זיכוך. בעיקר מופשט


מרכז אומניות מעלות: תערוכות חדשות של חנה ניר קמגושנאי ושמואל פאר

 

שתי תערוכות חדשות ייפתחו השבוע בגלריה ע”ש אפטר במרכז-אמנויות ע”ש אפטר-ברר במעלות –תרשיחא:

שמואל פאר – זיכוך

חנה ניר קמגושנאי – בעיקר מופשט

הפתיחה:  יום שישי   7.6.19  ד’ סיוון תשע”ט בשעה 11:00

אוצרת: נוגה מגדל

הכניסה חופשית

27.7.19 – 7.6.19

 

חנה ניר קמגושנאי (תושבת כפר ורדים) – בעיקר מופשט  

חנה ניר קמגושנאי, אמנית רב-תחומית ותיקה ומוכרת, הציגה תערוכות יחיד ותערוכות קבוצתיות בגלריות ובחללי תצוגה ברחבי הארץ.  אחת החטיבות המרכזיות ביצירתה הוא הציור המופשט, בעיקר מופשט גדל מידות ומכאן גם שם התערוכה.

עבודותיה מאופיינות על-ידי  עוצמת צבע, תנופת קו, ולעיתים שרבוט מהיר וחורך, ויש בהן ריבוי רבדים; של חומר, צורה ורבדים תמטיים. מצע גדל מידות מאפשר לה להמשיך את תנועות היד והגוף הרחבות המניעות את הציור מתוך התחברות לחוויה פנימית ראשונית. ברוב עבודותיה יש אנלוגיה למצבי חיים, כפי שהיא כותבת: “ארגז כלים אחד לחיים ולאמנות” (1993) ומוסיפה (ב-2014) “בראשית ברא אלוהים את התשוקה, הכאב והפחד ורק אחר כך את היכולת לעצבם ולנמקם”.

צבעים מונחים בעוצמה, כתמים, שרבוטים וקווים, לפעמים תוססים, לפעמים נספגים, לעתים חסרי מנוחה, לעתים נינוחים. אם רק ניתן לעצמנו – אפשרות, הזדמנות, לחוש, לראות, לחוות, נשמע את הקול הפנימי מהדהד בתוכנו.

 

 

כפרניק 11134256 זיכוך. בעיקר מופשט

 

**

 

שמואל פאר – זיכוך

שמואל פאר, אמן ותיק ומוכר, יוצר מזה ארבעה עשורים, בצניעות, בהתמדה ובהקפדה. הוא אינו מרבה במילים, את שיש לו לומר הוא מבטא בחומר (בעיקר מתכת) שתחת ידיו האמונות הופך לפיוט.

התערוכה מציעה פיסול מעודן, הנע בין הפשטה לצורניות פיגורטיבית, בין נפח לקו, בין מלא לריק, ובין עושר צורני לזיקוק וצמצום. מקורותיו בפיסול המודרני המינימליסטי המתמקד בשפת האמנות וחף מכל נרטיב.

פאר “מעצב” משפטים-סיפוריים המדברים בערגה על מוטיב “הבית” – נושא חוזר ונשנה ביצירתו. בתים מרישומי ברזל בחלל, או בתים שטוחים על קיר. הבית החוזר לאורך השנים אצל פאר אינו עוסק במשמעויות טעונות, הוא חף משאלות קיום וזהות, הוא “בית” במובן הארכיטיפי שלו, צורה פשוטה, לא מתחכמת, בית המוטבע כסימן ללא מקום וזמן.

המתכת הנוקשה והכבדה, עוברת תחת ידיו תהליכים של ריכוך וכיפוף, במלאכת כפיים תובענית, ממושכת וקשה הדורשת מיומנות רבה. האלמנטים נבנים תוך כדי דיאלוג בין החלקים המתהווים, מהם נולדות קומפוזיציות צפופות אלמנטים, היוצרות אשליית חלל שישנו ואיננו ומביאות את הצופה לתחושת השראה וזיכוך.

 

כפרניק 11109087 זיכוך. בעיקר מופשט

 

כתובת ושעות פתיחה:

מרכז-אמנויות וגלריה ע”ש אפטר-ברר מעלות- תרשיחא, רח’ בן-גוריון 15 04-9977150

שעות פתיחת הגלריה:

א, ב, ד 13:00 – 10:00, 19:00 – 16:00

ג, ה 15:00 – 10:30

שבת  13:00 – 11:00


השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן