הנאשם: משה אבוטבול מכרמיאל


הפרקליטות הגישה כתבה אישום עם 7 סעיפים נגד שוטר לשעבר בטענה שרימה קשישים, עולים חדשים וניצולי שואה

 

מחלק הונאה של מחוז צפון במשטרת ישראל הצליח לגבש תשתית ראיתית כנגד הנאשם משה אבוטבול בן 51, תושב כרמיאל, בגין עושק של  קשישים, לעיתים גם במסווה של קצין משטרה. פרקליטות מחוז חיפה הגישה נגדו כתב אישום ובקשה למעצרו עד תום ההליכים.

על-פי הודעת המשטרה, החקירה החלה בעקבות תלונה של אלמנה בת 70 המתגוררת לבדה בשכונת התקווה בתל אביב, לפיה אבוטבול לקח ממנה במרמה מעל 18,000 ש”ח בטענה כי הוא קצין משטרה בעל קשרים היכול לסייע לה להתקבל לבית אבות באזור הצפון.

בחקירה שנפתחה, עלה כי הנאשם היה מאתר קשישים הנמצאים במצוקה, רובם דוברי השפה הרוסית, ומציע להם עזרתו תוך כדי שלפעמים גם מציג את עצמו במרמה כקצין משטרה היכול לסייע להם. הנאשם אכן שרת כארבע שנים במשטרה (1988 – 1992).

סכך הכל נחשפו החוקרים ל-7 מקרי הונאה שונים, משנת 2012 ועד אוקטובר 2018 מועד מעצרו של הנאשם. סך הכל נמצא כי הצליח לקבל מקורבנותיו מעל חצי מיליון ש”ח תוך הצגת מצגי שווא כי יטפל בענייניהם.

לאחרונה גם פרסמה המשטרה את תמונתו של משה אבוטבול בפניה לעזרת הציבור האם מוכר וביצע עבירות נוספות.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2018-10-29-at-16.09.31-266x300 הנאשם: משה אבוטבול מכרמיאל
כתב אישום נגד משה אבוטבול מכרמיאל

 

אבוטבול ריצה בעברו עונש מאסר בפועל בן 45 חודשים בגין עבירות דומות ובין קורבנותיו בעיקר נשים קשישות שאינן דוברות עברית, וכן ניצולת שואה, אלמנה, קשישה  שנקלעה לחובות כספיים בשל מצבו הרפואי הקשה של בן זוגה, אמא לבן נכה ועוד.

מהמשטרה נמסר, כי עושק קשישים היא תופעה מכוערת של ניצול אוכלוסיות מוחלשות ומשטרת ישראל תעשה הכל כדי להגיע לאותם נוכלים המנצלים ועושקים את כספם ותדאג להביאם לדין.

 


תגובה אחת

  1. עילום הגב

    מדוע רק עכשיו התחילה חקירה נגדו?
    ……

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן