ובמקום הראשון: נוער כפר ורדים


הציפית החכמה זכתה באליפות הארצית ליזמות מטעם עמותת יוניסטרים * לקראת המשך הפיתוח ובניית אב טיפוס

 

שמוליק צ’אושו

 

יזמות בכפר ורדים מתחילה בנוער.

קבוצת בני הנוער היזמים מתיכון אמירים בהנחיית עמותת יוניסטרים, זכו בשבוע שעבר במקום הראשון באליפות הארצית ליזמות – על המוצר “ציפית חכמה”.

 

כפרניק 7786999-scaled ובמקום הראשון: נוער כפר ורדים
יזמי כפר ורדים במקום הראשון בתחרות יוניסטרים

 

 

בתחרות השתתפו 120 קבוצות יזמות בקטגוריה של StartUp Now (תוכנית חד שנתית), ולגמר הגיעו 20 קבוצות. השיפוט כלל ניקוד של חבר שופטים מקצועיים וההצבעות באינטרנט שרבים מתושבי כפר ורדים והאזור התגייסו ותמכו במיזם.

הציפית החכמה, אותה פיתחו היזמים הצעירים, אוספת ומשדרת מדדים פיזיולוגיים של אוכלוסיות בסיכון, הנדרשים למעקב רפואי. המוצר ניתן ליישום ללקוחות מוסדיות (קופ”ח, בתי אבות) ולקוחות פרטיים. הציפית תוכננה בשיתוף ד”ר אליזבת אמיר, ראש החוג לטקסטיל במכללת שנקר), ומצוי לפני בחירת החיישנים והטמעתם בציפית. השלב הבא הוא בדיקת ביצועים ובחירת האטימה של הציפית בפני נוזלים.

לאחר הזכייה, ימשיכו התלמידים את הפיתוח במהלך תשפ”א בשלושה ערוצים:

  1. בניית אב טיפוס של הציפית ושל קופסת הבקרה.
  2. הקמת מערך איסוף הנתונים ואחסון בענן.
  3. פיתוח אפליקציה ייעודית והתאמה ללקוחות השונים.

לאחר השלמת אב הטיפוס ובדיקות הקבלה נייצר סדרת ייצור קטנה, כדי לבחון אותם בשני בתי אבות באזור הגליל, המעוניינים לבחון את אב הטיפוס.

המוצר חשוב בעיקר בתקופה זו, כשאפשרויות האשפוז בבתי החולים הולכות ומצטמצמות ולאור המחסור בצוותים רפואיים להפעלת מכונות ההנשמה. בנוסף לאפשרות של התפשטות מחלת השפעת והמחלות בדרכי הנשימה לקראת תקופת הסתיו והחורף.

המטרה של החממה הקהילתית ליזמות בכפר ורדים היא שילוב של בני נוער ויזמים בוגרים להפיכת צורך למוצר עסקי, ואנו בוחנים בימים אלה צירוף של יזמים בוגרים להמשיך את הפיתוח העסקי של המוצר.

היזמות בכפר ורדים קורמת עור וגידים לנגד עינינו…

משתתפים בפרויקט: מיכל חלה, אגם איינשטיין, מעיין אפורי, יערה בנוביץ, אדם טריף, איתי בוסידן, בר פרילינג, עידו קיפר, שבתאי פלג, איתי קטלן, עמית שאול, אביב סונסינו ואיתן שפירא.

את התלמידים מלווים: ליאור רוזיליו מדריכה, ארז רם-לב המנחה העסקי של עמותת יוניסטרים והח”מ (שמוליק צ’אושו) – מורה ליזמות ומנחה הקבוצה בתיכון אמירים.

 

 


2 תגובות

  1. ציפי דיקמן הגב

    כל הכבוד לזוכים,למדריכים ולכל המלווים התומכים.
    אתם דוגמא נהדרת לדור יזמים צעירים.גאים בכם

  2. שפרה סלע הגב

    כל הכבוד על ההישג
    אחלה רעיון

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן