית כולה”, אמר השר. “זהו האתגר המרכזי של מפקד המחוז: לזהות את הצרכים הייחודיים, לקיים את הקשרים, להיפגש, לבקר, לספק מענה, לתת שירות ולאכוף”.

 

צילומים: דוברות משטרת ישראל

 


השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן