ועדת הערר החזירה תכנון הגולדן ויליג’ לוועדה המקומית


עו”ד יוסף עודה: עמדתנו התקבלה ומגיעים לנו עוד 5,000 מ”ר * עו”ד אושי אלמליח: כל בקשותיו של היזם מועדת הערר נדחו * בקרוב: תחקיר ערוץ 12

 

כפרניק WhatsApp-Image-2019-08-14-at-17.22.03 ועדת הערר החזירה תכנון הגולדן ויליג' לוועדה המקומית
גולדן וילג’ ארכיון

 

לפני מספר שבועות הגיש עו”ד יוסף עודה, יזם הגולדן ויליג’ בכפר ורדים, ערר על החלטת הועדה המקומית לתכנון ובניה מעלה הגליל (מעונה), וזאת בנוגע לחישוב אחוזי בניה, בעיקר בגין ממ”דים ומחסנים.
ועדת הערר החליטה אתמול, בהסכמת הצדדים, להחזיר את התיק לוועדה המקומית לביצוע השלמות בתכנית ובחישוב אחוזי הבניה.
בנוסף לערר, הוגשה לבית המשפט גם תביעה בשם מספר תושבים במתחם, וכן נערך תחקיר בערוץ 12 שישודר בקרוב.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2020-07-06-at-07.03.0788888 ועדת הערר החזירה תכנון הגולדן ויליג' לוועדה המקומית
ועדת ערר בנושא הבניה באחוזת הורדים

 

כפרניק WhatsApp-Image-2020-07-06-at-07.03.07-1000000000000-scaled ועדת הערר החזירה תכנון הגולדן ויליג' לוועדה המקומית
הגולדן וילג’. התכניות יוחזרו לוועדה המקומית

 

עו”ד עודה, מסר הבוקר כי “הוועדה קיבלה את עמדתנו לגבי הפרשנות של התב”ע וקבעה כי מגיעים לנו אחוזי בניה עבור ממ”דים ומחסנים מעבר לאחוזי הבניה של שטחי השירות הרגילים. משמעות הדבר שמגיעים לחברה עוד 5000 מ”ר אחוזי בניה מכוח הפרשנות הנכונה של התב”ע הקיימת ומבלי לבקש תוספת, בזכות ולא בחסד”.

עודה גם עדכן את תושבי הגולדן ויליג’ והאשים את “קבוצת המתנגדים”, שגם הגישה נגדו תביעה, בכך שפגעה בדעת רוב התושבים שתמכו בתכנית, במרקם החברתי, בשיווק הפרויקט ובתדמיתו; וגרמה לעיכוב בבניה ובמתן השירותים לדיירים.

בסיפא של דבריו, קורא עודה לכל הדיירים “לנשום עמוק, ללמוד לקח, לקרוא לשלום ואיחוי הקרעים ולפתוח בדרך חדשה ביחד על מנת להביא את השכונה לחוף מבטחים שקט, ראוי וטוב לכולנו…

“אני קורא לכל קבוצת המתנגדים להתעשת ולהושיט את היד לקראת ידי המושטת, ללחוץ בחוזקה ולהכריז על שלום, על דרך חדשה לטובת כולנו. מי ייתן ונצליח להגיע לרגע הזה ושנוכל לפעול, יד אחת, לסיום הפרויקט והבראת השכונה…

“חברים יקרים, עפ”י החלטת ועדת הערר ובהתאם להנחיות שנתנה בנוגע לחישוב השטחים המותרים לבניה, אנו מתכוונים להגיש תכנית בינוי חדשה במקום תכנית הבינוי שהגשנו בשנת 2019 ומשכנו אותה בשל ההתנגדויות שהוגשו בזמנו. בהמשך לשקיפות בה נהגנו עד היום, אנו נשלים את הכנת התכנית ונזמין את כל הדיירים למפגש לשם הצגת התכנית בפניהם. שיהיה בהצלחה לכולנו”.

 

**

 

כפרניק WhatsApp-Image-2020-06-20-at-19.45.25-scaled ועדת הערר החזירה תכנון הגולדן ויליג' לוועדה המקומית
אחוזת הורדים, גולדן וילג’

 

מנגד, עו”ד אושי אלמליח מכפר ורדים, המייצג את המתנגדים לתכנית, אומר כי כל כי כל בקשותיו של היזם מועדת הערר נדחו כדלהלן:

במסגרת הפנייה לוועדת הערר ביקש היזם מהוועדה להורות כי החלטות רשות הרישוי המקומית של הועדה המקומית מיום 2/1/20, לפיה אושרו בקשותיו בתנאים, עומדות בתוקף וכי על הועדה לפעול לפיהן ולא לבטלן כפי שעשתה ב 27.1.20.

בנוסף, ביקש כי ועדת הערר תקבע כי שתי הבקשות לקבלת היתר בניה שהוגשו ביחס לבניין C ולמתחם B תואמות את הוראות תכנית הבינוי 2018.

אנו שמחים על כך כי ועדת הערר דחתה את טענות היזם תוך שהיא קובעת כי:

  1. החלטת הוועדה המקומית ביחס למתחם C שרירה וקיימת, וככל שהיזם מבקש להסדיר את הבינוי בבניין C, יהיה עליו להגיש תכנית בינוי חדשה (היות ובניגוד לטענת היזם תכנית הבינוי 2018 אינה עונה על הקריטריונים שעל פיהם חישב היזם את השטחים בבנין C).
  2. בנוגע למתחם B (מתחם הרבי קומות) הוועדה החזירה את היזם לערוך מחדש את חישובי השטחים בהתאם לקריטריונים שנקבעו בוועדת הערר, ולא בהתאם לקריטריונים על פיהם חישב היזם את הבקשות המקוריות בנוגע למתחם זה.
  3. בנוסף, ביקש היזם לקבוע כי שטחי המחסנים אשר לא נבנו בכל דירה ודירה במתחם ייזקפו לזכותו כשטחי שרות שיוכל לעשות בהם שימוש לכלל המתחם ולהגדיל באמצעותם את הבינוי, תוך שהוא מנייד את זכויות הבניה משימוש למחסנים לשטח שרות לשימוש אחר. בעניין זה קבעה הועדה כי השימוש בשטח המחסנים יהיה אך ורק לשם ייעודם המקורי, וככל שהיזם יבקש לנייד שטחי מחסנים לשטחי שרות אחרים, הדבר יתבצע רק אם המחסנים שייכים ליזם ולא לדיירים, וכל ניוד חייב להיעשות במסגרת סעיף 10 לתקנות התכנון והבניה (חישוב שטחים ואחוזי בניה..) הקובע כי לא ניתן לנייד שטח שרות פלוני לשטח שרות אחר, אלא עד 200 מטרים לכל היותר. זאת, בעוד היזם ביקש לנייד אלפי מטרים מכוח הזכויות שלטענתו יש לו בגין מחסנים שלא נבנו בדירות ולהרחיב את הבינוי תוך הפיכתו לגוש בטון.

אנו מברכים על החלטת ועדת הערר אשר לא קיבלה את הערר וקבעה כי עליו לערוך תוכנית בינוי חדשה ביחס לכלל המתחם, בהתאם לזכויות הבניה המקנות לו ומכוחה להוציא היתרים. אנו נמשיך לעמוד על המשמר ולוודא כי עבירות הבניה במתחם (כדברי הועדה) לא יימשכו, יעוד המתחם ישמר והבינוי יסתיים במהרה.

 

כפרניק SKMBT_28320070710580-page-001-scaled ועדת הערר החזירה תכנון הגולדן ויליג' לוועדה המקומית
מושון גבאי מתייחס לערר הגולדן וילג

 

מזה מספר שבועות שחדשות ערוץ 12 מכינים כתבת תחקיר על הנעשה בגולדן וילג’. ככל הידוע הכתבה תשודר במסגרת חדשות N12 מחר (שלישי 7/7/20) או בימים הקרובים. נשתדל לעדכן בעניין זה.

 

 


2 תגובות

  1. הגולדן וילג’: הסיפור שאינו נגמר | כפרניק הגב

    […] יוסף עודה אמר כי התכנית היא תוצאה של החלטת ועדת הערר הנוגעת לניוד שטחי מחסנים וממ”דים, כאשר ניוד בתוך המתחם איננו דורש בקשה להקלות. הוא הוסיף […]

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן