הטבות, מערה, תפילות ועוד


מליאת מועצת כפר ורדים: אופטימיות להטבות המס, מערת הנטיפים הסודית,  ואמנות מחומרים ממוחזרים

 

 

כפרניק WhatsApp-Image-2020-09-16-at-17.16.56 הטבות, מערה, תפילות ועוד
משה ברק ודקלה גרציאני

 

 

בפתח מליאת הישיבה, שבשל מגבלות הקורונה נערכה במארג, הציג האמן משה ברק את משנתו האמנותית, המבוססת על עבודות מחומרים ממוחזרים בלבד. תערוכתו של ברק מוצגת בחדר הישיבות של המועצה.

חנקה ומשה ברק הגיעו לכפר ורדים מכפר גלעדי ומתגוררים בגולדן ויליג’, ואף הופיעו בתחקיר חדשות 12 לפני מספר שבועות.

ברק, שלקח חלק בולט גם בתערוכה הקבוצתית “אמנות בצל הקורנה” והוציא גם שני ספרי שירה, סיפר על השתלבותם הטובה בכפר והקריא אחד משיריו: “הברית עם המילה”.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2020-09-16-at-17.16.57-scaled הטבות, מערה, תפילות ועוד

 

דיקלה גרציאני, עוצרת התערוכות בחדר הישיבות (יחד עם רפאלה פוקס), הודתה לברק וציינה באופן מיוחד את עזרתן של עובדות המועצה כוכי ציפרוט ורעות זיו להט, בכל הנוגע להצבת התערוכות.

 

**

ראש המועצה, אייל שמואלי, עדכן את הנוכחים כי ישנה הסכמה קואליציונית רחבה על הטבות המס שתוקף הוראת השעה שלהם פג לפני כחודשיים. לדבריו, הנושא טרם הובא לחקיקה בשל התרכזות הממשלה בנושא הקורונה ובדיקת ההיבטים המשפטיים של הארכת הטבות המס.

באשר להחלפת השטחים בין כפר ורדים למעלות-תרשיחא, עדכן שמואלי כי הועדה הגיאוגרפית (ועדת גבולות) סיימה את עבודתה והמליצה על ההחלפה. הנושא נמצא על שולחנו של שר הפנים זה שלושה חודשים לצורך דיון וחתימה, אלא שבשל הקורנה, נדחה ומתואם כרגע לאחרי ראש הבשנה.

בהמשך לדברים אלו, אשרה המליאה תקציב של 20 אלף ₪ לחודש עבור שירותי לובינג בכנסת של חברת גורן-עמיר למשך שלושה חודשים (סה”כ 60 אש”ח). שמואלי אמר כי יש מקום לשקול על ריטיינר קבוע ללובינג, לא רק בהקשר של הטבות המס.

**

 

שמואלי עדכן כי חפירות קו המים בין כפר ורדים לתרשיחא, יסתיימו עוד כשבועיים והתושבים המוטרדים מרעש החפירות יוכלו להירגע מהטרטור המתמשך. במהלך החפירה התגלתה מערת נטיפים ענקית, עומקה לפחות 60 מטר. כמובן שהמקום נסגר לגישה ויהיה עיקוף קל בסלילת הקו.

 

כפרניק WhatsApp-Image-2020-09-16-at-14.06.41-scaled הטבות, מערה, תפילות ועוד

כפרניק WhatsApp-Image-2020-09-16-at-14.06.22-scaled הטבות, מערה, תפילות ועוד
מערכת נטיפים סודית בכפר ורדים

 

 

חבר המועצה טוביה ארז הזכיר את סוגיית השיקום הנופי של החפירה כמו גם את תכנית הנטיעות לבידוד אקוסטי לכביש העתיד לעבור בסמוך ולחבר את כביש 8833 (עין יעקב) לדרך הגליל (אזור כיכר 6 / יד ביד).

 

**

 

ראש המועצה מסר כי בכפר ורדים יש, נכון לעכשיו (15/9/20), 10 מאומתי קורונה והישוב מוגדר כ”ירוק”. אלא שבשל הסגר הכללי, תכנית הרמזור איננה מופעלת והמועצה מתארגנת להקמת מספר מתחמי תפילה בקפסולות בחגי תשרי, וזאת בתיאום עם הרב שלמה והרבה נטלי. הגישה למתחמי התפילה תהיה בהרשמה מראש ובקרוב ימסרו כל הפרטים.

 

**

בישיבת המליאה נדונו עוד מספר נושאים הנוגעים לתקציבים ומינויים ונדווח עליהם בהמשך השבוע.

 


תגובה אחת

  1. מאשרים תקציבים ומינויים | כפרניק הגב

    […] 16/09/2020 16:36 הטבות, מערה, תפילות ועוד […]

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן