חדשות המרכז הרפואי לגליל


שיפור במצב האישה שהוכשה * שלושה חולים במחלקת הקורונה * חגיגות יום האחות עם 1,200 חבילות שי ומסיבה במנחת

 

מאז הגעתה אתמול בשעות אחר הצהריים, היתה הצעירה מונשמת ומורדמת, ובשעות הערב חלה החמרה במצבה, תוך קריסת מערכות. בעקבות קבלת נסיוב נגד ארס (אנטי סירום), החל מצבה להשתפר, וכאמור כעת היא נותקה ממכונת ההנשמה ביחידה לטיפול נמרץ.

מנהל היחידה לטיפול נמרץ, ד”ר ניקולא מחול, ביקש מהציבור להתייחס ברצינות רבה לכל מקרה הכשה, תוך מתן טיפול רפואי מהיר לנפגע. “מדי שנה אנו מטפלים בעשרות מקרים של הכשות נחשים ועקיצות עקרבים, כאשר הטיפול בהם דומה”, אמר ד”ר מחול. “עיקר הפגיעות הן בגפיים – ידיים ורגליים שחשופות לסכנה. לאחר פעולת חיטוי של האזור המוכש, נערכת בחדר המיון בדיקת מדדים חיוניים ויציבות נשימתית, ועל פי צורך ניתן חיסון אנטי-טטנוס ונבדקים תיפקודי הקרישה של המטופל”.
לדבריו, יש חשיבות רבה בפינוי הנפגע במהירות למרכז רפואי בשל חשש לפגיעה משמעותית באיבר המוכש, עד כדי קטיעה במקרים קיצוניים. במקרים כמו נפיחות משמעותית, חשד ללחץ ברקמות, הקאות וכאבי בטן, ניתן טיפול באמצעות נסיוב נגד ארס (אנטי סירום), כאשר הנפגע נשאר להשגחה בהתאם למצבו, בדרך כלל לפרק זמן של יומיים עד שלושה ימים.
לדברי ד”ר מחול, כאשר אדם נפגע מהכשת נחש, יש להשכיבו ולדאוג שיהיה במצב של מנוחה, כדי למנוע את התפשטות הארס. כמו כן, יש להזעיק צוות מד”א, שיפנה אותו לבית חולים קרוב. בשום אופן אין לבצע חוסם עורקים לאיבר הפגוע או לנסות ולמצוץ את הארס. כמו כן, אין לקרר את אזור ההכשה, מחשש להחמרת המצב. דבר נוסף הוא להימנע ממתן משקה אלכוהולי או משקה ממותק.
חשוב מאוד לא “להיות גיבורים” ולא לנסות ללכוד את הנחש, אם כי מומלץ לצלם אותו, כדי שהצוות הרפואי יקבל עליו פרטים מדויקים ככל האפשר.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2020-05-13-at-11.55.36-scaled חדשות המרכז הרפואי לגליל
מנהל היחידה לטיפול נמרץ, ד”ר ניקולא מחול צילום: רוני אלברט

 

**

 

 

 במחלקה המיועדת לחולי קורונה מאושפזים שלושה חולים מאומתים: תושבת דיר אל אסד בת 84, במצב בינוני, וכן תושב מג’ד אל כרום בן 43, ותושב טבריה בן 27, שניהם במצב קל.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2020-05-12-at-17.20.37-scaled חדשות המרכז הרפואי לגליל
מחלקת הקורונה במרכז הרפואי לגליל צילום: אלי כהן

 

**

 

לרגל יום האחות הבינלאומי שחל השבוע, וכאות הוקרה לצוותים הרפואיים על עבודתם הקשה בכל ימות השנה, ובמיוחד בתקופת הקורונה, תרם “שוק פייסל הגדול” כ-1,200 חבילות שי של חברת “עלית” לאחיות ולאחים שבמרכז הרפואי לגליל. כן התקבלה תרומת שלל ירקות ופירות העונה, שיגוונו את ארוחות העובדים.

 

 

כפרניק WhatsApp-Image-2020-05-13-at-15.27.13-scaled חדשות המרכז הרפואי לגליל
צילומים: אלי כהן

 

כפרניק WhatsApp-Image-2020-05-13-at-15.27.02-scaled חדשות המרכז הרפואי לגליל
צילומים: אלי כהן

 

 

מנהל המרכז הרפואי ד”ר מסעד ברהום, סגנו ד”ר צבי שלג ומנהל מחלקה פנימית ו’ ד”ר ג’מאל עווד –  נפגשו עם נסאר אסלאן, מבעלי המרכול, ועם אנשי “פייסל”, והודו להם על התרומה המרגשת, כמו גם על כך ש”שוק פייסל הגדול” תורם ומסייע למרכז הרפואי בכל ימות השנה.

אסלאן אמר לד”ר ברהום, כי בחלוקת חבילות השי הם מבקשים להביע את הערכתם הגדולה לצוותים הסיעודיים, העושים עבודת קודש בכל ימות השנה, כל זאת על רקע “שנת האחות”, לרגל 200 שנה להולדת האחות הראשונה, פלורנס נייטינגל. “אנו משוכנעים שכל 600 אלף תושבי הגליל, בהם מטפל המרכז הרפואי, מצדיעים לכם יחד איתנו”, הוא הוסיף.

ד”ר ברהום אמר, כי הוא נפעם כל פעם מחדש מהסולידריות ומהערבות ההדדית של עסקים באזור בכלל ושל “שוק פייסל הגדול” בפרט, היודעים להעריך את עבודת הצוותים השונים, במיוחד בתקופה קשה זו.

**

 

במרכז הרפואי לגליל בנהריה ציינו השבוע את יום האחות הבינלאומי בשלל אירועים, בשיתוף עם הנהלת המרכז הרפואי, הנהלת הסיעוד וכן ועד האחים והאחיות.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2020-05-12-at-16.24.40-scaled חדשות המרכז הרפואי לגליל
מצדיעים לצוות הסיעודי של המרכז הרפואי לגליל צילומים: אלי כהן

 

בחילת היום נערכה קבלת פנים לאחים ולאחיות, כאשר כל אחד מאנשי הצוות הסיעודי שנכנס בשערי המרכז קיבל ורד, כמו גם אנשי צוות שסיימו את משמרת הלילה.

לאחר מכן נערכה התכנסות בלובי הבניין הכירורגי, שם הוצגו פוסטרים שיצרו המחלקות השונות בנושא הסיעוד וחולקו סלסלות שי עבור האחים והאחיות. הוקרנה מצגת מרגשת על הצוות הסיעודי ונישאו דברי ברכה של מנהל המרכז הרפואי ד”ר מסעד ברהום, מנהלת הסיעוד רונית קלמן, ויו”ר ועד האחים והאחיות אדוארד חדאד.

ד”ר ברהום אמר בדברי הברכה, כי צוותי הסיעוד מהווים את עמוד השדרה המקצועי של בתי החולים בעולם, ובוודאי שגם במרכז הרפואי לגליל, תוך דאגה לשלומו של המטופל עם המון חמלה ודאגה. כמו כן הוסיף ד”ר ברהום, כי האחים והאחיות מצטיינים ביכולתם להעניק, לספוג, להקשיב ולהביא מזור גם בשעות הקשות של המטופל. לסיום דבריו אמר ד”ר ברהום, כי הוא גאה בכל האחים והאחיות ומשוכנע כי ימשיכו להוות מודל לכלל העובדים.

מנהלת הסיעוד, רונית קלמן, אמרה כי שנת 2020 הוכרזה ע”י ארגון הבריאות העולמי כשנת האחות הבינלאומית, וכי פעם בדור ניתנת לצוות הסיעודי ההזדמנות להשמיע את קולו, לחזק ולהעצים את מעמדו ואת תרומתו למערכת הבריאות, כאשר המטרה היתה למצות אפשרות זו באופן המיטבי. אלא של”חגיגה” הצטרפה הקורונה ולה היו תוכניות משלה, דבר שהביא לכך שהמרכז הרפואי ניצב בפני אתגרים אדירים. כמו כן הוסיפה קלמן, כי הצוות הסיעודי ממשיך לעמוד בכל היעדים גם בתקופת חירום זו, תוך שהדגישה כי היא גאה בכל האחים והאחיות, שהתמודדו בחודשיים האחרונים בכבוד ובגבורה עם אתגרים חדשים ולא פשוטים שהציבה בפניהם הקורונה.

לסיכום היום נערך אירוע הצדעה לאחים ולאחיות ברחבת מנחת המסוקים, בהשתתפות זמרת ותקליטן.

 


השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן